Normale beschadigingen bij nieuwe ski’s?

Hi

Ben benieuwd naar jullie mening. We hebben allebei nieuwe skis gekocht en allebei zijn ze binnen. Mijn Fischers zaten keurig verpakt in plastic maar die van mijn vriendin zaten los in de doos. Zij in een andere winkel dan ik.

Bij haar lijken er wat beschadigingen (twee voorbeelden in de bijlagen hieronder) op het belag te zitten maar aangezien nieuwe skis nieuw voor ons zijn weet ik niet of dit niet gewoon standaard is (en wat je dus gewoon ook moet accepteren).

Zijn dergelijke beschadigingen gewoon part of the deal?
Of is een mailtje in deze wel gerechtvaardigd?

null
null

*bericht bewerkt door Appelsap op 08 feb 2024 18:23

Hier mag je wel voor mailen, dit is geen schade die er bij aankoop op mag zitten. Had denk ik ook voorkomen kunnen worden met goed inpakken.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Nieuw hoort ook echt nieuw te zijn, dus zonder beschadiging. Tenzij dat dit bij de verkoop of advertentie was vermeld!
Als je een nieuwe auto, fiets of wat dan ook koopt accepteer je dan een dergelijke schade? Ik niet anders kies ik wel voor gebruikt.
Ik zie geen enkele reden of bij aanschaf van een nieuw product een beschadiging te tollereren. Of de werking er nu minder van wordt of niet van invloed is, het hoort gewoon niet!
Succes met de keuze en de afhandeling met de verkoper.

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Gaat het skieen niet merkbaar beinvloeden (juist zoals een kras op de carrosserie je auto ook niet minder doet rijden), maar schade is schade ;-)

Mailen inderdaad. Dit is niet acceptabel voor nieuwe ongebruikte skies. Op zijn minst vervangen of korting

Als je de binding laat monteren, dan zitten ze losjes in de doos maar dat kan toch niet zo’n beschadiging veroorzaken. In het andere geval zitten Fischers netjes in plastic verpakt en met schuimrubber klevers op de ski’s om beschadigingen te vermijden. Als je geen binding hebt laten monteren, heb je misschien een retour ski gekregen. Wie weet wat er dan met die ski’s is gebeurd. Dat zou ik niet vertrouwen.

Kreeg deze week nog een nieuwe set Fischers binnen met een sticker op het belag: Made in Ukraine. Ook wel apart in deze tijden.

Dit hoort uiteraard niet maar je hebt er 0 last van met skiën. Ik zou een korting accepteren.

Dank allen voor de reacties.

Ik ga ze mailen en kijken wat de reactie is. Een korting zou fijn zijn en anders gaan ze retour…

En even ter verduidelijking want ik heb het denk
ik niet helemaal goed verwoord met “los in de doos”. Ze zaten wel in elkaar vast maar waren niet individueel verpakt zoals mijn Fischers (inderdaad separaat in plastic en schuimrubbertjes).

Een beller is sneller.

In dit soort gevallen altijd even foto’s maken van de doos en als je de doos open maakt. Of zelfs even een filmpje.

Click. Click. Peace

Met wat pijn en moeite (in beginsel alleen in voucher-vorm) hebben ze een korting aangeboden en die geaccepteerd. Scheelt ook weer onnodig heen en weer sturen.

Dank allen voor de reacties.

Als je de binding laat monteren, dan zitten ze losjes in de doos maar dat kan toch niet zo’n beschadiging veroorzaken. In het andere geval zitten Fischers netjes in plastic verpakt en met schuimrubber klevers op de ski’s om beschadigingen te vermijden. Als je geen binding hebt laten monteren, heb je misschien een retour ski gekregen. Wie weet wat er dan met die ski’s is gebeurd. Dat zou ik niet vertrouwen.

Hupla op 08 feb 2024 23:54

Ik heb pas nog skis besteld bij Sport-Bittl met op maat geboorde bindingen en deze zaten meer dan behoorlijk vast in een aangepaste doos.
o.a. schuimrubber tussen de 2 skis in en daarna samengestrapt + extra berschermingskarton rond de bindingen + op maat gelijmde karton-blokjes in de doos om de skis centraal in de doos te houden.
Deze doos mocht zonder problemen uit een bestelwagen stuiteren zonder enige vorm van beschadiging (niet gebeurd trouwens), maar ik denk dat deze firma wel meer aan verzending van skis doet en ze niet allemaal even zorgvuldige ermee omgaan.

Glide on!

Plaats een reactie