Aardbeving Ehrwald

Vannacht ineens een harde klap en zat rechtop in bed… ik dacht dat er een vrachtwagen tegen het pand was aangereden ofzo, lees ik vanmorgen dit:
https://tirol.orf.at/stories/3242382/

@roel zitten daar nog effecten aan voor bijvoorbeeld de liften en of de pistes?!

Oh dat had ik een paar jaar geleden hier in Dienten, zat op mijn plekje naast de haard, een enorme dreun, hele huis trilde dus ik ren naar buiten om te kijken wie er tegen mijn gevel aan was gereden. Niets te zien behalve de gasten boven die vroegen wat er gebeurde, was een aardbeving in Pongau.
Rare gewaarwording.

Dienten Die Alte schule

https://www.zamg.ac.at/cms/de/geophysik/erdbeben/aktuelle-er…

Wij zaten van de week ook rechtop in bed in Ellmau

de NAM zoekt denk ik naar gas in Oostenrijk…

Paulr

Paar jaar geleden in Wagrain ook gehad. Midden in de nacht, Herrie, paar hevige schokken. Althans dat ervaarde ik zo, alles trilde kortstondig maar was nog wel heel dus het viel wel mee. Daarna wat rumoerig in ons appartementencomplex omdat meer mensen wakker werden. Mijn vriendin en schoonouders hadden allen niets gemerkt en geloofden mijn verhaal eerst niet 's ochtends tot ik het op één of andere website kon vinden.

Best vreemd om mee te maken.

🏂

@roel zitten daar nog effecten aan voor bijvoorbeeld de liften en of de pistes?!

Svenzvt op 27 jan 2024 19:08

Goeie vraag Roel. Ik zou daar graag een antwoord op zien.

Afgelopen nacht, even na 00:00uur in Rinnen het geluid alsof er iets heel zwaar viel gevolgd door het trillen van het raam dat op de kiepstand stond. Dachten direct aan een beving omdat we de dag ervoor op Servus TV informatie hadden gezien over de bevingen in St. Johan

Ik ben momenteel in Ehrwald, maar alles draait gewoon door!

@roel zitten daar nog effecten aan voor bijvoorbeeld de liften en of de pistes?!

Svenzvt op 27 jan 2024 19:08

Lichte aardbevingen komen vaker voor Oostenrijk. Ik ben geen expert maar ik neem aan dat de liften hierop zijn voorbereid.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

@roel zitten daar nog effecten aan voor bijvoorbeeld de liften en of de pistes?!

Svenzvt op 27 jan 2024 19:08

Lichte aardbevingen komen vaker voor Oostenrijk. Ik ben geen expert maar ik neem aan dat de liften hierop zijn voorbereid.

Roel op 28 jan 2024 08:47

Dit is echt geen enkel probleem. Deze zijn hierop gebouwd. En aardbevingen komen in de bergen best (heel) vaak voor.

Click. Click. Peace

Ook meegemaakt, zo’n 10 jaar geleden in het Franse Risoul, gedurende de avond/nacht. Was 3.7 of zo, op de schaal van richter, en het epicentrum was een 5-tal km verder, dus vlakbij. Duurde toch wel een 10 seconden als ik het mij goed herinner. Binnen een paar minuten stond iedereen buiten. Naast het trillen van het ganse gebouw, staat mij vooral ook nog het “diep gegrom” bij, een zeer laagfrequent geluid dat ik nooit zal vergeten.
De volgende dag gingen de liften gewoon weer open… of er specifieke controles gebeurd zijn voor ze open gingen weet ik niet.
Een zeer bijzondere ervaring!

Plaats een reactie