Restaurant in Wagrain voor (hele week) avondeten.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wagrain

Wij verblijven komende voorjaarsvakantie in een pension in Wagrain waar we wel kunnen ontbijten, maar niet dineren en ook niet zelf koken. Dat betekent dat we elke avond in een restaurant zullen eten.
Ik vind het best wel gedoe om elke keer een resaturant te zoeken.
Kan iemand een restaurant aanbevelen waar we een simpele, gezonde en voordelige maaltijd kunnen krijgen? Liefst zou ik daar dan de hele week reserveren.

Waar in Wagrain verblijf je?
Moadorfl, Markt of Kirchboden?

Dan kan ik je specifieker helpen.

Thank God summer is over!

Bedankt alvast! We zitten aan de Haid in Kirchboden. Pension Zum wilden Hannes.

Heeft het pension zelf ook een suggestie?

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Ik zou nooit een hele week in hetzelfde restaurant gaan eten, maar anders zou ik bij Kia Ora gaan. https://www.kiaora-wagrain.com/restaurant

Verdere tips naast Kia Ora, maar dan ter afwisseling:

  • Kühberg
  • Prechtlstadl
  • Wagrainerhof/Peoplz
  • Bosek
  • Bauernstube (echt tijdig reserveren)

Vaak is het trouwens mogelijk om 's avonds in de ontbijtzaal te zitten. Je kan er dan aan denken een keer iets af te halen of 's avonds een broodje te eten na op de piste goed gelunched te hebben.

Thank God summer is over!

Kira Ora inderdaad

Wel een luxe probleem hoor haha!

Ik ken Prechtlstadl en Louis eatery. Die laatste is fantastisch lekker maar of dat voor een hele week is….

Ik zou lekker vanuit huis alvast zoeken en reserveren. Dan weet je waar je aan toe bent als je eenmaal daar bent en geen gezoek meer wil hebben.

Ik heb 2 weken geleden ook al een restaurant gereserveerd voor aankomende dinsdag.

Ooit een week in Sporthotel Wagrain geweest. Elke avond prima diner en afwisselend gedurende de week.
Ik weet niet of niet-gasten er ook kunnen eten, zou je kunnen mailen.

Fun Lovin' Skier

Ooit een week in Sporthotel Wagrain geweest. Elke avond prima diner en afwisselend gedurende de week.
Ik weet niet of niet-gasten er ook kunnen eten, zou je kunnen mailen.

FLS70 op 06 feb 2024 11:35

Ik heb dit wel bij een ander hotel gedaan, maar nog geen antwoord.

Ik vond de Prechtstadl geweldig. Maar niet goedkoop om de hele week neer te ploffen. In combi met de afhaalpizzeria op Kirchboden misschien een overweging. Daarnaast zijn wij ook wel eens bij Riverside gestrand. Wat meer eetcafé-achtig. Prima ding (prijs-kwaliteit verhouding goed).

*bericht bewerkt door karenjansen op 06 feb 2024 15:20

Als je 's ochtends goed ontbijt en redelijk laat gaat lunchen, zou je toch ook bij de lokale bakker/supermarkt een lekker broodje/fruit/toetje oid kunnen kopen? Dan kan je gewoon lekker op je kamer met de beentjes omhoog. Als ik jou was, zou ik dat zeker een paar keer doen.

Je kan ook een plaatselijk hotel vragen of je kan mee eten met de vaste gasten.
Hebben wij ooit eens gedaan (in Alta Badia) toen we met 11 personen wat kamers hadden gehuurd in een pension.
Vooraf had ik toen wat hotels aangeschreven of dat kon en wat de kosten waren. Kreeg toen diverse positieve reacties. Is inmiddels zo’n 16 jaar geleden en aten toen voor €21 pp een vier gangen menu.

Als je 's ochtends goed ontbijt en redelijk laat gaat lunchen, zou je toch ook bij de lokale bakker/supermarkt een lekker broodje/fruit/toetje oid kunnen kopen? Dan kan je gewoon lekker op je kamer met de beentjes omhoog. Als ik jou was, zou ik dat zeker een paar keer doen.

mardejo1 op 06 feb 2024 15:50

Ja dat doen wij ook vaak. Goed ontbijten, goede lunch op de berg rond 14.14.30u en dan savonds soms een vette bek na de apres ski maar een soepie tussendoor kan natuurlijk ook.

Als je 's ochtends goed ontbijt en redelijk laat gaat lunchen, zou je toch ook bij de lokale bakker/supermarkt een lekker broodje/fruit/toetje oid kunnen kopen? Dan kan je gewoon lekker op je kamer met de beentjes omhoog. Als ik jou was, zou ik dat zeker een paar keer doen.

mardejo1 op 06 feb 2024 15:50

Ja dat doen wij ook vaak. Goed ontbijten, goede lunch op de berg rond 14.14.30u en dan savonds soms een vette bek na de apres ski maar een soepie tussendoor kan natuurlijk ook.

Daffie op 07 feb 2024 17:12

Ja, dat lijkt me inderdaad veel lekkerder… Gelukkig is ieder mens anders zullen we maar zeggen hahahaha

I can stick uphill ice, on my saucer...

Goeie tips allemaal, bedankt. Een avondje op de kamer met iets simpels klinkt ook wel prima.
Misschien neem ik nog wel een elektrisch kookplaatje mee om een soepje te kunnen koken.
Iets warms vind ik toch wel lekker.

Hoe is dit zo gekomen? We hadden een appartement gereserveerd, waar we dus zelf zouden/konden koken.
Dit bleek dubbel geboekt en het alternatief was een kamer met ontbijt. Ik kon toen niet zo makkelijk iets anders vinden en heb het aanbod geaccepteerd.

Ik zou denk ik wat voorwerk doen en voor de eerste helft vd week wat verschillende restaurants reserveren. De restaurants die je goed vond reserveer je ter plekke voor de tweede helft van de week. Zo is wel al iets vastgelegd maar eet je ook een beetje gevarieerd.

Goeie tips allemaal, bedankt. Een avondje op de kamer met iets simpels klinkt ook wel prima.
Misschien neem ik nog wel een elektrisch kookplaatje mee om een soepje te kunnen koken.
Iets warms vind ik toch wel lekker.

Hoe is dit zo gekomen? We hadden een appartement gereserveerd, waar we dus zelf zouden/konden koken.
Dit bleek dubbel geboekt en het alternatief was een kamer met ontbijt. Ik kon toen niet zo makkelijk iets anders vinden en heb het aanbod geaccepteerd.

Taan op 08 feb 2024 16:20

Ik wilde het hier niet noemen maar wij deden dat ook wel eens vroeger; broodje met soep op de kamer en een goede lunch overdag! Zo kan je ook noodles maken met de meestal aanwezige waterkoker…

Even een terugkoppeling.
We zijn 2x naar Café Anderl geweest. Niet duur, maar ook erg basic.
1x naar Riverside. basic+, maar wel prima.
1x naar Kia Ora. De Bowl was een welkome afwisseling op de pasta/pizza/vlees+patat die je elders krijgt. Dan heb je nog een idee dat je gezond eet.
1x naar Prechtlstadl. was ook erg lekker, maar wel het duurste. Fijn was dat we in de parkeergarage daar de sneeuwkettingen onder konden doen op vrijdagavond.

Geen van die restaurants zou ik een hele week willen eten. Prechtlstadl vooral voor de prijs. De rest voor het beperkte aanbod.

Plaats een reactie