Portes du Soleil: Sneeuwconditie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Hi,

Kan iemand me zeggen wat de huidige sneeuwcondities zijn In Portes du Soleil (Avoriaz, Chatel, …)
Ik lees heel uiteenlopende berichten. Zijn er erg veel harde en ijzige pistes?

Groeten!

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 05 feb 2024 09:17

up

up

Afgelopen weekend was het nog wonderbaarlijk goed skiën. Ja, harde pistes. Ja, veel borden om uit te kijken en snelheid te minderen. Maar alles bij elkaar viel het reuze mee. Er kan echter in een paar dagen veel veranderen, weet niet wanneer je erheen wil?

Heel uiteenlopende kwaliteit van sneeuw. Idd veel harde pistes, maar tot nutoe maar 1 stuk tegengekomen dat echt niet te doen was. Op sommige plekken echte voorjaarssneeuw. Andere pistes liggen er dan weer perfect bij. Een laagje verse sneeuw zou uiteraard wel heel welkom zijn.

De zwitserse kant en Châtel waren voor mij de slechtste pistes.
Avoriaz is goed te doen maar vanaf 14-15h is het tussen de buckels skiën.
Mont chery blijft hele dag er goed bijliggen , daar komt ook bijna niemand.

Het ziet er echt voor te bleiten uit, wij vertrekken zaterdag naar Les Gets en de moed zakt me echt in de schoenen. Zo triestig.
Het is de allerlaatste keer dat ik een Frans ‘lager’ gelegen gebied kies voor mijn congé. Niets meer onder de 2000 meter voor mij, ik ben het zat.

Heel uiteenlopende kwaliteit van sneeuw. Idd veel harde pistes, maar tot nutoe maar 1 stuk tegengekomen dat echt niet te doen was. Op sommige plekken echte voorjaarssneeuw. Andere pistes liggen er dan weer perfect bij. Een laagje verse sneeuw zou uiteraard wel heel welkom zijn.

Errant op 04 feb 2024 22:31

Update: het stuk dat zondag niet te doen was (Linga) is in orde gemaakt. Vandaag de hele dag probleemloos kunnen skieën.

Is er iemand die momenteel in PDS is en me wat kan vertellen over de sneeuwsituatie? Wij rijden vrijdag/zaterdag richting Châtel!

🚌 PisteBunny 🐰

Wij vinden het echt dikke prima! Rond Morzine wel echt heel matig en sommige andere pistes zijn dat ook, maar grote complimenten aan de mensen die de pistes zo goed voor elkaar krijgen hier

Wij vinden het echt dikke prima! Rond Morzine wel echt heel matig en sommige andere pistes zijn dat ook, maar grote complimenten aan de mensen die de pistes zo goed voor elkaar krijgen hier

EdRaket op 18 feb 2024 21:52

Ja, absoluut!! Wij zijn vandaag rond Avoriaz geweest. Prima pistes! Noordhellingen opgezocht en prima!

🚌 PisteBunny 🐰

Wij zitten nu in Morzine. Na de berichten gelezen te hebben had ik veel slechter verwacht. Vandaag 1e dag gesnowboard en 's ochtends vroeg was het vooral hard en ijzig. Rond 11 werd het al pap en na de middag moet je gewoon accepteren dat het slush is. Zoals Edraket hierboven zegt is het knap te noemen dat ze de sneeuw die er nog over is nog zo geprepareerd krijgen.

Hopelijk komen de verwachtingen uit en gaat er (veel)sneeuw vallen komende week. Vanavond regende het hier in Morzine. Hopelijk is dat hogerop sneeuw…

🏂

Vanochtend is de omgeving Linga/ Pre la Joux getrakteerd op een dun laagje sneeuw!

🚌 PisteBunny 🐰

Het ziet er soms wat treurig uit met de groene weides in de dalen naar de sneeuw is echt nog prima en je kan best een goede tocht maken. Helaas geen verbinding tussen chatel en morgin.

Als je niet heel ervaren bent kan de zware sneeuw een uitdaging zijn voor de skiërs. Snowboarden gaat prima lekker surfen en slalommen om de pizza punters

Plaats een reactie