Skipas + tips 1e keer Les Gets

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Hallo allen,

al een tijdje lees ik gezellig mee op het forum en dit maakt de voorpret richting de wintersportvakantie alleen maar leuker. Nu had ik een specifieke vraag en sta ik open voor tips.
De vraag gaat over de skipas. Wij gaan met een groepje van 6 personen naar Les Gets, maar online via ski-morzine kom ik op een totaalbedrag van 1662 voor het hele skigebied. Maakt het uit of wij dan in Morzine zitten of niet? 272 voor 6 dagen skipas vind ik een koopje…

Daarnaast zouden wij graag tips willen voor mooie routes om te doen om zoveel mogelijk verschillende plekken en pistes aan te doen. We hebben dus 6 volle dagen hier voor.
Allemaal zijn wij nog nooit in dit gebied geweest dus aaaalleee tips zijn van harte welkom!

Alvast bedankt voor de hulp!

Let even op of je alleen de skipas voor je ‘thuisgebied’ hebt, of voor Portes du Soleil.
Scheelt nog wel wat per skipas.

Verder zijn er al best wat tips uitgewisseld op dit forum. Zoek even onder de topics op de pagina van het skigebied, of via de zoekfunctie. Dan kom je al een heel eind verder!

Na drie keer hier achter elkaar geweest te zijn, we zaten in La Chapelle d’Abondance, ben ik wel uitgekeken daar, het is uiteraard een mooi gebied, maar ook wel erg uitgerekt. We lieten Tourgon en Chatel links liggen omdat daar de liften wel wat traag en verouderd zijn. ook de pistes waren er minder van kwaliteit als in de rest van het gebied. De ‘’ Muur ‘’ is een enorme gave afdaling en van de drie jaar maar één keer te doen omdat andere twee keer gesloten was. Vanuit Les Gets is een tour naar Morgins een mooie uitdaging, boven op de grenspas is het werkelijk een prachtig uitzicht. Fijne vakantie…

huppekees

Bedankt! We hebben een topvakantie gehad

Plaats een reactie