Après-ski als solo-reiziger?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Finkenberg

Ik heb net een last-minute geboekt in Finkenberg. Helemaal alleen :-( Was dat of niet gaan.

Is ook de eerste keer Oostenrijk voor mij en ik lees altijd leuke verhalen over hoe gezellig die après daar wel niet is. Nu lees ik dat Finkenberg sowieso niet de place2be is daarvoor, maar ik kan een fiets in mijn wagen meenemen als dat moet. En ofwel blijf ik zielig op mijn kamertje kniezen op mijn eentje, ofwel ga ik effectief après doen.

Vraag is: is dat een goed idee? Hoe open is iedereen op zo’n moment? Is het realistisch om aansluiting te vinden bij mensen? Of is iedereen nogal op zichzelf en zijn groepje? Ik kan Duits, Engels en Italiaans en uiteraard Nederlands. Waar zijn mijn kansen het grootst om mij te vermaken? In Mayrhofen dat bekend staat als partydorp maar waar zoveel te doen is dat ik vrees mijn weg erin kwijt te raken of in Tux dat misschien iets minder is, maar door de kleinschaligheid?

Gebeurt dit nog dat mensen alleen gaan après-ski doen of ben ik gewoon een “rare”?

Het lijkt mij afhankelijk van jezelf. Als je sociaal vaardig bent moet het toch prima gaan in een vrolijke, enigszins beschonken menigte, waar vast ook wat leuke vrijgezelle vrouwen tussen zitten (zou mijn reden zijn om dat feestgedruis in te springen).

In Mayrhofen is de après-ski het uitbundigst ,tot in de late uurtjes. In Finkenberg zijn een paar plekken onder bij de lift. Kan er heel gezellig zijn. Als je terug wil fietsen uit Mayrhofen hou er rekening mee dat je wel moet klimmen.

Mijn ervaring is dat je vrij snel wel aanspraak hebt als mensen het in de gaten hebben dat je alleen bent. Op restaurant, in de lift maar ook in de bars. De meeste aanspraak kun je verwachten van koppeltjes die met zijn 2en zijn, blijkbaar is daar de onderlinge gesprekstof snel op 😊

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

De LaterndPub onderaan de lift in Finkenberg is redelijk uitbundig. Vorig jaar met 4 mannen geweest voor 4 dagen eind januari. Kwamen snel aan de praten daar met Duitsers en Belgen. Leuke Apres ski tot ongeveer 22.00 uur.

May the ski force be with you !!

Mijn ervaring is dat je vrij snel wel aanspraak hebt als mensen het in de gaten hebben dat je alleen bent. Op restaurant, in de lift maar ook in de bars. De meeste aanspraak kun je verwachten van koppeltjes die met zijn 2en zijn, blijkbaar is daar de onderlinge gesprekstof snel op 😊

Snowball op 29 jan 2024 14:56

Maar dan wordt meestal een versierpoging niet op prijs gesteld… ;)

Mijn ervaring is dat je vrij snel wel aanspraak hebt als mensen het in de gaten hebben dat je alleen bent. Op restaurant, in de lift maar ook in de bars. De meeste aanspraak kun je verwachten van koppeltjes die met zijn 2en zijn, blijkbaar is daar de onderlinge gesprekstof snel op 😊

Snowball op 29 jan 2024 14:56

Maar dan wordt meestal een versierpoging niet op prijs gesteld… ;)

DSvier op 29 jan 2024 15:01

Is het dat waarom ze altijd gelijk willen gaan … 🤔

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

De Hexenkessl in Vorderlanersbach is ook erg gezellig, maar als er in Finkenberg een leuke bar zit, zou ik lekker daar heen gaan. Gewoon op een barkruk aan de bar gaan zitten (komt het meest natuurlijk over als je alleen bent) en kijken of je wat aanspraak kan krijgen.

Vooral relaxed zijn en niet teveel contact willen pushen neem ik aan?

voor de afwisseling een keer aan de kant van Mayrhofen naar beneden, daar de apres ski doen en als je er klaar mee bent de taxi naar Finkenberg pakken…

wie weet eindig je wel ergens in mayerhofen en kan je de volgende ochtend de lift daar weer omhoog pakken ;)

Ik zou naar Tux/Vorderlanersbach gaan. Minder druk dan Mayrhofen (ik kom daar zelf niet graag). En er is tenminste een dalafdaling (niet dat die zo fantastisch is, maar bon). Eenmaal beneden is er op minder dan 100m de Hexenkessl. Beruchte après ski bar. Altijd leuk volk, ook buiten het seizoen. En veel ambiance. Bus vlak voor de deur.

*bericht bewerkt door sl3chtv4lk_ op 29 jan 2024 21:00

One ski, more fun.

Mijn ervaring is dat je vrij snel wel aanspraak hebt als mensen het in de gaten hebben dat je alleen bent. Op restaurant, in de lift maar ook in de bars. De meeste aanspraak kun je verwachten van koppeltjes die met zijn 2en zijn, blijkbaar is daar de onderlinge gesprekstof snel op 😊

Snowball op 29 jan 2024 14:56

Maar dan wordt meestal een versierpoging niet op prijs gesteld… ;)

DSvier op 29 jan 2024 15:01

Misschien wel als het koppels zijn op zoek naar een unicorn. 🫣

Ik zou naar Tux/Vorderlanersbach gaan. Minder druk dan Mayrhofen (ik kom daar zelf niet graag). En er is tenminste een dalafdaling (niet dat die zo fantastisch is, maar bon). Eenmaal beneden is er op minder dan 100m de Hexenkessl. Beruchte après ski bar. Altijd leuk volk, ook buiten het seizoen. En veel ambiance. Bus vlak voor de deur.

sl3chtv4lk_ op 29 jan 2024 20:52

Ik zit in Vorderlanersbach, dus bedankt voor deze tip, @sl3chtv4lk_ . Het reisbureau had gezegd dat après-ski te vinden was in de Kasermandl, heb je daar toevallig ervaring mee?

Ik zou naar Tux/Vorderlanersbach gaan. Minder druk dan Mayrhofen (ik kom daar zelf niet graag). En er is tenminste een dalafdaling (niet dat die zo fantastisch is, maar bon). Eenmaal beneden is er op minder dan 100m de Hexenkessl. Beruchte après ski bar. Altijd leuk volk, ook buiten het seizoen. En veel ambiance. Bus vlak voor de deur.

sl3chtv4lk_ op 29 jan 2024 20:52

Ik zit in Vorderlanersbach, dus bedankt voor deze tip, @sl3chtv4lk_ . Het reisbureau had gezegd dat après-ski te vinden was in de Kasermandl, heb je daar toevallig ervaring mee?

Domie op 15 feb 2024 10:38

Dat is bovenop de berg. Ook een beruchte locatie uiteraard. Maar ik vind een après ski beneden wat veiliger 😅

One ski, more fun.

Kasermandl is inderdaad bovenop de berg. Zij hebben wel regelmatig live muziek, ook tussen de middag. Wel een hele gezellige tent en als er live muziek is zeker de moeite waard.

Lekker gaan apres skiën. Er is niemand die je tegenhoudt, behalve jezelf. En wellicht kom je in situaties, waar je niet in was gekomen als je in groepsverband zou zijn.

Lekker gaan genieten van de vakantie, zowel als in de lift, restaurants etc kom je in aanraking met mensen.
Ook genoeg apres ski mogelijkheden tussen Schwendau, Mayrhofen en Hintertux, en de skibus heeft best goede tijden en zeer snel verbinding. Zoals iedereen zegt begin aan de bar en kom ik gesprek met voorbijgangers etc,
Je kent het gezegde ‘‘Brutale mensen hebben de halve wereld’’ en voor je het weet spreek je mensen uit je eigen regio.

Aanpappen met de ski/snowboard leraren is ook altijd een goed idee :)

Dat is bovenop de berg. Ook een beruchte locatie uiteraard. Maar ik vind een après ski beneden wat veiliger 😅

sl3chtv4lk_ op 15 feb 2024 11:29

Ik zie dat u een praktisch persoon bent ;-)

Misschien wel als het koppels zijn op zoek naar een unicorn. 🫣

Domie op 30 jan 2024 07:09

Is TS een vrouw dan?

Misschien wel als het koppels zijn op zoek naar een unicorn. 🫣

Domie op 30 jan 2024 07:09

Is TS een vrouw dan?

DSvier op 15 feb 2024 14:19

Misschien wel als het koppels zijn op zoek naar een unicorn. 🫣

Domie op 30 jan 2024 07:09

Is TS een vrouw dan?

DSvier op 15 feb 2024 14:19

Even herlezen maar ik zie geen genderaanduiding.

Nu ja, sommige kicken dan weer op MFM DP 3somes… >:-D
Not my cup of tea, maar ieder diertje zijn pleziertje.

Plaats een reactie