Productie fout of niks aan de hand?

Hallo,

Een aantal dagen geleden zijn mijn nieuwe Dynastar Speed 363 binnen gekomen van Snowleader. Zoals op de foto te zien, zitten er een soort vlakke ‘bubbels’ onder het belag bij de voorkant. Is dit iets waarmee ik iets moet met de garantie of totaal niks om me zorgen om te maken? Heb er niet genoeg verstand van om dit zelf te kunnen beoordelen.

Thanks alvast voor de reacties.

null

*bericht bewerkt door Micha op 25 jan 2024 23:14

Is het niet gewoon overtollige wax? Zo zien mijn ski’s eruit als ik geen zin heb om ook langs de tips strak te schapen.

Lijkt me geen wax eigenlijk. Je kunt even proberen of het simpel weg te schrapen is. Zo niet, wanneer het in het belag zit (iets met temp bij productie of verlijming??) zou ik ze terug sturen. Laat de shop het maar oplossen voor het jouw probleem wordt. Nieuw spul moet gewoon 100% goed zijn zowel technisch als optisch (tenzij het gebruikt gekocht is?).

Edwin van Riel

Even met een schrapertje langs gaan dus, dan weet je het meteen.

Lijkt me geen overtollige wax. Direct contact opnemen met verkoper en even niks er mee doen, mocht je al een schraper hebben.

100% éérst contact opnemen met de verkoper. Die moet minstens de kans hebben je een oplossing te bieden voordat je de ski verder ook maar met een vinger aanraakt.

Dit ziet er niet uit als overtollige wax maar als (lucht-?)bellen onder het glijvlak. Het lijkt me geen heel kritische plaats maar doet zeker af aan de verwachte levensduur van de ski’s.

Misschien is eerst even contact opnemen voordat je iets doet wel een goed idee idd. Ik vind het van een foto maar lastig beoordelen of het wax is, of dat het glijvlak niet goed verlijmd is oid. Wax is zacht, dat merk je zo (eigenlijk al als je er met je nagel overheen gaat), maar ben eigenlijk wel met de andere schrijvers eens dat je goed dan ook voordat je er een schraper bij pakt eerst even de verkoper moet contacten!

*bericht bewerkt door BergFan op 26 jan 2024 10:00

Of luchtbellen, teveel hars tussen kern en belag of troep tussen kern en belag … typisch gevalletje B-keus

Tukker(ik)

Dank voor alle reacties! Ga contact opnemen en zal nog wel even laten weten wat eruit is gekomen. Blijft wel vervelend dat ik a.s. dinsdag naar Zell am See ga en bijv extra kosten voor huur zou moeten maken.

Heb het bij de Franse webshop Snowleader gekocht, gelukkig spreekt m’n vriendin vloeiend Frans mocht dat een probleem zijn…

Snowleader kan je gerust in het engels contacteren hoor… en steeds keurig in het engels antwoord gehad.

Of luchtbellen, teveel hars tussen kern en belag of troep tussen kern en belag … typisch gevalletje B-keus

Tukker op 26 jan 2024 10:11

Wat ik dacht… Snowleader… :-(

Date your skis but marry your boots

Terugsturen. Dat zijn luchtbellen in het belag. Ontstaan door slechte verlijming, door warmte bij het waxen zet het uit.

En ook niet de eerste Dynastar ski waarbij ik dat zie helaas.

Ik zou nog even laten weten wat de oplossing is geworden. Kreeg na contact met Snowleader via de mail de keuze om de ski’s mee op wintersport te nemen en dan gingen ze een garantieverzoek bij Dynastar indienen of ik kon ze terug sturen en mijn geld terug krijgen.

Heb gekozen om de ski’s met luchtbellen uiteindelijk toch mee op wintersport te nemen, financieel gokje omdat ik anders 120,- huur kwijt was. En het hebben van eigen ski’s was me te doen om huur uit te sparen. Ski’s bevielen enorm goed en bij thuiskomst laten weten dat ik mij op de garantie van de producent wilde beroepen. Binnen twee weken heb ik via de post 1 nieuwe ski gekregen en na het overzetten van de binding was alles opgelost.

Uiteindelijk zeer tevreden met de oplossing van Snowleader, kunnen skiën zonder extra kosten te maken en uiteindelijk is m’n probleem opgelost.

Plaats een reactie