Ski aankoopadvies

Geachte Mensen,

Ik ben opzoek naar een expert ski, ik meet 181CM en weeg 60KG.
Ik dacht aan het volgende model: Ski Nordica Dobermann Spitfire Pro

Maar vind deze nergens meer tweedehands of aan een voordelige prijs, terzijde ben ik ook niet een expert ski model knowledge.
Mijn budget is €200-400
Kunnen jullie mij enkele goede websites of ski’s aanraden?

Alvast Bedankt,
Mvg

*bericht bewerkt door gmuylen op 27 jan 2024 15:13

Als je expert bent, kom je bij expert materiaal met expert prijzen. Experts vragen veel van hun materiaal. Dat kan niet voor 200-400 euro nieuw. Vergeet niet dat expert wordt gezien als iemand die al jaren ski-instructeur is of misschien wel op hoog niveau meedoet met wedstrijden. Over het algemeen redden de Nederlandse wintersporters dit niveau niet.

Het type ski dat ook nog interessant is voor experts begint bij zo’n 600-700 euro in de aanbieding. 400 euro zou alleen kunnen als je een overjarig model pakt (met veeeel geluk) of 2e hands shopt. Welke het beste is is volledig afhankelijk van hoe je skiet en wat je wilt.

*bericht bewerkt door FritsK op 27 jan 2024 15:47

Als je expert bent, kom je bij expert materiaal met expert prijzen. Experts vragen veel van hun materiaal. Dat kan niet voor 200-400 euro nieuw. Vergeet niet dat expert wordt gezien als iemand die al jaren ski-instructeur is of misschien wel op hoog niveau meedoet met wedstrijden. Over het algemeen redden de Nederlandse wintersporters dit niveau niet.

Het beetje expert ski’s beginnen bij zo’n 600-700 euro in de aanbieding. 400 euro zou alleen kunnen als je een overjarig model pakt (met veeeel geluk) of 2e hands shopt. Welke het beste is is volledig afhankelijk van hoe je skiet en wat je wilt.

FritsK op 27 jan 2024 15:29

Inderdaad er gaat veel gedachte en werk in het expertmateriaal, daarmee dus de kost die ik totaal begrijp.
Tweedehands of een iets overjarig model vind ik prima, als de prijs maar binnen de range blijft.

Ik ski graag met snelheid, en breek graag mijn snelheidsrecords. Ik doe niet zoveel aan slalommen, ik ben dus op zoek naar een ski die snel reageert als ik snel moet remmen of een dergelijk maneouvre uithaal. Ik ski ook enkel on-piste.

Weten jullie een expert model dat ik vaak tweedehands zal vinden die ongeveer aan bovenstaande eisen voldoet.
Welke website(s) kan ik eventueel raadplegen?

Bedankt,
mvg

Andere ski’s die geleverd waren, zijn retour? En juiste niet gekregen?

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 27 jan 2024 15:42

Andere ski’s die geleverd waren, zijn retour? En juiste niet gekregen?

Sjaak27 op 27 jan 2024 15:40

Ja teruggestuurd, netjes geld terug gekregen maar verkozen om daar niets te kopen.

Staan op MP een stel Rossignol Hero Super G 195 ski’s te koop binnen dat budget. Lijkt mij wel wat voor onze expert. Gaan in ieder geval goed snel.

Staan op MP een stel Rossignol Hero Super G 195 ski’s te koop binnen dat budget. Lijkt mij wel wat voor onze expert. Gaan in ieder geval goed snel.

RuudW op 27 jan 2024 20:10

En rechtdoor lukt ook wel

Edwin van Riel

Deze Salomon S/race Pro GS staat nog te koop volgens mij https://www.wintersport.nl/forum/topic/529909

Gang is alles

Mooie latten, iets boven budget 😉

Edwin van Riel

Loopt nog niet echt storm. Is er iemand geïnteresseerd en zo ja voor welke prijs?

Denk dat TS ze wel graag kwijt wil @evr66 :P

Gang is alles

@jesper T is dat ik al wat heb in die richting, ze zijn echt wel lekker denk ik.

Edwin van Riel

Snelheidsrecords breken en geen bochten maken. Dat klinkt inderdaad als een doorgewinterde expert🙄.
Ik denk niet dat er echte experts zijn die voor hun lol na iedere afdaling op hun tracker kijken wat de snelheid was: dat boeit echt niet. Als daar wel jouw prioriteit ligt, ben je misschien één van de vele Nederlanders die zijn/haar skiniveau chronisch overschat.

Voor jouw budget kom je ook niet aan de echte expert-ski’s. Wellicht een segment lager kijken naar bijvoorbeeld een good-old head supershape. Prima op snelheid, lekker hanteerbaar. Overjarig in overvloed te vinden. Past wellicht ook beter in jouw profiel dan een ski die veel kracht/techniek vereist. No offence: 60kg met 180 klinkt niet als een krachtpatser. Los van techniek moet je ski’s qua kracht immers ook aan kunnen…

*bericht bewerkt door Draak op 29 jan 2024 09:52

Plaats een reactie