auto reis

Zijn er mensen afgelopen zaterdag vertrokken na 8:00 uur sochtends. En hoe is de reis verlopen?
Wij hopen zaterdag een beetje na de file te gaan rijden, maar twijfelen nog hoe laat we vertrekken.

Wij gaan juist voor de file uit, vrijdag vroeg naar bed en dan om 02:00 op om uiterlijk om 03:00 de auto in te gaan. Dan hopen uiterlijk 15:00 a 16:00 in Italië aan te komen en zo de files een beetje te mijden.

*bericht bewerkt door LoveToSki op 12 feb 2024 11:06

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ik denk dat je met zaterdagochtend vertrekken minder kans op files hebt, dan vertrekken in de nacht van vrijdag op zaterdag.
Je bent misschien een handvol Nederlanders voor, maar de Duitser uit Keulen die om 6u vertrek, uit Frankfurt die om 8u vertrekt en uit Munchen die om 11u vertrekt zijn allemaal op hetzelfde punt als jij, als je om 3u 's nachts vertrekt. Voor de file uitrijden kan niet - tenzij je vrijdag(avond) vertrekt, maar ook dan ben je zeker niet alleen.
Vertrek je om 8u uit NL, dan rijd je er achteraan.
Nu is het komend weekend wel iets minder druk dan afgelopen zaterdag, maar nog steeds is het grote uittocht.

Oh, zonde van de tijd zou ik zeggen.
Ik zou 3 of 4 uur vertrekken.
Maar ja, jij bent dan wel weer beter uitgerust dan degene die vroeg opstaan.
Wellicht enig nadeel als je later vertrekt, dat de winkels dicht zijn als je aankomt daar.

Vaak achter de file aan proberen te rijden op zaterdag. 8 uur vertrek is daarvoor echt nog te vroeg. Echt succes heb je daarmee als je tussen 10 en 11 vertrekt (uit Den Haag, dus als je al meer naar het oosten woont nog wat later).

De afgelopen drie jaar reden wij vrijdagmiddag rond 15:00 uur (na schooltijd) vanuit het Groene Hart weg en stonden we steevast in de file hier in Nederland. En soms ook nog een stuk aan het begin in Duitsland, meestal een tot anderhalf uur vertraging. En we kwamen steevast pas na twaalven aan bij ons pension in Zuid-Duitsland.

Daarvoor gingen we altijd zaterdagmorgen rond half negen / negen uur weg en reden we steevast achter de files aan en bereikten we onze bestemming vrijwel zonder enige vertraging. Files die we dan nog wel eens hadden, waren steevast te wijten aan ongevallen. Daar doe je niets aan.

Let op: dit was altijd buiten de carnavalsvakantie om. Nu gaan we ook zaterdag weer rijden.

Ik zou pas om een uur of 10 gaan rijden dan.

Afgelopen 2x naar Tirol, zaterdag voor de kerst (23ste) en donderdag 1 februari rond 9u. vanuit N’gen vertrokken. De zaterdag geen noemenswaardige vertraging gehad, zelfs niet op de Fernpass. De donderdag 1x enorme file, vertraging +/-45min, oorzaak aanrijding meerdere auto’s linkerbaan.

*bericht bewerkt door kesman op 12 feb 2024 11:33

Woont zo nu en dan in Kaunerberg

Oh, zonde van de tijd zou ik zeggen.
Ik zou 3 of 4 uur vertrekken.
Maar ja, jij bent dan wel weer beter uitgerust dan degene die vroeg opstaan.
Wellicht enig nadeel als je later vertrekt, dat de winkels dicht zijn als je aankomt daar.

GeJe op 12 feb 2024 11:27

We overnachten net voorbij munchen. Zondag tot zondag hotel in oostenrijk :)

Ik denk dat je met zaterdagochtend vertrekken minder kans op files hebt, dan vertrekken in de nacht van vrijdag op zaterdag.
Je bent misschien een handvol Nederlanders voor, maar de Duitser uit Keulen die om 6u vertrek, uit Frankfurt die om 8u vertrekt en uit Munchen die om 11u vertrekt zijn allemaal op hetzelfde punt als jij, als je om 3u 's nachts vertrekt. Voor de file uitrijden kan niet - tenzij je vrijdag(avond) vertrekt, maar ook dan ben je zeker niet alleen.
Vertrek je om 8u uit NL, dan rijd je er achteraan.
Nu is het komend weekend wel iets minder druk dan afgelopen zaterdag, maar nog steeds is het grote uittocht.

Jay op 12 feb 2024 11:19

Wij vermijden Frankfurt, Keulen etc. Dus ik heb goede hoop dat dit goed komt. Ik wil in de middag aankomen, en als wij om 08:00 heir vertrekken dan zijn we op zijn vroegst pas in de avond in Italië. Ik moet elke 2 a 2,5 uur ene kwartier uit de auto ivm beperking namelijk. Dan rijd ik liever gewoon in de nacht weg. :) (en wij kunnen ook niet harder dan 110 / 115 met onze dakkoffer, dat is echt niet comfortabel).

*bericht bewerkt door LoveToSki op 12 feb 2024 11:59

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

We overnachten net voorbij munchen. Zondag tot zondag hotel in oostenrijk :)

wintersport2020 op 12 feb 2024 11:49

Dan zou ik helemaal pas zaterdag in de loop van de ochtend vertrekken! Inderdaad, dan is 8u nog vroeg.

Wij vermijden Frankfurt, Keulen etc. Dus ik heb goede hoop dat dit goed komt.

LoveToSki op 12 feb 2024 11:58

Sowieso komt het goed! Keulen, Frankfurt waren uiteraard voorbeelden. Ik bedoel te zeggen dat de meeste wintersporters dichterbij de alpen wonen dan wij, en dus korter hoeven te rijden en later weggaan om op hetzelfde tijdstip aan te komen.

Wij zitten ook van zondag tot zondag. Vertrekken altijd zaterdags rond 10 uur naar ons overnachtingshotel bij München en dat gaat over het algemeen vrij vlot zonder al te veel vertraging al kun je altijd pech hebben met ongevallen o.i.d.

Ik vertrek om 04.30, morgenochtend, naar Berwang.
Zo ben ik voor 6.00 uur in ieder geval over de grens, dan naar Berwang (links van Innsbruck). Hopelijk vóór 14.00 ter plaatse.

Ik rijd juist zaterdag terug naar NL. Vanaf de middag, kan ik dan ook veel drukte verwachten?

Ik rijd juist zaterdag terug naar NL. Vanaf de middag, kan ik dan ook veel drukte verwachten?

PeterTilburg op 12 feb 2024 12:48

Ja, enorme drukte.
De carnavalsvakantie - de drukste week van het winterseizoen - is voorbij. Je enige voordeel is dat je aan ‘de goede kant’ van de Fernpass zit, maar ook tot ver in Duitsland kan je drukte verwachten.
Dus, of heel vroeg vertrekken (je hebt een voorsprong omdat je snel Oostenrijk uit bent), en anders juist later in de middag.

Daarom gaan wij zaterdag (de 24e) nog skiën en rijden om 15 uur naar Kempten voor een overnachting.

*bericht bewerkt door AJski op 12 feb 2024 13:23

Wij hebben de mazzel dat we pas op de maandag terug hoeven, dus we gaan van zaterdag tm zaterdag en dan pakken we de zondag nog ergens een dag skieen mee. Op maandag rijdt het sowieso wel. Nu aftellen!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

De vraag is waar je naar toe gaat…. Meestal vertrek ik gewoon rond een uurtje of 7/8 ‘s ochtends op vrijdag of zondag.

Zaterdag 23 februari vertrekken wij om 10 uur omdat het nog een Franse vakantie week is.

Met skiën kom je echt tot rust.

De vraag is waar je naar toe gaat…. Meestal vertrek ik gewoon rond een uurtje of 7/8 ‘s ochtends op vrijdag of zondag.

Zaterdag 23 februari vertrekken wij om 10 uur omdat het nog een Franse vakantie week is.

Leandro op 12 feb 2024 14:01

Zaterdag 23 februari bestaat niet. Tenmiste, niet dit jaar…

Zaterdag 10 februari om 11.30 uur vertrokken vanuit Nijmegen. Google maps heeft ons via Dortmund geleid naar het overnachtingshotel vlakbij Inglostad. Met twee korte stops waren we daar om 1830 uur. Zondagochtend om 0930 uur vertrokken en 1245 uur aangekomen op onze bestemming Sankt Margarethen in de Lungau. 2 minuten oponthoud bij de werkzaamheden op de A10. Nog nooit zo relaxed aangekomen!

*bericht bewerkt door Lieqje op 12 feb 2024 19:48

Zondag is dan idd een stuk beter…. Als je dit zaterdag had gedaan dan had je 1,5uur bij de A10 gehad en ook nog eens eerder bij de grens en rondom München….

*bericht bewerkt door Nemrah op 12 feb 2024 22:26

De vraag is waar je naar toe gaat…. Meestal vertrek ik gewoon rond een uurtje of 7/8 ‘s ochtends op vrijdag of zondag.

Zaterdag 23 februari vertrekken wij om 10 uur omdat het nog een Franse vakantie week is.

Leandro op 12 feb 2024 14:01

Zaterdag 23 februari bestaat niet. Tenmiste, niet dit jaar…

petra4 op 12 feb 2024 14:06

Klopt, typefoutje zaterdag 24 februari

Met skiën kom je echt tot rust.

Plaats een reactie