Camelbak / waterzak vol lucht

Hi!

Ik ski sinds een tijdje met een waterzak op mijn rug aangezien ik anders niet genoeg drink gedurende de dag. Bevalt opzich prima, maar vanwege de hoogte vult deze zak zich snel met veel lucht. Als ik in de lift zit, heb ik dan ineens een opgeblazen rugzak op mijn rug en dat zit niet lekker. Op koude dagen blaas ik vaak wel iets lucht in de zak zodat hij niet bevriest, maar op warme dagen heb ik het ook alsnog dus heeft iemand tips?

Het luchtdruk verschil is niet zo groot dat zo’n zak zich compleet opblaast. Ik denk dat je er toch wat lucht in blaast elke keer. Een heel klein beetje inblazen (de slang hoeft maar een stukje leeg te zijn), is genoeg.

Click. Click. Peace

Ik ski al 20 jaar met een Camelbak. Dit heb ik nog nooit gehad. Sterker nog, als hij leeg is, is hij zo plat als een dubbeltje.
Tegen her bevriezen kun je bij Camelbak een geïsoleerde slang kopen.

Ik heb dit ook nog nooit gehad. Wat ik doe is de zak zo volledig mogelijk vullen en dan alle lucht er net uit doen. Heb zelfs nog nooit gedacht aan bevriezen van dat water: het is hier vaak niet koud genoeg voor volgens mij (in je rugzak) + je beweegt continu dus daardoor kan het water niet bevriezen dan ook (en je drinkt ook dus in de slang zit ook geen stilstaand water)?

*bericht bewerkt door Tand op 28 jan 2024 09:42

Bedankt allemaal!! Blaas misschien toch iets te fanatiek terug dan 😄

Heb ook nog nooit gehad dat mijn Camelbak zich vol blaast met lucht.
Wat wel wil gebeuren als het wat kouder is (en ik heb een geïsoleerde slang), dat het mondstuk, waar nog wat water in zit, bevriest. Maar dat is op zich snel gesmolten als je het mondstuk een tijdje in je mond houdt.
Had er ook ook altijd last van dat ik veel te weinig dronk tijdens het skiën en daardoor veel last kreeg van misselijkheid. Zo’n Camelbak is ideaal, want je drinkt de hele dag door kleine beetjes. En sindsdien heb ik er nagenoeg geen last meer van.

Niet lullen, skiën!!!

Een tip voor het verwijderen van de lucht in de zak. Na het vullen hou je de zak omgekeerd en zuig je de overtollige lucht eruit. Nooit last van klotsen, als trailrunner een vervelende zaak dat geklots tijdens het lopen :) Het mondstuk is in principe bij niet gebruik dicht. Bij slijtage van het mondstuk kan het inderdaad zijn dat er een lekkage is maar deze kan je apart vervangen.

Je blaast inderdaad veel teveel terug.

Bij bullen alle lucht eruit halen, en bij vrieskou iets terugblazen is beste manier, maar daar is echt maar minimaal beetje lucht voor nodig.

Plaats een reactie