Wat zouden jullie doen?

Vanaf 17 februari hebben we een appartement in Ellmau geboekt. Helaas ligt dit gebied niet heel hoog en lijkt het veel last te hebben van de hoge temperaturen afgelopen weken. Ook de komende vooruitzichten stemmen mij nog niet bijzonder vrolijk, maar hopelijk komt dat nog.

De skipas hebben we nog niet gekocht, dus hebben we nog wat flexibiliteit om bijv naar een ander gebied te rijden. We zijn met zijn 5’en. Kinderen (9, 11, 12) zouden dit jaar voor het eerst niet gaan lessen, zodat we mooi het volledige gebied kunnen ontdekken. Dus ook daar niet gebonden aan Skiwelt.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Ps. Genieten zullen we sws doen, maar ben benieuwd naar jullie suggesties!

In een week kan er veel veranderen .En Elmau ligt aan de goede kant van Skiwelt. Ik zag dat momenteel nog veel open is. Naar Brixen kan lastig zijn maar hier ook de dal afdaling open.
Een alternatief is Kaprun. Wel 65 km rijden.

Tja, echt hooggelegen alternatieven heb je ook niet in de buurt. Kaprun is inderdaad de eerste, maar bij warm weer is het daar juist bomvol.

Voor het aantal open pistes in Skiwelt zou ik niet vrezen. Ik was er vorige week 4 dagen en er ligt echt veel technische sneeuw op de pistes. Ook zijn er bij veel dalafdalingen nog hopen sneeuwreserves die verdeeld kunnen worden als het kritisch wordt.

Ik zou gewoon in de Skiwelt gaan skiën.

Gang is alles

Ik zou naar de Aletsch Arena gaan. Vanaf 2000m skien. Tot 3000m. Er ligt genoeg sneeuw daar.

Ik zou naar de Aletsch Arena gaan. Vanaf 2000m skien. Tot 3000m. Er ligt genoeg sneeuw daar.

Michelle13 op 11 feb 2024 17:31

Dara ligt ongetwijfeld genoeg sneeuw. Om daar dagelijks vanuit Ellmau naartoe te rijden is niet een heel realistisch plan lijkt me.

Een amateur is gewoon een liefhebber

Ik zou naar de Aletsch Arena gaan. Vanaf 2000m skien. Tot 3000m. Er ligt genoeg sneeuw daar.

Michelle13 op 11 feb 2024 17:31

Dara ligt ongetwijfeld genoeg sneeuw. Om daar dagelijks vanuit Ellmau naartoe te rijden is niet een heel realistisch plan lijkt me.

Biggie op 11 feb 2024 17:33

Oh ik dacht dat het om omboeken ging haha. Nee dat rij je niet ff dagelijks

Wij zitten vanaf 17 februari in Söll komen daar al jaren. Er zitten goeie jaren tussen maar ook mindere jaren. Dit jaar ziet er inderdaad niet zo best uit maar als je optijd gaat skiën en aan de kant van Elmau schefau Söll blijft dan heb je kans dat je nog prima kan skieeen. Aan de kant van Brixen en Hopfgarten word het vaak snel slechter…. Ik heb zelfs in april geskied in Söll en veel pistes waren nog gewoon open daar na 12:00 werden ze wel fors minder dan is een opti om een slee te huren ook nog aan te bevelen kan je je skipas voor de lift gewoon voor gebruiken….

Geloof de NL kranten niet! Foto’s gezien van jaren terug. Die zijn op sensatie uit. Het valt meestal mee!

Je zou kunnen overwegen de (wat duurdere) SuperSkiCard te kopen. Dan heb je ruime keuze, ook uit wat hoger gelegen gebieden, om af te wisselen van skigebied als het in Ellmau/Skiwelt te veel tegenvalt.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Het dichtsbijzijnde gebied dat zinnig is qua hoogte is Hochfügen/Hochzillertal. Ben je al flink aan het rijden. Gewoon lekker vroeg de berg op en wat eerder stoppen. Ga 's middags andere leuke dingen doen of iets bekijken. Richting het Inntal is het nodige te doen, maar ook wandelen langs de Wilder Kaiser of een zijdal aan de weg richting Kössen, het Fischbachtal.

Bedankt voor de reacties! Conclusie is dat er eigenlijk geen goede alternatieven op rijafstand zijn. En Kaprun zal ook kneiterdruk zijn wsl, want iedereen die in dat gebied zit zoekt de hoogte op.

Het wordt gewoon zorgen dat we vroeg op de piste staan en dan het beste ervan maken.
En wsl zullen het wat kortere skidagen worden, maar goed, dan gaan we andere manieren zoeken om ons te vermaken.
En ondertussen hebben we nog een week om de weergoden over te halen voor gunstig winterweer ;-)

Plaats een reactie