Advies snowboardhuur

Goedenavond allemaal!

Ik ga over 2 weken voor het eerst op wintersport in Oostenrijk. Omdat ik nu 4x in een skihal heb gesnowboard wil ik dat daar ook gaan doen.

Qua niveau ben dus nog een beginner, ik weet mezelf staande te houden, weet veilig beneden te komen in de hallen en inmiddels wat bochten aan elkaar binden op lage snelheid.

Nu vroeg ik mij af wat voor snowboard ik moest huren aangezien ik daar geen verstand van heb. De opties zijn Burton Radius, Salomon Wildcard en de Nitro Cinema. Er zijn nog een aantal soortgelijke snowboards te vinden maar dit zijn de namen die ik het meest voorbij zie komen.

Nu ben ik benieuwd of mensen advies voor mij hebben welk board ik moet huren, tips worden enorm gewaardeerd!

  • NvG55

Aan de verhuurder vertellen dat je een (absolute) beginner bent, en ze gaan je wel het juiste board meegeven. Da’s hun rol.

Misschien krijg je nog korting via de skischool waar je hopelijk gebruik van gaat maken. De verhuur weet wel wat je nodig hebt. Het zal een vergevingsgezind rocker boardje worden waarschijnlijk.

Niet druk maken om materiaal zou ik zeggen. Wel om lessen!

🏂

Goed passende boots zijn veel belangrijker, dus besteed daar het meeste tijd aan.

Dat gezegd hebbende: voor een beginner zou ik een board nemen wat relatief flexibel is, en niet te veel camber. Misschien zelfs platte base.

Als je board stijf is met veel camber dan is het niet vergevingsgezind en ga je veel ‘happen’ in de fase dat je de bochten nog niet goed onder de knie hebt.

De boards die je hierboven noemt zijn allemaal rocker of flat base met rocker. Heel vergevingsgezind en dus prima voor je eerste 2-3 weken op de piste. Daarna zul je snel merken dat je board bij hogere snelheden gaat klapperen en bij bochten grip verliest.

En als het huurboardje niet bevalt terug naar de verhuur en een ander board huren. Kan uiteraard alleen wanneer je ook lokaal huurt!

Plaats een reactie