Ski's huren in Nederland

Hoi,

Ik denk er over na om dit jaar alvast ski’s te huren in Nederland voor een zachtere prijs dan in de Oostenrijkse Alpen. Heeft iemand goeie ervaringen met een skiwinkel in Nederland (liefst regio randstad) waar je goede kwaliteit & onderhouden ski’s meekrijgt? Wellicht met een mooie deal als je na afloop over gaat tot aanschaf van de ski’s.

Ik hoor het graag!

Ik vermoed dat ter plaatse huren goedkoper is. En daar kan je omruilen (testen) en net zo goed kopen. Of je dan een mooie deal hebt, dat ligt bij jezelf.
Outdoor XL Barendrecht , https://www.skiverhuur.nl/nederland

Skishop Nieuwegein verhuurt ook, ook met koopoptie achteraf evt.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ik zou het niet doen om de simpele reden dat wanneer er iets mis is met je materiaal je niet even terug kunt naar de verhuur. Daarbij als je toch gaat huren kun je het beter daar doen zodat je al die spullen ook niet mee hoeft te slepen.

Huren in Nederland is echt goedkoper. Als er wat aan de hand is kun je vaak even contact zoeken en worden de extra kosten van vervangende huur of reparatie of zo in Oostenrijk vaak vergoed.

Maartje moet ze wel meeslepen,

Totales Vollidiot

Ik zou het niet doen om de simpele reden dat wanneer er iets mis is met je materiaal je niet even terug kunt naar de verhuur. Daarbij als je toch gaat huren kun je het beter daar doen zodat je al die spullen ook niet mee hoeft te slepen.

Pistenbully123 op 27 jan 2024 11:31

Dat ligt er maar net aan waar je huurt. Wij wonen relatief dicht bij Genk dus daar 3 jaar spullen gehuurd. 3e jaar zaten de schoenen van mijn vrouw niet lekker en heeft ze in Oostenrijk nieuwe schoenen gehuurd. Het huurbedrag van Belgie kreeg ze bij inleveren dan ook gewoon terug.

Skipoint in Diemen heb ik een huurkoop gedaan en dat is zeer goed bevallen. Daar ook al eens ski’s gehuurd voor onze zoon.
Dit jaar voor het eerst ski’s voor hem in Frankrijk gehuurd en dat was ook super, online van te voren huren was veel goedkoper.

Als je in Nederland huurt moet je het meeslepen en als er iets niet goed is, kan je niet even terug gedurende je skivakantie om een ander setje te halen. Kortom: alle voordelen van huren ben je dan kwijt denk ik.

Weegt dat op tegen het prijsverschil met huren in de Alpen?

Een amateur is gewoon een liefhebber

Dat is dus niet waar.
Jekrijgt bij inleveren bonnetje uit Oostenrijk dat geld terug.

Totales Vollidiot

Nog een voordeel van ter plaatse huren is dat veel verhuurbedrijven gratis stalling aanbieden onderaan de piste zodat je er niet mee naar je verblijf hoeft te slepen. Ik zal altijd daar huren, wel vooraf reserveren online scheelt meestal ook al snel weer 15% en ter plaatse een hoop invulwerk

*bericht bewerkt door Mr79 op 29 jan 2024 07:54

Ik zou het niet doen, je bespaart er misschien een paar tientjes mee, maar je krijgt er extra gesjouw voor terug.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Als je de ruimte toch al in de auto hebt, zie ik geen reden om het niet te doen. Scheelt gewoon geld en het is niet meer ‘slepen’ dan eigen materiaal. Sowieso snap ik niet helemaal het ‘probleem’ van slepen. Het is niet dat je kilometers met je ski’s loopt ofzo. Hooguit kleine stukjes.

Niet iedereen heeft een auto waar ski’s goed in passen. Dan wordt ski’s meenemen aanzienlijk meer gedoe (zeker als je zelf geen dakkoffer hebt, en ook die kost aanzienlijk meer brandstofverbruik en dus geld). Dan zijn er nog al die mensen die niet met de auto gaan, maar bijvoorbeeld met trein of vliegtuig. Ski’s mee moeten sjouwen mag dan best ‘gesleep’ heten…

Een amateur is gewoon een liefhebber

Goedkoper in Nederland België
Hoeveel dan.

Asadventure prijzen:

Week ski set huur comfort: 69 euro (en dan heb je eigenlijk 10/11 dagen huur want je mag vooraf ophalen en achteraf terugbrengen).

Silvretta Montafon Intersport huur: van zondag tot en met zaterdag: economy: 125 euro, schoenen nog eens 56 euro er bij… en dan heb je beginner ski’s…

Wil je bij As Adventure andere ski’s dan betaal je 99 euro voor een week… Bij intersport 179 euro…

Dus:
Simpele skiset: 112 euro goedkoper
Luxe skiset: 136 euro goedkoper…

Als je me 2 volwassenen en 2 kids gaat, tel uit je “winst”…

Bedankt voor je snelle reactie.
Dat is inderdaad substantieel @Miel

Zit as adventure ook in Nederland? Zo niet, dan heeft het weinig zin om die in de vergelijking mee te nemen.

Voordeel wat wij vonden aan lokaal huren is dat je royaal de tijd kunt nemen en bijvoorbeeld al in November of zo kunt gaan passen… dus niet snel snel op een drukke zaterdag en dan denken zit dit wel goed enz enz…

Keren dat wij gehuurd hebben kregen we zo goed als nieuw materiaal mee…

Niet iedereen heeft een auto waar ski’s goed in passen. Dan wordt ski’s meenemen aanzienlijk meer gedoe (zeker als je zelf geen dakkoffer hebt, en ook die kost aanzienlijk meer brandstofverbruik en dus geld). Dan zijn er nog al die mensen die niet met de auto gaan, maar bijvoorbeeld met trein of vliegtuig. Ski’s mee moeten sjouwen mag dan best ‘gesleep’ heten…

Biggie op 29 jan 2024 09:24

In dat soort gevallen wel ja. Als je sowieso al een dakkoffer zou gebruiken of het past in de auto, dan is het een prima optie en scheelt het dus flink in de kosten.

Via Alpinresort huur je ter plaatse beginners-ski’s + schoenen voor €136,=. Ik denk niet dat je daar nog €112 op kunt besparen.

Met een snowboard vind ik het lastiger om te huren. Wat voor bindingen krijg je erbij? Meestal geen instapbindingen. Daarom gaat mijn eigen snowboard wel mee.

*bericht bewerkt door Taan op 29 jan 2024 13:33

Zit as adventure ook in Nederland? Zo niet, dan heeft het weinig zin om die in de vergelijking mee te nemen.

Sjaak27 op 29 jan 2024 10:25

ja hoor:
https://www.asadventure.nl/asa/skiverhuur.html>

ia Alpinresort huur je ter plaatse beginners-ski's + schoenen voor €136,=. Ik denk niet dat je daar nog €112 op kunt besparen. § Taan op 29 jan 2024 13:28

klopt, Wel 67 euro… met 4 personen is dat nog altijd leuk…

*bericht bewerkt door Miel op 29 jan 2024 13:32

Plaats een reactie