Betaalbare skibril voor slecht weer gezocht

Goedemiddag,

Ik ski al enkele jaren met een Sinner skibril, categorie 3. Die voldoet prima bij de meeste weersomstandigheden. Maar afgelopen skivakantie was het 1 dag (zwaar) bewolkt en zag ik bijna geen diepte.

Daarom zoek ik naar een betaalbare skibril, voor die ene dag. Daarom ook liever niet een al te dure (max. €60?).

Wie heeft er ervaring met een betaalbare categorie 1 ski bril?

Decathlon

Een categorie 3 bril met bewolkt weer is inderdaad vrij suboptimaal 😅

Kijk voor een ‘slecht weer’ bril, categorie 1
Die moet je wel voor een paar tientjes vinden

Liefst een met een gele or evt roze lens voor high contrast, voor beter zicht

Er was op dit forum ook een topic over de crivit, een cat1-3 bij de lidl voor 25 euro, maar zo te zien is die inmiddels uitverkocht https://www.lidl.nl/p/crivit-premium-ski-en-snowboardbril/p1…

Ik heb vorig jaar in mei een Oakley Prizm Persimmon cat 1 kunnen scoren voor 70 euro bij Jumbo Sports. Beetje zoeken en dan kom je soms wel iets aardig tegen. Ervaring ga ik komende voorjaarsvakantie opdoen. Maar dan moet het wel gaan sneeuwen. Daar hoop ik erg op en niet zeker niet alleen om die bril.

Ik heb mezelf getrakteerd op dit model. Onverslaanbare prijs kwaliteit verhouding. Verwisselbare lenzen, zodat je optimaal zicht hebt, zowel in vlak grijs licht en sneeuw (1 lens) als in zon (2 lenzen). Beter zicht dan met van die bijkleurende lenzen.
https://www.decathlon.nl/p/ski-en-snowboardbril-voor-kindere…

The older I get, the better I was

Voor slecht zicht heb ik na veel gebruik van vaak dure Prism en andere lenzen definitief gekozen voor een simpele gele cat 1 lens in een goggle van € 30 in een Franse verhuur shop.

Een amateur is gewoon een liefhebber

Diepte ga je bij slecht weer helaas nooit (echt) goed zien. Een dure of goedkope bril maakt daarin helaas niet uit. Ik heb aardig wat dure varianten geprobeerd, maar hoewel ik helemaal “aan” ga van de marketing youtube filmpjes en bijbehorende flitsende termen, is er geen echte verbetering. (of mijn ogen zijn uberhaupt naar de knoppen ;))

Of misschien dan als toevoeging, ik zou de meest goedkope bril pakken die je tegenkomt. Als het toch maar om 1 dag gaat.

*bericht bewerkt door Bens op 06 feb 2024 22:28

Bedankt voor alle reacties.

Ik heb een bril besteld op Zalando Lounge. Zelf kom ik er alleen niet achter welke categorie het nou precies is haha…

Misschien dat een van jullie mij kan helpen.
Merk: Red Bull Spect
Model: Magnetron EON 007
Color: Dark blue
Lens: blue snow en smoke wi (verder staat er niet…)
EAN: 9009507382467

Er zitten 2 lenzen bij. Namelijk een ‘Cloudy Snow’ en een ‘Mauve Snow’. Iemand een idee wat het verschil tussen de 2 lenzen is?

Linsenfarbe 1. Scheibe: Mauve Snow - Red with Silver Flash
Verspiegelt
Schutzfaktor S2: geeignet bei Sonne-Wolken-Mix
Lichtdurchlässigkeitsbereich: 18 - 43%
Glasgrundfarbe: Rose

Linsenfarbe 2. Scheibe: Cloudy Snow, nicht verspiegelt
Schutzfaktor S1: geeignet bei Schlechtwetter, Flutlicht/Schneefall und Nebel
Lichtdurchlässigkeitsbereich: 43 - 80%
Glasgrundfarbe: Orange

En slecht zicht blijft slecht zicht… Maar moet je bij mist je bril eens afzetten. Dan zie je wel degelijk verschil in contour. En dat beetje extra contour van je bril kan je wel net veilig beneden brengen ;)

Bedankt voor je reactie.
Dan houd ik dus de bril van Red Bull :)

Op de site van Bever staat een Julbo cat 1 voor ongeveer 50 euro

De ANWB heeft ook prima slecht weer brillen voor een schappelijke prijs, kwalitatief een heel stuk beter dan bijvoorbeeld Sinner. Met ledenkorting vaak nog extra voordelig.

Born to Ride

Heb hetzelfde probleem gehad. Enkele brillen gehad en brillen met verwisselbare lenzen. Paar jaar geleden op aanraden van een vriend de Decathlon de g100 categorie 1 bril gekocht. Super bril. Inmiddels heeft iedere lid van het gezin zo’n bril. En ook OTG dus ik kan mijn bril gewoon ophouden. Prijs nu 16,99. Fijne vakantie!

Plaats een reactie