Welke handschoenen voor smalle handen met lange vingers?

Hi all, ik ben toe aan nieuwe handschoenen, en dan loop ik tegen mijn aloude probleem aan: ik heb (hele) smalle handen met lange vingers. Het is dus heel lastig om goed passende handschoenen te vinden (óf veel te ruim, óf de vingers te kort). Heeft iemand hier een tip voor een merk dat ik kan proberen?
Wanten zijn minder een probleem, maar ik zoek nu dus specifiek handschoenen met vingers.

Thnx!

Klinkt als de handen van mijn (jongvolwassen) zoon…

Hij is van de week geslaagd voor handschoenen van merk Reusch Kondor R Tex. Zien er groot uit maar voelen van binnen niet groot.

Op zoek naar warme handschoenen kregen we het advies dat handschoenen nooit heel strak om je hand moeten zitten maar dat beetje ruimte juist goed is (iets met isolerende laagje lucht wat je dan krijgt).

Ik (vrouw) heb de handschoenen zojuist even voor je gepast (smalle hand, korte vingers). Voelt van binnen niet groot (maar vingers zijn voor mij wel veel te lang).

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Klinkt als de handen van mijn (jongvolwassen) zoon…

Hij is van de week geslaagd voor handschoenen van merk Reusch Kondor R Tex. Zien er groot uit maar voelen van binnen niet groot.

Op zoek naar warme handschoenen kregen we het advies dat handschoenen nooit heel strak om je hand moeten zitten maar dat beetje ruimte juist goed is (iets met isolerende laagje lucht wat je dan krijgt).

Ik (vrouw) heb de handschoenen zojuist even voor je gepast (smalle hand, korte vingers). Voelt van binnen niet groot (maar vingers zijn voor mij wel veel te lang).

Hoop dat je hier wat aan hebt.

reiziger14 op 29 jan 2024 18:05

Dank voor de moeite!

Ik (man) heb slanke handen met vrij lange vingers. De meeste heren handschoenen pas ik prima (maat 9,5), maar dameshandschoenen zijn soms wat korter in de vingers. Ik heb bijna altijd dunne handschoentjes van de decathlon als onderlaagje aan met daarover de skihandschoen. Nooit last dat deze te ruim voelen daardoor.

Plaats een reactie