Bindingen te groot?

Beste allen,
ik heb een nieuw board gekocht + nieuwe bindingen er gelijk bij. Nu heb ik ze net gepast en mijn schoen valt met zn neus helemaal op de binding… bij mijn oude binding was dit niet zo en stak mijn neus iets uit. Dit voelt dus vreemd maar is het wel oké? (ik heb me echt al suf gezocht op internet maar kom er niet uit). Heb 2 foto’s van de nieuwe en 2 foto’s van de oude toegeveogd. Hopelijk kunnen jullie mij advies geven, en hopelijk zijn die nieuwe gewoon wel goed :|
Hartelijk dank alvast! :)

null
null
null
null

welk maat schoen en welke maat binding heb je?
lijkt er wel op dat ze inderdaad wat groot zijn…
Je toestrap zit helemaal op het einde geklikt precies, hier zo. je toch nog wel wat speling moeten hebben zoals bij je oude bindingen

Lijkt inderdaad groot. Ben ook wel even benieuwd naar je schoenmaat. Salomon Rythm zijn in ieder geval unisex dus kan zijn dat je eerst dames bindingen maat m had, maar je voor deze maat s nodig hebt.

Teenstrap zit inderdaad wel echt tegen het eind aan.

Zo te zien kan de voorste strap van jouw mieuwe binding nog verder naar je vreef gesteld worden. Dan zit deze het zelfde als de vorrige.

null

*bericht bewerkt door sge op 31 jan 2024 18:58

Dank voor jullie reactie! Ben er blind van uitgegaan dat maat M goed was, maar blijkbaar had ik daar beter naar moeten kijken. Maat van mijn schoenen is mp25 (= 39,5? vallen wel wat kleiner dan dat)
Heb ontdekt dat ik die klep kan verstellen, en daardoor komt mijn schoen meer naar voren. De lengte van de binding is maar 1 cm langer dan mijn oude (oude: 24cm, nieuwe: 25cm). Maar misschien beter toch ruilen…
Of wat denken jullie er nu van?
Misschien dat ik ook gewoon maar langs een winkel ga voor advies, echt niet bij nagedacht zo’n online aankoop, oops.

null
null

*bericht bewerkt door Lydia83 op 31 jan 2024 19:24

Mp 25 is 38,5/39. Salomon adviseert daarvoor maat S als je de maattabel bekijkt: https://www.salomon.com/en-nl/shop-emea/product/rhythm-li334…

Je gaat deze waarschijnlijk wel passend krijgen, maar zou liever voor maat S gaan. Dus als je nog kunt ruiken, vooral doen!

Goed om te weten dat er merk altijd maattabellen te vinden zijn, om de juiste maat te vinden van dat merk.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 31 jan 2024 23:17

Mp 25 is 38,5/39. Salomon adviseert daarvoor maat S als je de maattabel bekijkt: https://www.salomon.com/en-nl/shop-emea/product/rhythm-li334…

Je gaat deze waarschijnlijk wel passend krijgen, maar zou liever voor maat S gaan. Dus als je nog kunt ruiken, vooral doen!

Goed om te weten dat er merk altijd maattabellen te vinden zijn, om de juiste maat te vinden van dat merk.

Tiny-M op 31 jan 2024 23:16

Helaas is de S niet te krijgen… en ik heb het in combi gekocht dus nu moet het ook in zn geheel terug. Ik vind die maten uitzoeken een crime, word er heel onzeker van. Wat een verschillen. Ik zag nu 1 van Rossignol, die kan ik ook in combi met het board kopen. Deze heeft alleen maat S/M; maar ik twijfel of dit nu wel goed is … :/ Deze valt volgens mij niet in te stellen op lengte ook. https://www.rossignol.com/ca-en/womens-myth-snowboard-bindin…

zou vooral naar een shop gaan, board, bindingen en schoenen mee. Kunnen ze goed en passend adviseren. Is even gedoe, internet bestellen is makkelijk maar toch.

Waarom niet de oude bindingen erop?

Wellicht is het ook een idee, aangezien ik zie dat je schoenen van Northwave hebt, om ook te kijken naar een binding van northwave. De bindingen van Northwave gaan doorgaans onder de naam Drake.

Zelf heb ik ook de combinatie van Nortwave schoenen met een Drake binding en deze sluiten perfect op elkaar aan. Let ook hier op de maattabel, deze verschilt hier zelfs per model.

null

Mp 25 is 38,5/39. Salomon adviseert daarvoor maat S als je de maattabel bekijkt: https://www.salomon.com/en-nl/shop-emea/product/rhythm-li334…

Je gaat deze waarschijnlijk wel passend krijgen, maar zou liever voor maat S gaan. Dus als je nog kunt ruiken, vooral doen!

Goed om te weten dat er merk altijd maattabellen te vinden zijn, om de juiste maat te vinden van dat merk.

Tiny-M op 31 jan 2024 23:16

Helaas is de S niet te krijgen… en ik heb het in combi gekocht dus nu moet het ook in zn geheel terug. Ik vind die maten uitzoeken een crime, word er heel onzeker van. Wat een verschillen. Ik zag nu 1 van Rossignol, die kan ik ook in combi met het board kopen. Deze heeft alleen maat S/M; maar ik twijfel of dit nu wel goed is … :/ Deze valt volgens mij niet in te stellen op lengte ook. https://www.rossignol.com/ca-en/womens-myth-snowboard-bindin…

Lydia83 op 02 feb 2024 13:05

Als je even op de size chart klikt op die pagina, zie je dat s/m voor dames 22-26 is. Prima maat dus voor jou. Het is wel een rechttoe rechtaan eenvoudige binding. Niet dat daar wat mis mee is, maar persoonlijk heb ik liever een iets hoger segment met meer opties. Daar hangt dan ook wel een hogere prijs aan. Wat is je niveau?
Persoonlijk zoek ik een board en bindingen wel liever apart van elkaar. Dan kan ik ook gewoon uitzoeken wat ik zelf graag wil.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 02 feb 2024 13:49

Mp 25 is 38,5/39. Salomon adviseert daarvoor maat S als je de maattabel bekijkt: https://www.salomon.com/en-nl/shop-emea/product/rhythm-li334…

Dankjewel :)
Mijn niveau is niet zo hoog, zie mezelf elke keer weer als beginner, ok licht gevorderd ;) Ik kan het, maar ben echt geen pro. En doe het maar eens per jaar een week ;)
Heb goed naar mijn oude bindingen gekeken en die zijn ook wel verstelbaar, nooit geweten. Destijds tweedehands aangeschaft en had zat gewoon goed! Mazzel denk… heb er dus de balle verstand van en had dit niet verwacht, oops.

Je gaat deze waarschijnlijk wel passend krijgen, maar zou liever voor maat S gaan. Dus als je nog kunt ruiken, vooral doen!

Goed om te weten dat er merk altijd maattabellen te vinden zijn, om de juiste maat te vinden van dat merk.

Tiny-M op 31 jan 2024 23:16

Helaas is de S niet te krijgen… en ik heb het in combi gekocht dus nu moet het ook in zn geheel terug. Ik vind die maten uitzoeken een crime, word er heel onzeker van. Wat een verschillen. Ik zag nu 1 van Rossignol, die kan ik ook in combi met het board kopen. Deze heeft alleen maat S/M; maar ik twijfel of dit nu wel goed is … :/ Deze valt volgens mij niet in te stellen op lengte ook. https://www.rossignol.com/ca-en/womens-myth-snowboard-bindin…

Lydia83 op 02 feb 2024 13:05

Als je even op de size chart klikt op die pagina, zie je dat s/m voor dames 22-26 is. Prima maat dus voor jou. Het is wel een rechttoe rechtaan eenvoudige binding. Niet dat daar wat mis mee is, maar persoonlijk heb ik liever een iets hoger segment met meer opties. Daar hangt dan ook wel een hogere prijs aan. Wat is je niveau?
Persoonlijk zoek ik een board en bindingen wel liever apart van elkaar. Dan kan ik ook gewoon uitzoeken wat ik zelf graag wil.

Tiny-M op 02 feb 2024 13:44

Wellicht is het ook een idee, aangezien ik zie dat je schoenen van Northwave hebt, om ook te kijken naar een binding van northwave. De bindingen van Northwave gaan doorgaans onder de naam Drake.

Zelf heb ik ook de combinatie van Nortwave schoenen met een Drake binding en deze sluiten perfect op elkaar aan. Let ook hier op de maattabel, deze verschilt hier zelfs per model.

null

Ivan97 op 02 feb 2024 13:38

Dank voor je reactie! Ik ga dit zeker meenemen, maar mn hoofd tolt van alle info en de keuzes die ik nu moet maken ;) Maar neem het zeker mee, en goed om te weten dat Drake erbij hoort.

zou vooral naar een shop gaan, board, bindingen en schoenen mee. Kunnen ze goed en passend adviseren. Is even gedoe, internet bestellen is makkelijk maar toch.

Waarom niet de oude bindingen erop?

ruiter_kevin op 02 feb 2024 13:12

Ja, denk ook dat ik dat ga doen… ben alleen bang dat ik dan niet meer op tijd nieuwe heb maar dat is dan maar zo. Of ze moeten een goede deal hebben ;) Ik ben dus een amateur en heb er ook niet de hoofdprijs voor over, maar wil natuurlijk wel dat het allemaal goed zit en ik de juiste maat heb.
Mijn oude binding is stuk… zie foto hieronder. Maar nog prima mee te boarden hoor, vorig jaar ook nog gedaan. Dus als het moet dit jaar weer…!

Mijn oude bindingen… zo overgenomen van iemand en nooit wat aan veranderd ;) Als je goed kijkt zie je de maat op ‘S’ staan. Het voetbed is 1 cm korter dan de nieuwe maar van die nieuwe kan ik die (hak? kuit?)plaat niet verzetten naar kleiner. Wat maakt dat het groter uitvalt denk ik.

null
(kan iemand het merk lezen? :') )
null

*bericht bewerkt door Lydia83 op 02 feb 2024 16:05

Elke binding heeft net weer een andere vorm. Ik zou echter liever niet met die oude binding doorgaan als die al stuk aan het gaan is. Ik weet niet hoe oud die is, maar op een gegeven moment kunnen straps ook gaan scheuren van ouderdom, dan wil je liever niet.
Met wat jij doet is zo’n rossignol binding prima, maar weet niet wanneer je het nodig hebt. Anders gewoon direct in de winkel een passende binding kopen.

zou vooral naar een shop gaan, board, bindingen en schoenen mee. Kunnen ze goed en passend adviseren. Is even gedoe, internet bestellen is makkelijk maar toch.

Waarom niet de oude bindingen erop?

ruiter_kevin op 02 feb 2024 13:12

Volgens mij heeft ze nu gedoe doordat ze een online-aankoop heeft gedaan. Dat gedoe had ze niet gehad als ze direct naar een shop was gegaan.

Het verplaatsen van die voorste straps is meestal om de strap over je voet vast te zetten dan gebruik je de voorste stand. Of om ze echt als nose strap te gebruiken dan gebruik je de achterste stand en trekken ze je voet echt naar achter in je binding. In jouw geval lijkt dat nu de beste optie.

Die ‘klep’ over je hiel/kuit heet een high back, tenminste ik neem aan dat je die bedoelt… En die verstel je om meer of minder forward lean te realiseren. Dat helpt dan weer bij je houding en zorgt dat je relaxter kan staan of juist in een directere houding. Niet echt bedoeld om daarmee de plaatsing van je schoen aan te passen, als het je een beetje kan helpen is het natuurlijk geen probleem.

Anyways… Die bindingen zijn gewoon te groot. Ik weet niet wie de verkoper is maar kan je niet gewoon contact opnemen en bespreken of er een ruil van alleen de bindingen mogelijk is? Hebben ze geen ophaal mogelijkheden in een shop?

🏂

Mp 25 is 38,5/39. Salomon adviseert daarvoor maat S als je de maattabel bekijkt: https://www.salomon.com/en-nl/shop-emea/product/rhythm-li334…

Je gaat deze waarschijnlijk wel passend krijgen, maar zou liever voor maat S gaan. Dus als je nog kunt ruiken, vooral doen!

Goed om te weten dat er merk altijd maattabellen te vinden zijn, om de juiste maat te vinden van dat merk.

Tiny-M op 31 jan 2024 23:16

ik ga toch voor dezelfde maar dan S inderdaad, helaas niet in de kleur die ik wilde maar deze zijn in ieder geval ook verstelbaar, dat geeft me een fijn gevoel :) (wit zwart is ook mooi ipv alleen zwart ;))

Het verplaatsen van die voorste straps is meestal om de strap over je voet vast te zetten dan gebruik je de voorste stand. Of om ze echt als nose strap te gebruiken dan gebruik je de achterste stand en trekken ze je voet echt naar achter in je binding. In jouw geval lijkt dat nu de beste optie.

Die ‘klep’ over je hiel/kuit heet een high back, tenminste ik neem aan dat je die bedoelt… En die verstel je om meer of minder forward lean te realiseren. Dat helpt dan weer bij je houding en zorgt dat je relaxter kan staan of juist in een directere houding. Niet echt bedoeld om daarmee de plaatsing van je schoen aan te passen, als het je een beetje kan helpen is het natuurlijk geen probleem.

Anyways… Die bindingen zijn gewoon te groot. Ik weet niet wie de verkoper is maar kan je niet gewoon contact opnemen en bespreken of er een ruil van alleen de bindingen mogelijk is? Hebben ze geen ophaal mogelijkheden in een shop?

Martin9 op 02 feb 2024 20:44

Dankjewel voor je uitgebreide reactie en hulp Martin :)
Tja ik denk als ik ze dan strak tegen de ‘highback’ duw met de gesp dat ie dan ook nog maar weer net aan goed is, dus ja, dank je voor ook deze bevestiging dat ze gewoon te groot zijn. Ik ga voor dezelfde binding maar dan S!

Plaats een reactie