Aankoop ski's

Hulp gevraagd.
Ik ben op zoek naar ski’s. Ben 172 cm, 75 kilo en 50 jaar oud (v).
Heb als kind parallel leren skiën en toen 10/15 jaar ervaring mee genomen (dus eigenlijk 10/15 weken), Van mijn 25 tot mijn 35st (ongeveer) heb ik me op een snowboard vermaakt. Sinds zes/zeven jaar ben ik weer aan het skiën. Na vijf jaar “prutsen” is het me vorig jaar (eindelijk) gelukt om het carven onder de knie te krijgen. Niet dat ik een beginner ben, maar als je de “oude” manier van skiën heb geleerd, is het wel even wennen. Ik ski het liefst op rode pistes, maar ga de zwarte pistes niet uit de weg. Op de rode piste houd ik van korte en middellange bochten. Wat ik wel lekker vind, is me af en toe te laten gaan (op snelheid). Dat moet de ski wel aankunnen. Waar ik wel moeite mee heb zijn ijsplaten. Maar dat heeft meer met mezelf te maken (verstijven). Ik zit te kijken naar bijvoorbeeld Saloman S/Max 8 of Max 10. Of een Atomic Cloud C9. Mocht je andere tips hebben, wees vrij om ze te uiten. Ik ben benieuwd.

Beste Karen, die Cloud ski’s van Atomic skiën zeer soepel, ik zou direct de Cloud C12 adviseren en niet de C9. Ski’s van Atomic met de Revoshock technologie zijn een stuk soepeler dan de versie met de Servotec technologie (dit was een staaf die vanaf onder de binding naar voren liep). Nu heeft Atomic die Revoshock technologie met die blokjes en zijn alle Atomic ski’s lichter en ook minder stijf (iets andere opbouw ski mbt o.a. “glas layup” waardoor ze minder stijf zijn en bij sommige versie is de “titanal” opbouw anders)…Cloud C12 heb je jaren langer plezier van dan de C9…tevens heb je keuze genoeg ook van andere merken kiezen en ik zou je een multiradius ski adviseren waarmee je lange, middellange en korte bochten mee kan draaien…keuze genoeg van ook andere merken…(Vokl, Salomon, Stoekli, Fischer, Head, Elan etc). Of check of je ergens een aantal merken kan testen…en check online ski testen…staan ook in de skimagazine…
En als je dan toch goed aan het investeren ben koop er dan ook een paar goede ski schoenen met custom zooltjes…

*bericht bewerkt door Gerjon op 26 jan 2024 16:39

Heb zelf de Atomic Cloud C12 met Revoshock. Heerlijke ski, prima grip ook op ijsplaten en ook snelheid geen probleem. Vroeger de C12 met Servotec geskied en ik vind de ervaring vergelijkbaar. Deze C12 lijkt me prima bij jouw niveau te passen.
Vandaag in Landgraaf geskied met mijn schoonzusje. Zij heeft de C9, noemt zichzelf een ervaren beginner en zij beleeft met haar niveau dan weer veel plezier aan deze C9 ski’s.
Maar ook genoeg andere leuke ski’s te vinden. Testen kan bijv. bij Snowworld Zoetermeer met testski’s van Duijvesteijn.

Plaats een reactie