Woke Oostenrijk?

Ik stond halverwege de jaren tachtig ongemakkelijk mee te roepen, denkend dat het erbij hoorde, gelukkig is dit afgeschaft, en of dat woke is? Boeien. Dat de ‘einkehrschwung’ die op de yell volgde óók is afgeschaft vind ik erger.

Leon100 op 14 feb 2024 06:04

Het is niet afgeschaft hoor. Heb het dit jaar nog gehoord :). Maar die afschaffing van de Einkehrschwung moet je toch even uitleggen…???

I can stick uphill ice, on my saucer...

.

*bericht bewerkt door paolie op 14 feb 2024 09:31

Was heel gebruikelijk in de jaren 60, 70, 80, 90. In een rondje staan, ski omhoog. Heil is een gewoon woord. Ski ook.

TO doet alsof woke iets slechts is. Vreemd. :)

Bernard88 op 14 feb 2024 07:48

Veel mensen vinden het moeilijk om rekening met anderen te houden, zeker als ze dan zelf iets aan moeten passen. Dan is ‘woke’ een lekker stempel om het naast je neer te leggen…

Beetje zoals de term moraalridder gebruikt wordt als mensen aangesproken worden op het naast zich neer leggen van regels omdat die regels ze even niet uitkomen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wat wil je weten over de ‘einkehrschwung’? Dat was de vaste grap aan het eind van de middag in de skiles voor absolute beginners: zei de skileraar ’und jetzt üben wir die Einkehrschwung!’
En jij maar denken dat we een nieuwe bochtentechniek gingen leren, maar we gingen naar een hut om een borreltje te drinken.
En dan trakteerde je de leraar, als ie al niet gratis dronk voor de aangebrachte klandizie. Een skiklas voor volwassenen, lijkt volkomen uit de tijd te zijn en de einkehrschwung dus ook.

Life is what happens while you were checking your phone

TO doet alsof woke iets slechts is. Vreemd. :)

Bernard88 op 14 feb 2024 07:48

Veel mensen vinden het moeilijk om rekening met anderen te houden, zeker als ze dan zelf iets aan moeten passen. Dan is ‘woke’ een lekker stempel om het naast je neer te leggen…

Beetje zoals de term moraalridder gebruikt wordt als mensen aangesproken worden op het naast zich neer leggen van regels omdat die regels ze even niet uitkomen.

Roy83 op 14 feb 2024 10:20

Ik zie woke toch wat anders. Verandering is van alle tijden en woke is een cultuur die bepaalde veranderingen op een agressieve manier bij mensen door de strot wil duwen. Ontstaan vanuit hele nobele idealen bijvoorbeeld tegen dierenleed of rassendiscriminatie maar inmiddels gedegradeerd tot een stroming die zich vooral bezighoudt met verkeerde verpakkingen of houten hobbelpaardjes. Ik ben meer van voortschrijdend inzicht waarbij de verandering van de mensen zelf komt en niet opgelegd door buitenstaanders. Hierdoor zijn er de afgelopen eeuwen heelveel tradities/gewoontes veranderd. Mensen hebben soms ook gewoon tijd nodig om aan veranderingen te wennen en dit gaat in Amsterdam wat sneller dan in Urk of Kufstein. Of de Schi Heil yell zal veranderingen ongetwijfeld maar met alles wat ik hierboven gelezen zal dit voor mij niet hoeven simpelweg omdat het een positieve boodschap heeft en mijn associaties blijkbaar nergens op gebaseerd zijn. Mijn kids mogen wat mij betreft meeblèren met de yell en ik zal gewoon weer Jeeeh roepen haha

Zo zie je dat er een conservatieve en progressieve kijk is op verandering :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik heb het dit jaar toevallig ook nog gehoord. Katschberg om precies te zijn.
Zelf vond ik het even ongemakkelijk maar ik heb ook begrepen dat dat absoluut niet de intentie is.
En aangezien degene die het vertelde hoog bij mij in het vaandel staat accepteer ik het ook op die manier.

It is an amazing world

TO doet alsof woke iets slechts is. Vreemd. :)

Bernard88 op 14 feb 2024 07:48

Veel mensen vinden het moeilijk om rekening met anderen te houden, zeker als ze dan zelf iets aan moeten passen. Dan is ‘woke’ een lekker stempel om het naast je neer te leggen…

Beetje zoals de term moraalridder gebruikt wordt als mensen aangesproken worden op het naast zich neer leggen van regels omdat die regels ze even niet uitkomen.

Roy83 op 14 feb 2024 10:20

Ik zie woke toch wat anders. Verandering is van alle tijden en woke is een cultuur die bepaalde veranderingen op een agressieve manier bij mensen door de strot wil duwen. Ontstaan vanuit hele nobele idealen bijvoorbeeld tegen dierenleed of rassendiscriminatie maar inmiddels gedegradeerd tot een stroming die zich vooral bezighoudt met verkeerde verpakkingen of houten hobbelpaardjes. Ik ben meer van voortschrijdend inzicht waarbij de verandering van de mensen zelf komt en niet opgelegd door buitenstaanders. Hierdoor zijn er de afgelopen eeuwen heelveel tradities/gewoontes veranderd. Mensen hebben soms ook gewoon tijd nodig om aan veranderingen te wennen en dit gaat in Amsterdam wat sneller dan in Urk of Kufstein. Of de Schi Heil yell zal veranderingen ongetwijfeld maar met alles wat ik hierboven gelezen zal dit voor mij niet hoeven simpelweg omdat het een positieve boodschap heeft en mijn associaties blijkbaar nergens op gebaseerd zijn. Mijn kids mogen wat mij betreft meeblèren met de yell en ik zal gewoon weer Jeeeh roepen haha

Mr79 op 14 feb 2024 11:42

precies dat.

Born to Ride

Ik vind het te ver gezocht, je kan je dan overal wel druk om maken… leef…!!! of mag dat ook niet meer gezegd worden omdat er veel mensen terminaal zijn?
Schi Heil… ik hoop dat velen dat ook zo beleven, met lekker veel ski genot en sneeuw op de pistes…

huppekees

Zo zie je dat er een conservatieve en progressieve kijk is op verandering :).

Roy83 op 14 feb 2024 11:51

Inderdaad Roy! Denk dat ik die boomer ouders van mij binnenkort maar ff ga vertellen dat ik ze toen behoorlijk woke vond! Gaat weer een mooie discussie opleveren

Zo zie je dat er een conservatieve en progressieve kijk is op verandering :).

Roy83 op 14 feb 2024 11:51

Inderdaad Roy! Denk dat ik die boomer ouders van mij binnenkort maar ff ga vertellen dat ik ze toen behoorlijk woke vond! Gaat weer een mooie discussie opleveren

Mr79 op 14 feb 2024 12:19

Woke boomers, hoe werkt dat nou weer ;)??

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

TO doet alsof woke iets slechts is. Vreemd. :)

Bernard88 op 14 feb 2024 07:48

Veel mensen vinden het moeilijk om rekening met anderen te houden, zeker als ze dan zelf iets aan moeten passen. Dan is ‘woke’ een lekker stempel om het naast je neer te leggen…

Beetje zoals de term moraalridder gebruikt wordt als mensen aangesproken worden op het naast zich neer leggen van regels omdat die regels ze even niet uitkomen.

Roy83 op 14 feb 2024 10:20

Ik zie woke toch wat anders. Verandering is van alle tijden en woke is een cultuur die bepaalde veranderingen op een agressieve manier bij mensen door de strot wil duwen. Ontstaan vanuit hele nobele idealen bijvoorbeeld tegen dierenleed of rassendiscriminatie maar inmiddels gedegradeerd tot een stroming die zich vooral bezighoudt met verkeerde verpakkingen of houten hobbelpaardjes. Ik ben meer van voortschrijdend inzicht waarbij de verandering van de mensen zelf komt en niet opgelegd door buitenstaanders. Hierdoor zijn er de afgelopen eeuwen heelveel tradities/gewoontes veranderd. Mensen hebben soms ook gewoon tijd nodig om aan veranderingen te wennen en dit gaat in Amsterdam wat sneller dan in Urk of Kufstein. Of de Schi Heil yell zal veranderingen ongetwijfeld maar met alles wat ik hierboven gelezen zal dit voor mij niet hoeven simpelweg omdat het een positieve boodschap heeft en mijn associaties blijkbaar nergens op gebaseerd zijn. Mijn kids mogen wat mij betreft meeblèren met de yell en ik zal gewoon weer Jeeeh roepen haha

Mr79 op 14 feb 2024 11:42

Er zijn denk ik verschillende definities van woke.
Ik ervaar bijvoorbeeld vooral vanuit conservatieve hoek dat mij zaken door de strot zijn geduwd en ik ben dankbaar dat woke daar iets aan doet. Woke is in mijn optiek vooral een stroming die graag gelijke rechten voor iedereen wenst. Die negatieve bijklank heb ik er niet zo bij. Hetzelfde geldt een beetje voor links. In mijn beleving is het gewoon een politieke stroming, maar een steeds grotere groep vindt links symbool staan voor alles wat verdorven is.
Ik zie bijvoorbeeld de carrouselpaard-discussie als een uitwas van politieke correctheid en eigenlijk een beetje onnodig. Als je je kinderen wilt leren dat paarden niet gemaakt zijn om er op te zitten, lijkt het mij dat er voldoende manieren zijn om dat te vertellen zonder dat die houten paarden uit het carrousel gesloopt hoeven te worden.

Maar goed, dit neigt een beetje naar off-topic.
On topic dan maar: Schi Heil! :) Wat mij betreft een prima groet. Ik hoorde vroeger nog wel eens met Oudejaarsdag: veel heil en zegen voor het nieuwe jaar. Niet alles wat lijkt op een nazigroet is het ook…

Woke is de geestesziekte die juist is voortgevloeid uit de goedheid van de gemiddelde, moderne, westerse mens en de wens om goed te zijn voor je medemens en iedereen in vrijheid zijn of haar leven te laten leiden, zoals hij of zij (of het) dat wil. Dit gedachtegoed wordt misbruikt door allerhande “ik ben gekwetst roepers” en hun woke vazallen, die in hun wereld van micro-agressies en safe-spaces, geen enkele ruimte laten voor het überhaupt stellen van een vraag over dit zogenaamde slachtofferschap… Want dan komen de dreigende ‘foob’ (en andere) woordjes eigenlijk al direct om de hoek kijken. Dit brengt de wereld dusdanig in een kramp dat de meest ridicule ideeën ineens acceptabel lijken in sommige kringen, zoals het cancellen van een cursus over de Holocaust vanwege “de huidige situatie in Gaza” of discriminatie ok vinden, omdat in dit geval het juiste kleurtje of juiste geslacht gediscrimineerd wordt.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Woke is de geestesziekte die juist is voortgevloeid uit de goedheid van de gemiddelde, moderne, westerse mens en de wens om goed te zijn voor je medemens en iedereen in vrijheid zijn of haar leven te laten leiden, zoals hij of zij (of het) dat wil. Dit gedachtegoed wordt misbruikt door allerhande “ik ben gekwetst roepers” en hun woke vazallen, die in hun wereld van micro-agressies en safe-spaces, geen enkele ruimte laten voor het überhaupt stellen van een vraag over dit zogenaamde slachtofferschap… Want dan komen de dreigende ‘foob’ (en andere) woordjes eigenlijk al direct om de hoek kijken. Dit brengt de wereld dusdanig in een kramp dat de meest ridicule ideeën ineens acceptabel lijken in sommige kringen, zoals het cancellen van een cursus over de Holocaust vanwege “de huidige situatie in Gaza” of discriminatie ok vinden, omdat in dit geval het juiste kleurtje of juiste geslacht gediscrimineerd wordt.

Shane op 14 feb 2024 13:21

LOL, geestesziekte. :D
Wat ik zei, volgens mij zijn er verschillende definities van woke, en ik denk niet dat jij 'm geeft.

Verder: als iets -foob is, dan mag dat natuurlijk gewoon benoemd worden. En ik ben het eens dat het cancelen van een cursus over de Holocaust vanwege de huidige situatie in Gaza een ridicuul idee is.

null

Deze kwam ik in Grossarl tegen van de week.

Wat wil je weten over de ‘einkehrschwung’? Dat was de vaste grap aan het eind van de middag in de skiles voor absolute beginners: zei de skileraar ’und jetzt üben wir die Einkehrschwung!’
En jij maar denken dat we een nieuwe bochtentechniek gingen leren, maar we gingen naar een hut om een borreltje te drinken.
En dan trakteerde je de leraar, als ie al niet gratis dronk voor de aangebrachte klandizie. Een skiklas voor volwassenen, lijkt volkomen uit de tijd te zijn en de einkehrschwung dus ook.

Leon100 op 14 feb 2024 10:57

Ah, voor mij betekent het gewoon een drankje doen inderdaad en dat heb ik niet afgeschaft haha.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Woke is de geestesziekte die juist is voortgevloeid uit de goedheid van de gemiddelde, moderne, westerse mens en de wens om goed te zijn voor je medemens en iedereen in vrijheid zijn of haar leven te laten leiden, zoals hij of zij (of het) dat wil. Dit gedachtegoed wordt misbruikt door allerhande “ik ben gekwetst roepers” en hun woke vazallen, die in hun wereld van micro-agressies en safe-spaces, geen enkele ruimte laten voor het überhaupt stellen van een vraag over dit zogenaamde slachtofferschap… Want dan komen de dreigende ‘foob’ (en andere) woordjes eigenlijk al direct om de hoek kijken. Dit brengt de wereld dusdanig in een kramp dat de meest ridicule ideeën ineens acceptabel lijken in sommige kringen, zoals het cancellen van een cursus over de Holocaust vanwege “de huidige situatie in Gaza” of discriminatie ok vinden, omdat in dit geval het juiste kleurtje of juiste geslacht gediscrimineerd wordt.

Shane op 14 feb 2024 13:21

LOL, geestesziekte. :D
Wat ik zei, volgens mij zijn er verschillende definities van woke, en ik denk niet dat jij 'm geeft.

Verder: als iets -foob is, dan mag dat natuurlijk gewoon benoemd worden. En ik ben het eens dat het cancelen van een cursus over de Holocaust vanwege de huidige situatie in Gaza een ridicuul idee is.

Bernard88 op 14 feb 2024 13:33

Maar dat is juist het kenmerk van woke, jij vind het cancellen van de cursus over de holocaust een ridicuul idee. Dat cancellen werd ook maar door een heel kleine groep voorgesteld. Maar zo is het legio dingen die gecancelled moeten worden, er is een miniscule minderheid die heel hard schreeuwt dat het gecancelled moet worden omdat er ergens een sneeuwvlokje is die zich er mogelijk gekwetst door kan voelen.

Born to Ride

Woke is de geestesziekte die juist is voortgevloeid uit de goedheid van de gemiddelde, moderne, westerse mens en de wens om goed te zijn voor je medemens en iedereen in vrijheid zijn of haar leven te laten leiden, zoals hij of zij (of het) dat wil. Dit gedachtegoed wordt misbruikt door allerhande “ik ben gekwetst roepers” en hun woke vazallen, die in hun wereld van micro-agressies en safe-spaces, geen enkele ruimte laten voor het überhaupt stellen van een vraag over dit zogenaamde slachtofferschap… Want dan komen de dreigende ‘foob’ (en andere) woordjes eigenlijk al direct om de hoek kijken. Dit brengt de wereld dusdanig in een kramp dat de meest ridicule ideeën ineens acceptabel lijken in sommige kringen, zoals het cancellen van een cursus over de Holocaust vanwege “de huidige situatie in Gaza” of discriminatie ok vinden, omdat in dit geval het juiste kleurtje of juiste geslacht gediscrimineerd wordt.

Shane op 14 feb 2024 13:21

LOL, geestesziekte. :D
Wat ik zei, volgens mij zijn er verschillende definities van woke, en ik denk niet dat jij 'm geeft.

Verder: als iets -foob is, dan mag dat natuurlijk gewoon benoemd worden. En ik ben het eens dat het cancelen van een cursus over de Holocaust vanwege de huidige situatie in Gaza een ridicuul idee is.

Bernard88 op 14 feb 2024 13:33

Maar dat is juist het kenmerk van woke, jij vind het cancellen van de cursus over de holocaust een ridicuul idee. Dat cancellen werd ook maar door een heel kleine groep voorgesteld. Maar zo is het legio dingen die gecancelled moeten worden, er is een miniscule minderheid die heel hard schreeuwt dat het gecancelled moet worden omdat er ergens een sneeuwvlokje is die zich er mogelijk gekwetst door kan voelen.

Matthias123 op 14 feb 2024 13:51

Ik vind dat geen kenmerk van woke, ik vind dat vooral sneeuwvlokjesgedrag.
En ik vind het ook sneeuwvlokjesgedrag dat mensen zich door een hard schreeuwende miniscule minderheid aangevallen voelen.

Woke is de geestesziekte die juist is voortgevloeid uit de goedheid van de gemiddelde, moderne, westerse mens en de wens om goed te zijn voor je medemens en iedereen in vrijheid zijn of haar leven te laten leiden, zoals hij of zij (of het) dat wil. Dit gedachtegoed wordt misbruikt door allerhande “ik ben gekwetst roepers” en hun woke vazallen, die in hun wereld van micro-agressies en safe-spaces, geen enkele ruimte laten voor het überhaupt stellen van een vraag over dit zogenaamde slachtofferschap… Want dan komen de dreigende ‘foob’ (en andere) woordjes eigenlijk al direct om de hoek kijken. Dit brengt de wereld dusdanig in een kramp dat de meest ridicule ideeën ineens acceptabel lijken in sommige kringen, zoals het cancellen van een cursus over de Holocaust vanwege “de huidige situatie in Gaza” of discriminatie ok vinden, omdat in dit geval het juiste kleurtje of juiste geslacht gediscrimineerd wordt.

Shane op 14 feb 2024 13:21

LOL, geestesziekte. :D
Wat ik zei, volgens mij zijn er verschillende definities van woke, en ik denk niet dat jij 'm geeft.

Verder: als iets -foob is, dan mag dat natuurlijk gewoon benoemd worden. En ik ben het eens dat het cancelen van een cursus over de Holocaust vanwege de huidige situatie in Gaza een ridicuul idee is.

Bernard88 op 14 feb 2024 13:33

Maar dat is juist het kenmerk van woke, jij vind het cancellen van de cursus over de holocaust een ridicuul idee. Dat cancellen werd ook maar door een heel kleine groep voorgesteld. Maar zo is het legio dingen die gecancelled moeten worden, er is een miniscule minderheid die heel hard schreeuwt dat het gecancelled moet worden omdat er ergens een sneeuwvlokje is die zich er mogelijk gekwetst door kan voelen.

Matthias123 op 14 feb 2024 13:51

Ik vind dat geen kenmerk van woke, ik vind dat vooral sneeuwvlokjesgedrag.
En ik vind het ook sneeuwvlokjesgedrag dat mensen zich door een hard schreeuwende miniscule minderheid aangevallen voelen.

Bernard88 op 14 feb 2024 13:57

Het punt is dat de eisen van die miniscule minderheid nagenoeg allemaal ingewilligd worden. De overgrote normale meerderheid is er dus de dupe van. Is het dan sneeuwvlokjesgedrag om je daar aan te ergeren? Je vind het zelf ook ridicuul dat die holocaustcursus gecancelled werd, dan beschrijf je hiermee jezelf ook als sneeuwvlokje, blijkbaar voelde jij je er namelijk ook door aangevallen, anders zou je het niet ridicuul vinden.

Born to Ride

Woke betekent letterlijk wakker. M.a.w alert zijn op allerlei vormen van onrecht. Wat in de kern natuurlijk prima is. Sterker nog ik denk dat verschillende historische grootheden Mandela, Ghandi bijvoorbeeld in hun tijd woke waren. Ook denk ik dat je woke (in de originele betekenis) nodig hebt voor positieve veranderingen. Nu wordt de term woke inderdaad gekaapt door allerlei mensen die ik vind doorslaan echter of dit echt zo is zal te toekomst misschien uitwijzen.

@Matthias123 De houding leven en laten leven en de nuchterheid die daarbij komt kijken zou denk ik van pas komen in deze discussie.

Het is inderdaad sneeuwvlokjesgedrag om je te ergeren aan minuscule minderheden die iets zouden eisen. Hoe vaak kom je iemand van de minuscule minderheid tegen en hoeveel moeite kost het jou om je in dat geval niet te ergeren? Weinig moeite toch? Dus al dat ergeren vind ik daarom enorm sneeuwvlokjesgedrag.

Daarnaast bestaat er nog zoiets als gezond verstand. Dat speelt bij mij op als zo’n cursus over holocaust wordt gecanceld. Dat heeft dan weer niets met sneeuwvlokjes te maken.

*bericht bewerkt door Bernard88 op 14 feb 2024 14:12

De houding leven en laten leven en de nuchterheid die daarbij komt kijken zou denk ik van pas komen in deze discussie.

Het is inderdaad sneeuwvlokjesgedrag om je te ergeren aan minuscule minderheden die iets zouden eisen. Hoe vaak kom je iemand van de minuscule minderheid tegen en hoeveel moeite kost het jou om je in dat geval niet te ergeren? Weinig moeite toch? Dus al dat ergeren vind ik daarom enorm sneeuwvlokjesgedrag.

Daarnaast bestaat er nog zoiets als gezond verstand. Dat speelt bij mij op als zo’n cursus over holocaust wordt gecanceld. Dat heeft dan weer niets met sneeuwvlokjes te maken.

Bernard88 op 14 feb 2024 14:11

Wat de een gezond verstand vind, vind de ander niet kunnen en vind dat dat gecancelled moet worden, dat is precies waar het helemaal om draait. Maar omdat jij dit voorbeeld ridicuul vind en kwestie van gezond verstand vind vind jij het in dit geval geen sneeuwvlokjes mentaliteit. puur selectieve verontwaardiging.

Born to Ride

De houding leven en laten leven en de nuchterheid die daarbij komt kijken zou denk ik van pas komen in deze discussie.

Het is inderdaad sneeuwvlokjesgedrag om je te ergeren aan minuscule minderheden die iets zouden eisen. Hoe vaak kom je iemand van de minuscule minderheid tegen en hoeveel moeite kost het jou om je in dat geval niet te ergeren? Weinig moeite toch? Dus al dat ergeren vind ik daarom enorm sneeuwvlokjesgedrag.

Daarnaast bestaat er nog zoiets als gezond verstand. Dat speelt bij mij op als zo’n cursus over holocaust wordt gecanceld. Dat heeft dan weer niets met sneeuwvlokjes te maken.

Bernard88 op 14 feb 2024 14:11

Wat de een gezond verstand vind, vind de ander niet kunnen en vind dat dat gecancelled moet worden, dat is precies waar het helemaal om draait. Maar omdat jij dit voorbeeld ridicuul vind en kwestie van gezond verstand vind vind jij het in dit geval geen sneeuwvlokjes mentaliteit. puur selectieve verontwaardiging.

Matthias123 op 14 feb 2024 14:13

Leven en laten leven dus.
Behalve als er een grens getrokken moet worden. En die ligt wat mij betreft niet bij de herrie die minuscule minderheden mogen maken, maar bijvoorbeeld de discriminatie van groepen mensen. Of bij het goed onderwijzen van de volgende generatie over bijvoorbeeld een belangrijk onderwerp als de holocaust.

*bericht bewerkt door Bernard88 op 14 feb 2024 14:21

Ik vind Oostenrijk lekker woke: FM4 met top muziek, Balthasar is niet meer geschminkt en medewerkers bij de ski shop met piercings en tattoos.
Kom op zeg, niks mis met woke en Ski Heil is geen Sieg Heil…
Wat en non item…

Date your skis but marry your boots

Woke is natuurlijk in de basis vrij oké, maar erin doorslaan niet. Cancellen is overigens niet puur van de wokegemeenschap, zet VI maar eens aan.

Veel veranderingen gaan langzaam, in de jaren 60 was je enorm woke als je vond dat je kinderen geen opvoedkundige tik mocht geven, nu doet hooguit een splintergroepje dat bang is dat ze anders sneeuwvlokjes kweken dat nog.

Tijden veranderen, gewoontes, tradities en normen ook. Niet als aan en uit, maar geleidelijk. Dat betekent dat je altijd door een midden moet en dan is het fijner om een beetje begrip voor elkaar te hebben, dan allemaal verder de loopgraaf in te gaan. Maar dat is lastig (vind ik zelf in ieder geval).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zo zie je dat er een conservatieve en progressieve kijk is op verandering :).

Roy83 op 14 feb 2024 11:51

Woke en alles eromheen wordt door een kleine minderheid gepredikt. Door de reikwijdte van sociale media kunnen deze agressieve mensen de mening van hun minderheid doordrukken. De overgrote meerderheid durft niet meer te reageren uit angst. Het gros van de bevolking vindt het onzinnig en overdreven…… geen nootmuskaat straat meer in A’dam etc etc. Zal ik je er eens wat vertellen veel bv Surinaamse of van origine Noord Afrikaanse mensen lachen keihard om Woke. Ohh en nog een geheimpje ze discrimineren elkaar / onderling nog veel meer dan je denkt of mening Nederlander.maar dat komt onze woke vrienden en niet uit.

*bericht bewerkt door Geniet_op_skivakantie_ op 14 feb 2024 20:08

Zo zie je dat er een conservatieve en progressieve kijk is op verandering :).

Roy83 op 14 feb 2024 11:51

Woke en alles eromheen wordt door een kleine minderheid gepredikt. Door de reikwijdte van sociale media kunnen deze agressieve mensen de mening van hun minderheid doordrukken. De overgrote meerderheid durft niet meer te reageren uit angst. Het gros van de bevolking vindt het onzinnig en overdreven…… geen nootmuskaat straat meer in A’dam etc etc. Zal ik je er eens wat vertellen veel bv Surinaamse of van origine Noord Afrikaanse mensen lachen keihard om Woke. Ohh en nog een geheimpje ze discrimineren elkaar / onderling nog veel meer dan je denkt of mening Nederlander.maar dat komt onze woke vrienden en niet uit.

Geniet_op_skivakantie_ op 14 feb 2024 20:03

Wel nog een beetje genieten op skivakantie hoor!

*bericht bewerkt door paolie op 14 feb 2024 20:17

oke is natuurlijk in de basis vrij oké, maar erin doorslaan niet. § Roy83 op 14 feb 2024 16:45

Woke en doorslaan is inmiddels synoniem…

Maar de link tussen woke en ski heil ontgaat mij wel een beetje.

-laat maar, niets te winnen hier

*bericht bewerkt door Roy83 op 14 feb 2024 20:43

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie