Eindelijk wil ik voor altijd van dat slechte zicht af.

Rēvo x Bode Miller no 9 Photochromic lens
Of Julbo Skydome
Hebben jullie ervaring in de praktijk met één van deze Goggles.
Of zijn er nog betere.
Alvast bedankt voor je reactie.

null

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 15 feb 2024 09:58

Geen ervaring met deze brillen maar na een jarenlange (en dure) zoektocht zeer tevreden met de Anon M4 met 4 Perceive lenzen.
Oakley, Julbo (een andere dan diegene die je noemt, weet niet meer welke), Smith konden hier niet aan tippen.
Afgelopen wintervakantie goed kunnen skiën bij alle omstandigheden, de nachtlens bij white-out-toestanden vond ik meer dan geweldig.

Bla, bla, bla.

Hier een Skydome 0-4 en met alle omstandigheden echt topzicht gehad. Mn man ook maar die zal zo ook wel reageren!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Geen ervaring met deze brillen maar na een jarenlange (en dure) zoektocht zeer tevreden met de Anon M4 met 4 Perceive lenzen.
Oakley, Julbo (een andere dan diegene die je noemt, weet niet meer welke), Smith konden hier niet aan tippen.
Afgelopen wintervakantie goed kunnen skiën bij alle omstandigheden, de nachtlens bij white-out-toestanden vond ik meer dan geweldig.

bartvwg op 14 feb 2024 18:02

Als je geen ervaring hebt met die brillen, hoe weet je dan dat ze er niet aan kunnen tippen 🧐

Dat gezegd hebbende…

Ik heb ervaring met de julbo skydome. Ik vind het een heerlijke bril. Je hebt verschillende versies, zoals de 1-3 en zelfs een 0-4 versie. Er zijn meerdere topics over te vinden en met wat mazzel kan je hem voor ongeveer 160 euro vinden.

Deze topic bv: https://www.wintersport.nl/weblog/30/12/2023/getest-julbo-ra…

Als ik je zo hoor ben je op zoek naar een bril met goed contrast, ook bij slechte weeromstandigheden. Let dan op de lens die in een bril zit. Verschillende merken hebben hier een oplossing of marketingterm voor, maar het komt meestal neer op een gele of roze lens.

Je kan kijken of je een gele of roze lens fijner vindt, hierover kunnen meningen verschillen. Ik weet dat er mensen zijn die zweren bij de gele of juist de roze lens. Zie ook bovenstaand topic

De lenskleur helpt bij het versterken van het contrast waardoor je beter diepte blijft zien, ook in mindere omstandigheden.

Het is jammer dat je ze lastig even uit kan proberen. En iedereen zweert bij het merk dat ie heeft dus subjectief is het ook niet

Maar wellicht kan je hier wat mee

Succes met de zoektocht!

Misschien deze proberen :)
https://www.wintersport.nl/forum/topic/530820

ruudsan op 14 feb 2024 19:04

Ja die crivit bril heeft onze dochter. Echt dikke prima voor bizar weinig geld. Maar geen ervaring met de contrast beleving in slecht weer tbh

Geen ervaring met deze brillen maar na een jarenlange (en dure) zoektocht zeer tevreden met de Anon M4 met 4 Perceive lenzen.
Oakley, Julbo (een andere dan diegene die je noemt, weet niet meer welke), Smith konden hier niet aan tippen.
Afgelopen wintervakantie goed kunnen skiën bij alle omstandigheden, de nachtlens bij white-out-toestanden vond ik meer dan geweldig.

bartvwg op 14 feb 2024 18:02

Als je geen ervaring hebt met die brillen, hoe weet je dan dat ze er niet aan kunnen tippen 🧐

LoveToBoard op 14 feb 2024 18:56

Ik schrijf dat de brillen die ik getest heb er niet aan konden tippen wijsneus. 🙃

Bla, bla, bla.

https://www.wintersport.nl/weblog/30/12/2023/getest-julbo-ra…
Mooie review van Rogier.

Zelf heb/had ik vooral moeite met het zicht in de schaduw. Ik heb nu een paar jaar een Scott categorie 1-3 en die bevalt goed, maar deze past niet over mijn bril, dus ski ik met lenzen. Toch hoop ik ergens de komende drie weken een mooi OTG-exemplaar op de kop te tikken voor mijn volgende vakantie. Ik ga nu wel op zoek naar een 0-3 of een 0-4.

Uitrusten doen we thuis wel!

Ik heb nu julbo reactiv 0-4…
altijd slecht zicht en duizelig/oriëntatie kwijt .
Nu de julbo aangeschaft en ik ben er super tevreden over. Deze week alle weersomstandigheden gehad en al heel de week de hele dag m’n bril op… normaal deed ik hem liever af… echt het geld meer dan waard .
Ook het nare gevoel nog niet gehad, of dat daaswerkelijk aan de bril ligt weet ik niet … maar toch fijn .

Ik heb weinig ervaring met goggles. In het verleden 2 ‘goedkopere’ met oranje lens gehad. Heb nu tweemaal een aantal dagen met de Julbo reactiv 0-4 geskied.
Nog niet tijdens sneeuwbuien geskied, maar verder wel onder alle andere weersomstandigheden. Zeer tevreden, vooral in schaduw blijft t zicht erg goed.
Bij felle zon biedt ie voor mij wel minder comfort dan mijn zonnebril, krijg teveel licht door. Maar dit ligt waarschijnlijk meer aan de gevoeligheid van mijn ogen, maar misschien wel iets om rekening mee te houden.
Mijn vrouw is een echte zonnebril skister, maar zij heeft nu een aantal keer de Julbo Shadow 0-4 Reaktiv gebruikt. Ook zij was hier erg tevreden mee.

Woont zo nu en dan in Kaunerberg

Ben ik de enige die de Julbo 0-4 tegen vind vallen? Op zich meestal goed zicht, maar afgelopen januari om 15u in een schaduwdal of tijdens de dalafdaling om 16:00u/16:30u kleurt de lens niet naar 0. Ik vond 'm op dat moment veel te donker.
De lens kleurt eigenlijk alleen in de hotelkamer naar 0. Zodra je buiten komt verkleurt ie al. Te snel naar mijn mening.
Overdag tijdens zon en schaduw wel prima zicht gehad trouwens.

*bericht bewerkt door bram82 op 15 feb 2024 10:25

Als je i irrealistische verwachtingen hebt, valt elke bril tegen. 0 is bedoeld voor nachtzicht. Het is geen wonderapparaat.

Hier ook tevreden anon m4 gebruiker. Beste zicht dat ik tot nu toe gehad heb in slechte omstandigheden. Maar met echt slechte omstandigheden helpt niets. Op het moment dat je het volgende pistepaaltje niet eens kan zien, is het gewoon rustig naar beneden glijden op zoek naar de volgende. Vervolgens beneden er een eind aan breien voor die dag.

Ik heb ook altijd problemen met het zicht. Het begint al met mooi weer, strak blauwe lucht, als de zon achter de berg gaat. En dan hebben we het nog niet over een bewolkte dag of erger.

Dus interessant topic voor mij. Over een week vertrek ik naar Italië en de weersvooruitzichten beloven ons geen Kaiserwetter. 😏

Maar dan vraag ik me nu af, iedereen die nu hier in het topic een bepaald merk aanbeveelt met ongeveer de woorden: ik heb nog nooit zo’n goed zicht gehad…
Kunnen jullie je een beetje identificeren met mijn omschrijving in de eerste alinea?
Ik ken genoeg mensen die nu met een gemiddelde bril op skiën en mijn problemen totaal niet herkennen.
Zijn het dus echt brillen die zich onderscheiden? En dan niet het design maar echt het “glas”.

Rēvo x Bode Miller no 9 Photochromic lens
Of Julbo Skydome
Hebben jullie ervaring in de praktijk met één van deze Goggles.
Of zijn er nog betere.
Alvast bedankt voor je reactie.

null

Hooykaas op 14 feb 2024 17:48

Een screenshot maken van een foto en uploaden vind je nog steeds makkelijker dan de foto zelf uploaden @Hooykaas ? :D

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Noblesse ik herken dat wel. Met m’n huidige bril zie ik even in de schaduw nog steeds prima. Je ziet het contrast echt nog goed. Wordt het echt wat donkerder, klik ik in 2 tellen de andere lens erin (magnetisch). Heb afgelopen januari in Tignes op sommige dagen 3-4x gewisseld op een dag. Doe ik meestal in de lift of als ik m’n binding aan het vastmaken ben.
Zo’n fotochromatische hoef je dan weer niet te wisselen, maar ik kies liever zelf de lens dit op dat moment het beste werkt.

@Noblesse ik herken dat wel. Met m’n huidige bril zie ik even in de schaduw nog steeds prima. Je ziet het contrast echt nog goed. Wordt het echt wat donkerder, klik ik in 2 tellen de andere lens erin (magnetisch). Heb afgelopen januari in Tignes op sommige dagen 3-4x gewisseld op een dag. Doe ik meestal in de lift of als ik m’n binding aan het vastmaken ben.
Zo’n fotochromatische hoef je dan weer niet te wisselen, maar ik kies liever zelf de lens dit op dat moment het beste werkt.

Tiny-M op 15 feb 2024 12:44

En welke bril heb je nu?

Dat staat even erboven: Anon m4. Ik heb dan wel de s versie, want klein hoofd.

@Noblesse ik herken dat wel. Met m’n huidige bril zie ik even in de schaduw nog steeds prima. Je ziet het contrast echt nog goed. Wordt het echt wat donkerder, klik ik in 2 tellen de andere lens erin (magnetisch). Heb afgelopen januari in Tignes op sommige dagen 3-4x gewisseld op een dag. Doe ik meestal in de lift of als ik m’n binding aan het vastmaken ben.
Zo’n fotochromatische hoef je dan weer niet te wisselen, maar ik kies liever zelf de lens dit op dat moment het beste werkt.

Tiny-M op 15 feb 2024 12:44

En welke bril heb je nu?

Noblesse op 15 feb 2024 12:53

Sorry, niet goed gelezen, zie dat je de Anon hebt.

Ik en mijn vriendin hebben de Oakley flightdeck met 2 lenzen, Sapphire Idrium & Hi pink idrium.
Met deze 2 lenzen kan ik alle condidties aan, echter soms blijven de wisselingen van zon/schaduw/grijs weer en sneeuw ook gewoon lastig voor de ogen en dus ook soms heel even gedesillusioneerd en heb je een paar seconden nodig om te wennen aan het contrast.

Ikzelf heb een Anon M2, zeer tevreden van. Zoals hierboven al vermeld gemakkelijk te wisselen in de lift of op de piste. Wissel deze regelmatig tijdens boarden. In de late namiddag en met schaduw op de pistes toch een groot verschil. Tevens geven ze het contrast goed weer. Wel niet goedkoop. Vorige bril was ook ene van Anon maar met vaste lens, regelmatig zwaar gevloekt als het weer veranderde in de loop van de dag.

Vorige week woensdagmiddag gehad in Montafon. Goed zicht (in de verte), hoge bewolking, maar erg difuus licht waardoor je totaal geen diepte op de piste zag.
Waren met een groot gezelschap met allemaal verschillende brillen: grijze zonnenbril, bruine zonnenbril, oranje cat. 2 skibril, gele cat. 1 skibril (moi) en iemand zonder zonnen- of skibril.
Maar niemand zag diepte! zijn zelfs wat eerder gestopt omdat het niet leuk meer was om te skiën.

Welke bril zou hier misschien kunnen werken?

Ik denk dat @DrPhil gelijk heeft en @Tiny-M ook dan maar ophouden als je echt geen zicht meer hebt en wellicht later doorgaan.
Of van hoogte veranderen. @Folski dat was precies mijn frustratie deze winter met het niets meer kunnen zien.
Vandaar deze Topic.
Blij met de reacties trouwens.
Ben dus niet de enige.

Misschien vind je deze ook interessant:
MowMow Stealth met een photochromic lens S1-S3.

Op Bol.com goedkoper dan op hun eigen site: https://www.bol.com/nl/nl/p/mowmow-stealth-skibril-photochro…

Ben ik de enige die de Julbo 0-4 tegen vind vallen? Op zich meestal goed zicht, maar afgelopen januari om 15u in een schaduwdal of tijdens de dalafdaling om 16:00u/16:30u kleurt de lens niet naar 0. Ik vond 'm op dat moment veel te donker.
De lens kleurt eigenlijk alleen in de hotelkamer naar 0. Zodra je buiten komt verkleurt ie al. Te snel naar mijn mening.
Overdag tijdens zon en schaduw wel prima zicht gehad trouwens.

bram82 op 15 feb 2024 10:24

Met schaduw vond ik hem prima, ik had er iets meer van verwacht in mist/sneeuw. Hoewel als niemand contrast heeft ik snap dat ik dan niet het scherpste zicht heb verbaasde me het dat hij daar nog aardig donker was.

Overall wel erg tevreden over de goggle.

Ben ik de enige die de Julbo 0-4 tegen vind vallen? Op zich meestal goed zicht, maar afgelopen januari om 15u in een schaduwdal of tijdens de dalafdaling om 16:00u/16:30u kleurt de lens niet naar 0. Ik vond 'm op dat moment veel te donker.
De lens kleurt eigenlijk alleen in de hotelkamer naar 0. Zodra je buiten komt verkleurt ie al. Te snel naar mijn mening.
Overdag tijdens zon en schaduw wel prima zicht gehad trouwens.

bram82 op 15 feb 2024 10:24

Met schaduw vond ik hem prima, ik had er iets meer van verwacht in mist/sneeuw. Hoewel als niemand contrast heeft ik snap dat ik dan niet het scherpste zicht heb verbaasde me het dat hij daar nog aardig donker was.

Overall wel erg tevreden over de goggle.

besouro op 15 feb 2024 16:41

Een Oakley Hi Pink lens zie ik hier vaak aangeprezen. Dat is een S1 lens. Met een VLT van 46%….

Ben ik de enige die de Julbo 0-4 tegen vind vallen? Op zich meestal goed zicht, maar afgelopen januari om 15u in een schaduwdal of tijdens de dalafdaling om 16:00u/16:30u kleurt de lens niet naar 0. Ik vond 'm op dat moment veel te donker.
De lens kleurt eigenlijk alleen in de hotelkamer naar 0. Zodra je buiten komt verkleurt ie al. Te snel naar mijn mening.
Overdag tijdens zon en schaduw wel prima zicht gehad trouwens.

bram82 op 15 feb 2024 10:24

Ik herken dit en stond stom te kijken dat mijn julbo shadow reactiv 0-4 niet geheel 0 kleurde in de sneeuw met dichte mist . Maar dit viel mij alleen maar op omdat mijn partner dit zei. Hij bleef zelfs erg donker. Het zicht bleef echter echt goed voor zover dit mogelijk was. Ook op de zonnige dagen zoals vandaag voor mij perfect.
Ik heb altijd wissel glazen gehad en had geen vertrouwen in het reactiv systeem maar nogmaals: dik dik dik tevreden, ik ben blij:)
Foto bijgevoegd om te laten zien hoe donker hij nog uitziet in de sneeuw en mist.

null

Qua contrast gaat er niets boven Oakley Prizm.

Zelf ben ik heel tevreden over Dragon brillen. Niet de goedkoopste, maar wel erg fijn. Met slecht weer wissel ik wel de lens naar een volledig oranje lens.

Met skiën kom je echt tot rust.

Ik heb altijd 2 goggles bij me.
Ik ben erg te spreken over diverse Oakley prizm (fall line nu) voor vrijwel alle omstandigheden. En een electric light yellow voor mist en super sketchy omstandigheden. Werkt voor mij prima.
Maar slecht zicht blijft slecht zicht en is niet magisch oplosbaar met een brilletje…

De photo chromatische lenzen reageren op UV licht, en bij matige sneeuw val of bewolking is daar nog veel van aanwezig, dus blijft de lens vrij donker, maar omdat het minder “makkelijk kijkt” ervaren we dat meestal als dat we een lichtere lens zouden willen.
Vorige week nog gehad met mijn zonnebril, en dat was niet eens met sneeuw op de grond, die nog wat meer UV kan weerkaatsen.

*bericht bewerkt door Slim op 16 feb 2024 18:09

Plaats een reactie