Beschadigd belag, wegzetten voor volgend jaar of direct repareren?

Hallo mede wintersportliefhebbers,

Zoveel enthousiasme als ik heb voor het skiën, zo weinig weet ik eigenlijk van het materiaal. Na afgelopen week een prachtweek te hebben gehad in Frankrijk zie ik nu bij thuiskomst wat beschadigingen in het belag, 1 daarvan tegen de staalkant aan.
Nu is mijn vraag, zet ik de ski’s droog weg en wordt dit wel verholpen bij volgend jaar waxen + slijpen of zal ik hier nog even iets aan moeten laten doen?

Het lijkt me minimaal, maar ben erg zuinig op mijn materiaal. Better safe than sorry!

Ik waardeer jullie advies!
Marco

null
null
null

*bericht bewerkt door marco282 op 04 feb 2024 11:57

Daar is geen haast bij. Laten staan tot volgend jaar is geen enkel probleem.

Voor dat je de skies opbergt tot het volgende seizoen is het beter om het belag de voorzien van een nieuwe laag wax, dan droogt het belag namelijk niet uit. Deze beschadiging in het belag van jouw skies zijn niet diep en kunnen makkelijk opgevuld worden met een P-Tex kaars. Mijn advies is om je skies weg te brengen voor een grote beurt.

Kleine krasjes weinig aan de hand hoor. Laat ze bij een fatsoenlijke shop een grote beurt geven, pakken ze dat meteen mee. Geen haast bij.

Edwin van Riel

Bedankt voor de snelle reacties!

Ik las hier volgens mij sowieso al wat meningsverschillen of je voor en na de wintersport laat waxen, of alleen ervoor. O.a. onder het recente artikel wat daarover ging.
Zelf heb ik eigenlijk altijd nog 1x per jaar voor de wintersport gedaan.

Ik laat ze nu nog maar even staan dan. Als ik geluk heb ga ik einde seizoen misschien nog wel een lang weekend. Laat ik ze dan even onder handen nemen voor een grote beurt.

Als je zelf waxt, gewoon een laag er op, niet afkrabben en wegzetten. Voordat je weggast wel even afkrabben

Als je laat waxen, loop even langs een winkel voordat je vertrekt

Beschadigingen zijn inderdaad niets om je zorgen om te maken. Je kan ze zelf gemakkelijk repareren met vulmiddel en een aansteker, of je brengt ze weg voor een beurt dan doen ze het voor je

dit ziet er zo oppervlakkig uit dat ik me afvraag of het zelfs gaat blijven zitten als je het vult of laat vullen. Niks ernstigs zo te zien dus aan jou om te bepalen of je ze nu wegbrengt of later. Je kan evt ook wachten tot na de voorjaarsvakantie en dan zit je niet in de drukte bij je lokale shop en nemen ze er wellicht wat meer tijd ervoor ;)

Waxen voor het opbergen uiteraard!
Die herstelling kan later nog, is maar een kleintje.

One ski, more fun.

Plaats een reactie