Burton Ruler snowboardboots repareren

Alvast dank voor het meedenken allemaal!

Ik heb nu sinds een aantal jaar onderstaande Burton Ruler snowboardboots. Zitten lekker en zijn voor een groot deel nog in prima staat. Maar zoals te zien op de foto’s laat op 1 plek bij beide schoenen een naad los, bij de hechting van de lip aan de neus. Hierdoor verliezen ze ook een deel van de stijfheid die ik graag wel heb.

Omdat de boots verder voor mijn gevoel nog best een tijdje mee kunnen dacht ik dat dit wel prima ergens gemaakt kon worden. Echter, 2 schoenmakers en 1 wintersportzaak verder begin ik hier wat aan te twijfelen.

De wintersportzaak gooide het op garantie, maar die is al wel een tijdje verlopen (denk dat ik ze nu een jaar of 5, 6 heb). Beide schoenmakers kwamen er niet goed bij met hun apparatuur door de hoogte en stijfheid van de schoen.

Vandaar de vraag of iemand hier tips voor me heeft waar ze dit mogelijk wel kunnen maken, of dat ik het moet opgeven. Kan dit door Burton zelf (tegen betaling) gemaakt worden? Iemand hier meer ervaring mee?

null
null
null

pfff heb je zelf geen sterk garen en een goede naald, kan je toch zelf fixen???Is misschien niet zo netjes zoals nieuw uit de shop/fabriek maar wel praktisch…

Denk dat het nog lastig gaat worden om zelf met naald en draad te doen. Is echt wel stevig spul. Dat moet een de naald sterk genoeg voor zijn een tegelijkertijd niet te dik.

Maar na een jaar of 6 met waarschijnlijk meerdere weken, vind ik vervanging niet heel gek. Misschien een beetje vroeg, maar anders had je ze waarschijnlijk 1 of 2 jaar later wel vervangen.

@Gerjon, wat Tiny-M zegt, is inderdaad taai spul. Een knoopje aannaaien lukt me nog wel, maar ik ben geen ster in dat soort dingen en gezien de krachten die hierop komen te staan leek het me beter om het dan machinaal of door een professional te laten doen.
@Tiny-M, in aantal weken is het inderdaad niet eens zo heel extreem om ze te vervangen, maar het voelt gewoon een beetje zonde omdat de rest van de schoen nog nauwelijks tot geen slijtage vertoont. Binnenschoen, neus, veters, echt allemaal nog in uitstekende staat.

Maar als het moet ga ik dan denk ik toch zelf wat proberen te fixen en kijken hoelang dat het volhoudt. Werkt dat niet kan ik altijd een nieuw paar kopen.

@JelleK, Hi Jelle, met de juiste naald en sterk garen en een punttang kan jij dit fixen en als je het zelf niet kan dan heb je toch wel iemand in de buurt die even kan helpen:).

Iedere ietwat schoenmaker fixt dit in 2 minuten.😘

Born to run. B.S.

Iedere ietwat schoenmaker fixt dit in 2 minuten.😘

dan58 op 15 feb 2024 16:12

Dat dacht ik dus ook, maar dat viel tegen. In ieder geval zijn de schoenmakers in Noordwijk en Leidschendam dan geen “ietwat schoenmakers” (of ze hadden er gewoon geen zin in).

Plaats een reactie