Head rebel I-SLR of toch wat anders

Goedemiddag,
Ik heb vorig jaar met vakantie op een dag een aantal ski’s geprobeerd. Toen sprong de Head rebel I-SLR er wel uit. Ik heb toen ook geskied op de Salomon S/Race en een Fischer model. Helaas weet ik van deze 2 niet de exacte modellen (heb alleen foto’s van de punt van de ski 🙈). Dit waren toen wat ski’s in een breder spectrum (dus all-mountain, grotere bochten en korte bochten). Blijkbaar ging mijn voorkeur sterk uit naar een ski voor korte bochten. Ik ben 1.88 en weeg 88 kilo. Ik ski bij voorkeur op rood, maar pak ook wel eens wat zwarte pistes mee.
Ik wil nu ski’s gaan kopen en in het kader van leuk als je nog wat kan kiezen, wat zou nog een geschikt alternatief voor mij zijn?

Sinds vorig jaar ski ik op de Völkl racetiger SL (slalom). Hiervoor jaren geskied op all mountain ski’s (Head i-Rally), maar ik zocht skies voor het korte bochtenwerk.
Wát een fijne ski die Völkl Racetiger SL. Ik ben 187cm en 91kg. Super wendbaar, heel veel grip en je kunt er uitstekend mee carven. Hoewel deze skies niet gemaakt zijn voor off piste, kan ik er zelfs daar goed mee uit de voeten. Heb ze eerst 1 dag getest in Sölden en was direct verkocht. Ze zijn niet goedkoop, maar je krijgt er zo veel voor terug. Je hoeft ook echt geen expert te zijn, met een gemiddelde techniek zullen deze skies je ook verbazen qua skigemak. Zoek op Youtube maar eens naar een test van deze ski.

Hermanator

Zeker leuk hiervoor die racetiger sl. Vind m iets levendiger dan die Head.

Edwin van Riel

Er wordt over de SLR gesproken, niet over de eSL. Die zit nog een trapje onder de Supershape eSpeed. Of dan de Volkl Racetiger SL wat is… De Racetiger RC wel.
Meest in lijn met de Head Worldcup Rebels eSLR is de Elan Race SLX. Beiden laag instapniveau en opbouwen naar korte bochten carven. Echter, als ik blind zou moeten kopen zou ik de Heads doen. Of desnoods de Supershape eMagnum. Let wel, de oude iSLR is wat beter in balans dan de nieuwe eSLR.

Er wordt over de SLR gesproken, niet over de eSL. Die zit nog een trapje onder de Supershape eSpeed. Of dan de Volkl Racetiger SL wat is… De Racetiger RC wel.
Meest in lijn met de Head Worldcup Rebels eSLR is de Elan Race SLX. Beiden laag instapniveau en opbouwen naar korte bochten carven. Echter, als ik blind zou moeten kopen zou ik de Heads doen. Of desnoods de Supershape eMagnum. Let wel, de oude iSLR is wat beter in balans dan de nieuwe eSLR.

Bennie op 31 jan 2024 08:02 [@bennie](/profiel/bennie) Vind je dan de Racetiger RC dichter bij de i-slr zitten dan de Racetiger SL? Ik heb ook een weekje op de world cup rebels i-gsr geskied en daar werd ik dan weer niet heel enthousiast van.

Scusa @bennie, je hebt gelijk (Er wordt over de SLR gesproken, niet over de eSL) niet goed gelezen. RC past wat meer in de lijn dan. Alhoewel naar mijn smaak die sl wel dusdanig toegankelijk is dat dat de hele dag door probleemloos kan, maar dan is ff uitproberen op voorhand wel handig ;)

Edwin van Riel

@EvR66 Eigenlijk een gevalletje Rossignol Hero Elite ST-Ti hier… Perfect voor alle piste-omstandigheden en ligt qua karakter meer in lijn met Head.

yup, eens, beide setjes (helaas) verkocht afgelopen jaar. Wereldlatjes, maar werden gewoon niet meer gebruikt hahaha. Ik houd nu maar aan dat er wat weg gaat als er wat nieuws komt, wordt echt gewoon te gek anders.

Edwin van Riel

Als ik hem even in een rijtje zet wat dan dicht tegen de head aanzit klopt dit dan redelijk?

  1. Head rebel I-SLR (eSLR)
  2. Supershape eMagnum
  3. Elan Race SLX
  4. Rossignol Hero Elite ST-Ti
  5. Völkl Racetiger RC
  6. Völkl Racetiger SL
    Waarbij de eerste 3 redelijk vergelijkbaar zijn, en als ik wat meer uitdagende ski wil de 4e of 5e kan nemen. nr 6 is wel een ander niveau. Klopt dit?

Nummer 6 is een heel ander niveau, zou ik niet doen. Nummer 5 de RC zou ik ook niet doen, want dat is een lange bochten ski, je moet dan de SC hebben en die is heel vergelijkbaar met de Head SLR.

Dat gezegd hebbende, met 88 kilo zou ik zeggen dat je wel een stevigere lat kan hebben. Ik zou zeggen nummers 2, 3 en 4 de beste keuze.

Mag ik nog een suggestie doen: de K2 disruption STI. Makkelijk te skien ski voor korte en middellange bochten. Superstabiel en supergoeie grip…dat niet meer mensen daarop skien is me een raadsel.

Heb no 4 en no 6 geskied, beiden een jaar of 2. Die Rossi st ti is een ski waar je echt blind op kunt stappen, voor minder zou ik niet gaan. Als je gelegenheid hebt echt die racetiger sl (6) eens testen, heeft de naam redelijk pittig te zijn, dacht ik ook toen ik hem kocht, maar bleek in de praktijk reuze mee te vallen. Zou ik toch niet aanraden om te kopen zonder test, met zo’n rossi kan dat wel prima bijvoorbeeld.

Edwin van Riel

Plaats een reactie