Freestyle ski kenners aanwezig?

Hebben we hier de kenners/ervaringsdeskundige van freestyle ski’s?
Mijn 2 kids van 9 en 13 freestylen fanatiek 2 a 3 keer per week… nu is het geval dat ongeveer ieder half jaar hun ski’s sneuvelen, veelal onder garantie gelukkig.
Echter… hier worden wij niet vrolijk van. Nu weer de line ski s van de oudste, nieuw van oktober en bij onderhoud gisteren ontdekte we dat ze aan het delamineren zijn, niet handig als je volgende week naar oostenrijk vertrekt. Dus snel nieuwe zoeken…

Nu is dus de vraag: Welke freestyle ski’s zijn volgens jullie de beste, maat ongeveer 155. De oudste mag ook een volwassen model hebben als ze die in zijn maat hebben.
Ze skiën park: rails en jumps.
Wij kwamen zelf uit bij: k2 reckoner 92 of Revolt 86.
De Line ruckus is afgelopen jaar al 2x gesneuveld dus die slaan we deze keer even over ookal is dat de favoriet van de oudste…

*bericht bewerkt door Jillcrijns op 02 feb 2024 09:45

Hey! ik ben zelf niet super fanatiek in het park, maar heb wel veel vrienden die hele seizoenen park rijden. De ervaring leert dat park skis nou eenmaal snel kapot gaan als je veel park skied. De meeste park skiers die ik ken die geen oneindig budget/sponsor hebben rekken het leven van hun ski vooral zo lang mogelijk op. in de basics is het vooral afknippen wat loskomt en dan alles volgooien met epoxy. Staalkant eruit? even met de hamer zover mogelijk terug erin slaan, alles wat uitsteekt weghalen en kiertjes opvullen met epoxy.

Mensen doen vaak heel speciaal over ski reparaties, maar zeker voor park skis die toch in no time beschadigen is het absoluut geen hogere wetenschap.

Plus het geeft ook wel stijlpunten als je je tips met boutjes en moertjes vast hebt zitten omdat ze delamineren ;)

Altijd opzoek naar avontuur!

Hey! ik ben zelf niet super fanatiek in het park, maar heb wel veel vrienden die hele seizoenen park rijden. De ervaring leert dat park skis nou eenmaal snel kapot gaan als je veel park skied. De meeste park skiers die ik ken die geen oneindig budget/sponsor hebben rekken het leven van hun ski vooral zo lang mogelijk op. in de basics is het vooral afknippen wat loskomt en dan alles volgooien met epoxy. Staalkant eruit? even met de hamer zover mogelijk terug erin slaan, alles wat uitsteekt weghalen en kiertjes opvullen met epoxy.

Mensen doen vaak heel speciaal over ski reparaties, maar zeker voor park skis die toch in no time beschadigen is het absoluut geen hogere wetenschap.

Plus het geeft ook wel stijlpunten als je je tips met boutjes en moertjes vast hebt zitten omdat ze delamineren ;)

RemEnzo op 02 feb 2024 10:36

Hahaha ja het knippen en plakken zijn we inmiddels kenners in ;) maar we houden het graag veilig. En hij laat nu volledig los dus er komen weer nieuwe, en er is nu ook nog genoeg in de aanbieding, ook fijn…
Waren ze maar gaan knikkeren zei mijn vader altijd… nu snap ik dat helemaal:)

Plaats een reactie