Skitrip met peuter 2025

Hallo beste forumleden,

Aankomend seizoen is onze zoon bijna 3,5 jaar. In het verleden gingen we altijd naar Schladming, maar hier zijn niet super veel faciliteiten voor een peuter. Voor Januari 2025 ben ik op zoek naar een bestemming die ideaal is voor een gezin met peuter. Skigebied hoeft niet mega uitdagend te zijn, maar een paar leuke afdalingen voor pappa en mamma zijn voldoende. Ik zoek een accommodatie waar een zwembad bij zit en een speelkamer of iets dergelijks. Een hotel met een aparte kamer voor de kleine en opa en oma gaan ook mee, dus een appartement met 3 slaapkamers kan ook. Het liefst aan de piste of dicht bij de sneeuw waar we kunnen sleeën. Een skischool in de buurt waar de kleine zijn eerste “les” kan volgens is ook gewenst. Heeft iemand een leuke tip?

Hotel Mia alpina in Fugen. Heeft een eigen skischooltje direct achter het hotel, en een speelparadijs.
Fugen heeft ook een mooi groot zwembad .
Of misschien st Johan in Tirol. Bij een aantal hotels is toegang tot het zwembad inbegrepen.

Als je het niet erg vindt om in de auto te stappen naar het skigebied, dan is hotel ‘ Babymio ‘ in Kirchdorf ook een fijn hotel. Op 15-20 minuten rijden van steinplatte, kitzski en Fieberbrunn. Er is wel een kinderweitje bij het hotel waar de kleintjes les krijgen.

*bericht bewerkt door Suuski op 11 feb 2024 13:14

Ik weet niet of Frankrijk een optie is. Wij gaan naar les saisies in Frankrijk. Onze dochter van 3,5 gaat daar op les.

loes

Bettmeralp? er is sowieso in dat dorp een zwembad. Verder voldoet het aan al je wensen
Riederalp kan ook, iets rustiger daar, maar ik weet niet welk hotel een zwembad heeft.

Beste

2 jaar geleden zaten wij voor hetzelfde dilemma als jou. Liefst een accomodatie dicht bij de piste, alsook niet te ver van de Piou Piou club… We gingen reeds meerdere jaren naar dezelfde keten maar steeds in een ander skigebied.
Blijkbaar had ik het mapje iets verkeerd geïnterpreteerd, en was de Piou Piou club toch een eindje gaan doordat je een weggeltje die op de map stond niet kon nemen.
Het jaar erop(vorig jaar) ben ik omgekeerd te werk gegaan. Dan zocht ik op de kaart de Piou Piou club en zocht de dichts mogelijke accomodatie in de buurt.

Op dat moment zijn we naar La Rosiere, Frankrijk gegaan, met als residentie “Les Balcons de La Rosiere”.
Dat is letterlijk naast de Piou Piou club alsook gelegen aan de piste om te starten met skien.
De appartementen zijn gekoppeld aan een hotel alwaar een mooi zwembad / spa waarvan je ook gebruik kunt maken.
Dit jaar zijn we naar dezelfde locatie gegaan alsook volgend jaar gaan we opnieuw naar daar.

De appartementen zijn zeer ruim en goed onderhouden.

Dank voor de tips zover!

Sporthotel Wagrain. Zeer goede kinderopvang in het hotel zelf. Ooit beland met zoon van 3. Inmiddels al vele keren terug geweest. Zwembad, lift is alleen de weg oversteken, kinderland direct bovenaan de Grafenbergbahn, uitstekend restaurant voor zowel kinderen als ouders. Heeft ook een speelruimte/ballenbak.

*bericht bewerkt door rcpk op 11 feb 2024 20:51

Sporthotel Wagrain is erg mooi. Ook wel flink aan de prijs ;-)

Plaats een reactie