Skipassen met keuze dagen

Ik zie de laatste jaren steeds minder skipassen met bv 5 uit 7 . Is er voor de NL ski vereniging geen rol weg gelegd om dit weer terug te krijgen. Zie ook andere topic ivm veiligheid.

Welke gebieden zijn dat dan? Ik heb eigenlijk nog nergens meegemaakt dat het niet kan.

Dolomieten hebben het niet meer, maar ik zou de nskiv aanraden hun tijd aan nuttigere dingen te besteden.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik zie ze ook niet meer en vind dat best jammer. Iets anders dan skiën is ook leuk in de Alpen!

In Kleinwalsertal kan het met 4 uit 7 dagen.

Bij de steinplatte kan het ook met de volgende opties: 5 uit 6 dagen, 10 uit 12 dagen en 5 dagen in het hele seizoen.

Ski you later!

Dolomiti Superski heeft nog wel 5 in 6.

Dolomiti Superski heeft nog wel 5 in 6.

franksplinter op 05 feb 2024 19:21

Echt? Overheen gekeken (maar zoek ook eerder 10 uit 14 oid).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Aosta lukt t ook wel, pay as you go zeg maar over verschillende gebieden. Frankrijk heeft ski a la carte waar veel gebieden onder vallen.

Edwin van Riel

SkiWelt heeft ze ook. In meerdere varianten.

⛷🎿

Montafon heeft een 5 uit 6 dagen pas en ook nog andere varianten.

Bijna overal is er nog een 5 uit 6 of 7 te vinden hoor. Staat tegenwoordig wel meer verstopt. Qua kosten ben je ook maar amper goedkoper uit dan een 6 daagse pas. 5 in 7 heeft dus meer zin dan 5 in 6, en die zijn er bijna niet meer en waren er ook veel minder.
Overigens zie ik wel vaker seizoenspassen met tussen de 10 en de 15 skidagen verschijnen. Ook verstopt bij de seizoenspassen, dus niet overzichtelijk terug te vinden.

*bericht bewerkt door Bennie op 06 feb 2024 14:41

Saalbach heeft ze ook nog op de site staan. Maar niet heel veel goedkoper dan een reguliere weekkaart eigenlijk.

*bericht bewerkt door LoveToSki op 06 feb 2024 14:49

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Kaunertaler Gletscher heeft ze al vanaf 2 in 3 t/m 14 in 16. Fendels heeft 4in6 of 5in7 en SerfausFissLadis 5in6, of 5in7, of 10in14.
Zelf heb ik de Ski6 ( de hierboven genoemde gebieden inclusief Nauders en Venet ) 20 dagen in het seizoen.

Woont zo nu en dan in Kaunerberg

Mijn geliefde Salzburger Sportwelt sinds vorig jaar niet meer.

Ski Amadè ook al een paar jaar niet meer 5 uit 7. daarvoor in de plaats heb je voor jonge gezinnen de familie pas. ouder met klein kind samen een skipas.

Dienten Die Alte schule

Silvretta Arena Ischgl,Samnaun,Kappl,Galtür en See heeft WahlAbo 5 uit 7 en 10 uit 14 !

Plaats een reactie