Ervaringen met vlieg-ski vakantie

De laatste keer woog hij 22-22,5kg inclusief alles. Bij KLM was de grens altijd 25kg. Hij komt dan in de plaats van een gewone koffer. Ik zie dat het nu 23kg is. Transavia heeft idd maar 15kg. Als ik mijn schoenen eruit haal, scheelt dat een kleine 5kg.

null

Ik zie dat Transavia inmiddels € 42 rekent voor een wintersportuitrusting. Dat vind ik flink duur.

Bij Transavia kun je maar beter ook niet teveel meenemen:

null

😳

Ik zal inderdaad dit weekend eens gaan passen en wegen. En kijken of een collega niet toch een dienst over kan nemen. Dan heb ik 10 dagen ipv 6 en kan ik wel met de auto, dan heb ik tijd voor een overnachting tussendoor.
Het vliegen heeft wel wat haken en ogen met de bagage als ik het zo lees.

Als het over budgetten gaat is het misschien goed te vermelden dat skien in de Aosta vallei qua liftpas goedkoper is dan Frankrijk en Oostenrijk. Daarnaast is een huurauto, eten/ drinken en overnachting ook vaak goedkoper dan in Frankrijk en Oostenrijk. Vliegen naar Turijn is dus een aantrekkelijke optie…

@frankB ik zag alleen dat ze ze niet meer hebben. Nog 1-2 in Best geloof ik, aan de andere kant van het land en helaas niet online te bestellen.

LouiseO op 03 feb 2024 07:49

In België zijn ze ook maar in een beperkt aantal winkels beschikbaar. Daar kan je ze wel online gratis bestellen.

Als het over budgetten gaat is het misschien goed te vermelden dat skien in de Aosta vallei qua liftpas goedkoper is dan Frankrijk en Oostenrijk. Daarnaast is een huurauto, eten/ drinken en overnachting ook vaak goedkoper dan in Frankrijk en Oostenrijk. Vliegen naar Turijn is dus een aantrekkelijke optie…

MarcoB73 op 03 feb 2024 11:47

ik overweeg ook enkel vliegvakanties voor de regio’s waar je goedkoop kan naar vliegen. De ganse Italiaanse alpenboog is dat. Turijn, Milaan en Verona (vorig jaar perfect voor de Dolomieten).
Spotgoedkope huurauto’s buiten het seizoen.
Kwam me goedkoper uit dan met de wagen en veel relaxer.

*bericht bewerkt door FrankB op 03 feb 2024 11:56

Zo’n grote tas is handig, maar je mag ook gewoon een losse tas voor de ski’s inchecken én een skischoenentas. Aan jou de keuze.

havana op 03 feb 2024 08:41

Dat klopt, maar waar laat je dan bv je helm en de de rest van je bagage? Ik betaalde nu steeds maar 1x € 25 (enkele reis) voor alles.

DrPhil op 03 feb 2024 09:36

Ik neem dan verder nog een trolley mee en gaat o.a. mijn helm in. Tot recent was dat gewoon handbagage, tegenwoordig moet je daar bij Transvertragia ook weer voor betalen…

Overigens past mijn helm ook gewoon in mijn skischoenentas erbij…

*bericht bewerkt door havana op 03 feb 2024 17:05

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

@frankB ik zag alleen dat ze ze niet meer hebben. Nog 1-2 in Best geloof ik, aan de andere kant van het land en helaas niet online te bestellen.

LouiseO op 03 feb 2024 07:49

In België zijn ze ook maar in een beperkt aantal winkels beschikbaar. Daar kan je ze wel online gratis bestellen.

FrankB op 03 feb 2024 11:49

Welk merk is deze tas?
Dank.

Reeds gevonden: https://www.decathlon.nl/p/ski-snowboardtas-900-voor-4-ski-s…

*bericht bewerkt door R_Dolomieten op 03 feb 2024 17:33

@frankB ik zag alleen dat ze ze niet meer hebben. Nog 1-2 in Best geloof ik, aan de andere kant van het land en helaas niet online te bestellen.

LouiseO op 03 feb 2024 07:49

In België zijn ze ook maar in een beperkt aantal winkels beschikbaar. Daar kan je ze wel online gratis bestellen.

FrankB op 03 feb 2024 11:49

Welk merk is deze tas?
Dank.

R_Dolomieten op 03 feb 2024 17:29

Wedze Decathlon.
Gratis bestellen bedoelde ik dus gratis levering, maar dat zal wel duidelijk geweest zijn:-)

*bericht bewerkt door FrankB op 03 feb 2024 17:35

Je helm in je schoenentas, dat lijkt me echt een heel slecht idee.

Kan wel, helm in schoenentas, dan als handbagage mee het vliegtuig in.

Heel erg bedankt voor alles tips! Na een tijdje rekenen en zoeken bleek het toch efficiënter om met de auto te gaan. Dus na een hoop geregel heb ik 2 dagen extra vrij kunnen krijgen voor de reis en ga ik nu met de auto naar Frankrijk.

Je helm in je schoenentas, dat lijkt me echt een heel slecht idee.

DrPhil op 03 feb 2024 19:55

Kan perfect. Ik heb deze: https://www.thule.com/nl-be/bike-packs-bags-and-racks/ski-sn…
Skibotten onderin, helm in bovenste vak en skivest daarboven als extra bescherming

Plaats een reactie