Schade aan stalen kanten

null

Zoals te zien op de foto is de kant van mijn ski beschadigd (en het belag ook flink). Valt dit te repareren?

Lijkt er op dat de staalkant gebroken is? In dit geval zou ik op zoek gaan naar wat nieuws. Wellicht wil een reisverzekering hier nog een steentje aan bijdragen, afhankelijk van de leeftijd van de ski’s.

Edwin van Riel

Lijkt er op dat de staalkant gebroken is? In dit geval zou ik op zoek gaan naar wat nieuws. Wellicht wil een reisverzekering hier nog een steentje aan bijdragen, afhankelijk van de leeftijd van de ski’s.

evr66 op 07 feb 2024 15:16

Dit is te repareren, maar bijna geen enkele shop waagt zich hier (helaas) meer aan. Dat zeggende lijkt het belag ook wel erg dun, volgens mij zijn deze ski’s wel aan pensioen toe.

Click. Click. Peace

@rogier hoe fixen zecdat, als de staalkantcecht doormidden is? Dacht eigenlijk dat breuk vrijwel altijd gevalletje total loss is 😉

Edwin van Riel

Bedankt voor de info, hopelijk vind ik een zaak die er nog wel wat aan kan doen. Ondanks de leeftijd van de skies toch zonde om ze weg te doen. Wintersporten is al wel duur genoeg

@rogier hoe fixen zecdat, als de staalkantcecht doormidden is? Dacht eigenlijk dat breuk vrijwel altijd gevalletje total loss is 😉

evr66 op 07 feb 2024 16:43

Wat ik altijd deed, ik snij het beschadigde deel van de staalkanten weg en schroef er over dat stuk nieuwe staalkanten in (ik heb een bakje met ouderwetse schroefjes van staalkanten toen die nog op houten ski’s werden geschroefd) welke ik dan bedek met een stans van belag. En dan alles wegslijpen wat overtollig is. Ik heb zo lang geleden een paar gloednieuwe Rossignol B2 gerepareerd (kerstcadeau geloof ik voor een 18 jarige dame die had de eerste dag skiën een steen geraakt. en kwam met tranen in hara ogen naar de shop.) en vorig jaar kwam een jonge moeder naar mij toe (ik had haar nooit meer herkend) en liet haar B2’s zien die het nog steeds perfect deden ;-)

Click. Click. Peace

Bedankt voor de info, hopelijk vind ik een zaak die er nog wel wat aan kan doen. Ondanks de leeftijd van de skies toch zonde om ze weg te doen. Wintersporten is al wel duur genoeg

RubenvdBerg op 08 feb 2024 10:47

Bedenk dat een reparatie als deze zo 150+ euro kost, dat maakt de ski’s financieel eigenlijk total los.

Click. Click. Peace

Kan voor €150 geen skies kopen waar ik zo fijn mee skie als deze, meen ik. En ook nog beter voor het milieu of zoiets :P. Maar eerst maar eens een zaak vinden

@RubenvdBerg Iets wat nog goed lijkt niet wegdoen is natuurlijk nobel. Maar stel, je kunt ze laten repareren voor rond de €150, is er nog geen garantie dat een reparatie op die plek het houdt. Dan zit je halverwege de week met de noodzaak wat anders te zoeken (inclusief kosten).
Daarnaast merken anderen hier op dat de ski niet veel leven meer heeft, en dus binnen een paar jaar met pensioen mag.

Wat voor ski’s heb je nu, en hoe oud zijn deze? Wat vind je er fijn aan? Misschien kunnen we je helpen zoeken naar een mooi en betaalbaar alternatief.

Kan voor €150 geen skies kopen waar ik zo fijn mee skie als deze, meen ik. En ook nog beter voor het milieu of zoiets :P. Maar eerst maar eens een zaak vinden

RubenvdBerg op 08 feb 2024 11:04

Milieu is idd belangrijk en zo denk ik ook. Maar het mag nooit een compromis zijn op veiligheid. Ik zou zeker een offerte vragen als je de ski`s zo leuk vind, maar laat tegelijk ook eens je binding nagaan, want die gaan ook niet eeuwig mee.

@Bennie de zuinige hollander in mij is toch geneigd om er mee door te skieen tot het hele belag er af is, maar je hebt wel een punt dat dat financieel niet de beste keuze hoeft te zien. Dus ik ben ook zeker geïnteresseerd in advies. Het zijn Volkl Code Speedwall uit 2012. Voor zover ik er iets van weet (heb niet echt een referentiekader, want dit zijn mijn eerste gekochte skies) zijn deze louter goed in carven. De gimmick is dat ze hoge/brede side walls hebben. In de diepe sneeuw is het vrij hard werken, maar geen idee in welke mate dat aan de skies ligt.

Ik ski bijna net zo veel off-piste/ski routes als pistes, dus misschien moet ik overwegen iets breders te kopen, maar denk dat ik alsnog liever hard werk in de diepe sneeuw en stabiel hard kan op de piste dan andersom.

@RubenvdBerg;

zie hoe je een staalkant kan fixen (+ base);

je ski’s zijn van 2012, denk dat je beter nieuwe kan kopen…(dankzij een leuke steen die je geraakt hebt onder je binding…)
Of koop wat Araladite epoxy lijm of van een andere merk en kijk of je het er tussen kan krijgen en zet het vast met een paar lijmklemmen (hoop dat het vast blijft zitten)…

ps. als je via google zoekt dan zou een ski 80 tot 100 dagen mee moeten gaan, dit is natuurlijk wel afhankelijk hoe intensief je ze gebruikt en onderhoud etc etc (overigens voor de verzekering zijn ze na 5 jaar afgeschreven)…

*bericht bewerkt door Gerjon op 08 feb 2024 12:50

Nou is dat nog niet overbejaard. Maar de Code Speedwall was behalve nogal stijf met rocker en een beetje aan/uit ski een gewone middenmootski. Hoe lang en zwaar ben je @RubenvdBerg?

@Bennie 1.98m 85kg,

@Gerjon Thanks! Kan ik worst case zelf nog een poging wagen. Ja, hebben dagje of 130 meegemaakt gok ik zo.

@RubenvdBerg https://www.wintersport.nl/forum/topic/531357 Dit is ongeveer wat je zoekt en in lijn is met de speedwalls. Praat er nog wat vanaf en dan kun je er weer 10 jaar tegen.

Bedankt Bennie!

Plaats een reactie