Waar skivakanties boeken?

Goedemorgen,

Via welke aanbieders kun je goed wintersport vakanties vergelijken? Welke aanbieder heeft veel aanbod? Zelf kijk ik altijd sunweb, maar er zijn vast meerdere sites (met of zonder skipas?) of tips om voor wintersport vakantie te zoeken.

Alvast bedankt!

Wij kijken vaak op booking.com of struinen google maps af. Oof snowtrex kan de moeite zijn.

Het hangt ook een beetje af of je aan de schoolvakanties vast zit of niet. Als je flexibel bent kan je sowieso betere deals vinden

Kijk eens wat een handige site dit is! ;-) https://www.wintersport.nl/accommodatie/resultaten#2024-02-1…

*bericht bewerkt door paolie op 09 feb 2024 11:55

Haha, die van wintersport.nl had ik nog geeneens zo gezien. Goede. maar zijn er ook nog andere sites (buiten sunweb en tui), waar je soms goede acties langskomen inclusief skipas bijvoorbeeld?

Lokale VVV?

Er is niet 1 sluitend antwoord denk ik. Het hangt van de bestemming en het seizoen af.

  • Frankrijk staat bekend om goede pakketdeals, dus via touroperators die kamers en passen inkopen.
  • Italië, althans de Dolomieten, hebben in voor- en naseizoen soms pakketdeals met een nachtje gratis slapen en een dagje gratis skiën. Alleen via geselecteerde accommodaties, dus of het echt goedkoper is weet ik niet, kan je vinden via Dolomiti site en boeken bij de accommodatie
  • Oostenrijk is volgens mij vaak het makkelijkst via de lokale vvv site boeken, dat heeft t grootste aanbod. In mijn ervaring net zo duur als via touroperator
  • Zwitserland: geen idee

*bericht bewerkt door Roy83 op 09 feb 2024 12:54

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zwitserland zelfde als Oostenrijk is mijn ervaring bij een last minute trip.

Hoe ik het aanpak:

  • skigebied en dorp zoeken obv “waar gaan we deze keer heen?”
  • daarna obv Google Maps, lokale VVV, … wat accommodaties zoeken
  • en dan de vergelijking tussen zelf boeken en wat een Sunweb/TUI/… aanbiedt

Afgelopen Kerst heb ik zelf alles geregeld en in maart ga ik via Sunweb, altijd even uitzoeken wat de beste deal is op dat moment.

Zoeken doe ik op verschillende sites, Sunweb, TUI, Summit, rechtstreeks bij residentie, etc. Persoonlijk vind ik om te boeken TUI fijner dan Sunweb. En voor mensen met jonge kinderen, let bij Sunweb goed op! Ze berekenen daar gewoon kosten voor een skipas voor kinderen, ook als deze nog gratis is (in Frankrijk is de skipas voor kinderen jonger dan 5 gratis, maar dat laat Sunweb niet zien). Je moet dan zelf handmatig de skipas uitzetten en dan pas gaat het geld van het totaalbedrag af. Makkelijk verdiend zo. En Sunweb rekent sowieso geen vaste prijs per appartement, de prijs is afhankelijk van het aantal personen waarmee je het appartement bezet en bij TUI is dat bijvoorbeeld niet zo, daar betaal je gewoon een vaste reissom. Bij Sunweb zoek ik ook altijd alleen qua personen alleen met volwassenen, want ze rekenen daar de kinderen ook als betalende mensen. Dan denk je “oh, das goedkoop prijs persoon”, blijken ze de prijs te delen door alle personen incl kinderen.

Hier dus geen fan van Sunweb 🤭

Hier juist wel fan van Sunweb, daar is de genoemde prijs tenminste ook wat berekend wordt. Bij Tui te vaak gehad dat je dacht een goede deal te hebben, om er dan bij de berekening erachter te komen dat ze een heel andere prijs hebben, soms wel 400 euro duurder. Maar goed wij zijn maar met z’n tweeën en gaan in een rustige week.

Toen we nog met z’n 2en waren idd ook geen problemen met Sunweb hoor. Maar nu we kinderen hebben, is TUI dus altijd goedkoper (zelfs als je bij Sunweb de skipas van de kinderen handmatig uitzet).
Gaan gelukkig wel ook nog in rustige weken dus daar ligt het niet aan.

Wat trouwens eerder al gezegd is, is dat Sunweb en TUI etc. vooral fijn is voor Frankrijk. Oostenrijk heb ik zelf niet zoveel ervaring mee, maar voor Italië zijn er maar weinig deals incl skipas. Als we daarheen gaan, zoeken we vaak via airbnb of de lokale vvv. Vaak kom je dan een kleinschalige boekingsorganisatie of keten met verschillende appartementen tegen waar je ook rechtstreeks bij kunt boeken (soms kun je dan ook korting krijgen op het appt of op de skipas).

Vergelijken doe ik via google maps, en vervolgens boek ik rechtstreeks bij het hotel.

Plaats een reactie