Ski Arlberg in april

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Wintersporters,

Hoe is Ski Arlberg meestal in april? Kun je tot dal skiën? Of raadt je een ander gebied aan voor in april?

Hoor graag ervaringen.

Dankjewel.

Tot het dal lukt altijd nog wel tm seizoenseinde. Verder de gebruikelijke lente condities

Gang is alles

Oke… en wat is dat gebruikelijk? Nog prima te skiën? Ben normaal in voorjaarsvakantie weg…

Gebruikelijk is 's ochtends betonhard, vanaf 10-11 u zacht en vanaf het middaguur zachte sneeuwhopen. Afhankelijk van de expositie kan dit proces wat sneller/langzamer gaan waarbij het op zuidhellingen sneller gedaan is en noordhellingen doorgaans het langste goed blijven.

Ik ben zelf 2x met Pasen in Ski Arlberg geweest, mij bevalt het prima. Alle pistes zijn vaak nog open en echt voorjaarsvakantie-achtig druk wordt het niet. De soms mindere sneeuwcondities in vergelijking met januari of februari neem ik voor lief.

*bericht bewerkt door Jesper op 13 feb 2024 22:14

Gang is alles

Oke Dankjewel. Zal Sölden dan nog iets betere optie zijn omdat dit wat hoger ligt?

Heb je wat te spenderen kies dan 1 van de prachtige ski-in/skiout hotels op hoogte van de Arlberg;

  • Jageralpe
  • Ulli
  • Alberghohe

Persoonlijk vind ik de Jageralpe geweldig, en de noordhellingen van Warth/Schrocken zijn ook in het voorjaar vaak nog erg goed…

Oke Dankjewel. Zal Sölden dan nog iets betere optie zijn omdat dit wat hoger ligt?

Hdn19 op 13 feb 2024 22:27

Doorgaans zal Sölden inderdaad iets beter zijn omdat de pistes vaak wat hoger liggen dan in Ski Arlberg. Maar hangt echt af van het weer op het moment dat je er bent.

Heb je wat te spenderen kies dan 1 van de prachtige ski-in/skiout hotels op hoogte van de Arlberg;

  • Jageralpe
  • Ulli
  • Alberghohe

Persoonlijk vind ik de Jageralpe geweldig, en de noordhellingen van Warth/Schrocken zijn ook in het voorjaar vaak nog erg goed…

Derhansel op 13 feb 2024 22:35

Dit kan ik zeker onderschrijven. Warth-Schröcken is qua expositie echt een voorjaarsgebied. Heb afgelopen Pasen dankzij de verse sneeuwval en de noordhellingen perfecte pistes gehad in Warth-Schröcken. Maar het jaar daarvoor enkel lente condities (ook prima).

*bericht bewerkt door Jesper op 13 feb 2024 22:51

Gang is alles

Ik ben zelf in Sankt Anton rondom Pasen. Ben benieuwd naar de condities.

Wat zijn de mooiste/ leukste pistes om te doen als je een beetje een ervaren skier bent?

vroeg opstaan bij de 1e lift 08:30 uur Rendl (op het noorden gericht) Ski hier 2 uur en steek dan over naar het andere siee Gampen Galzig (iedereen gaat hier als eerste maar het is de verkeerde beslissing) … Doe de rest van de ochtend HOOG op Schindler. De middagen in april zijn alleen maar om op een bergterras verkoeling te vinden…De hellingen zijn modderig en als je er niet aan gewend bent, kan dit blessures veroorzaken… De helikopters hebben de hele week overuren gemaakt !!

Plaats een reactie