Sneeuwkwaliteit in hochkonig

Wie is er momenteel in Hochkonig en kan iets zeggen over de hoeveelheid sneeuw en de kwaliteit van die sneeuw? Is het goed te skiën of valt dat tegen?
Onze zoon (14 jr) zou dit jaar gaan leren snowboarden maar twijfelt nu, omdat hij denkt dat de pistes slecht zijn en de sneeuw zo nat dat ie met een paar keer vallen doorweekt is.

Wij schatten in dat t wel meevalt allemaal, maar weten natuurlijk ook niet precies hoe het gaat uitpakken daar…

Ik ben er zelf niet maar de komende dagen en volgende week wordt het weer een stukje kouder met vooral op maandag/dinsdag wat verse sneeuw. Ik denk dat jullie zoon de eerste dagen zich eerder zorgen moet maken om harde/ijzige pistes 's ochtends in het dal in plaats van natte papsneeuw. Maar vooral denk ik dat het (zeker vanaf dinsdag) gewoon prima condities zijn om te leren snowboarden.

Wat ik meer bedoel te zeggen, de huidige condities zeggen niet zoveel over hoe het volgende week is, daarvoor kun je beter naar de weersvoorspelling kijken.

Gewoon niet vallen, word je ook niet doorweekt.

Hij wordt vast ook aan de schoolpoort afgezet vanaf dat er een druppeltje regen valt? Gewoon laten vertrekken, krijgt die misschien een beetje karakter van.

Hij wordt vast ook aan de schoolpoort afgezet vanaf dat er een druppeltje regen valt? Gewoon laten vertrekken, krijgt die misschien een beetje karakter van.

RobinDH op 16 feb 2024 10:18

Beetje onaardige reactie zeg…
Zoon kan al prima skien en twijfelt nu of ie volgende week wil leren snowboarden of dat de omstandigheden daarvoor te slecht zijn. Gezien de berichten over weinig sneeuw en papsneeuw snap ik zijn twijfel wel. Wij denken dat het meevalt, maar was benieuwd of nu iemand in hochkonig zit die iets kan zeggen over hoe het daar nu is met de hoeveelheid en de kwaliteit van de sneeuw…

Verder geen zorgen hoor, we gaan gewoon lekker skien en zoon gaat zich ook prima vermaken, hetzij op skies hetzij op snowboard…

Gewoon niet vallen, word je ook niet doorweekt.

Geraertshoven op 16 feb 2024 08:51

Goeie tip…

s Ochtends hard en na de middag steeds meer slush. Prima om te snowboarden

Wie is er momenteel in Hochkonig en kan iets zeggen over de hoeveelheid sneeuw en de kwaliteit van die sneeuw? Is het goed te skiën of valt dat tegen?
Onze zoon (14 jr) zou dit jaar gaan leren snowboarden maar twijfelt nu, omdat hij denkt dat de pistes slecht zijn en de sneeuw zo nat dat ie met een paar keer vallen doorweekt is.

Wij schatten in dat t wel meevalt allemaal, maar weten natuurlijk ook niet precies hoe het gaat uitpakken daar…

t@sje op 16 feb 2024 07:54

Als je gaat leren snowboarden, hoef je je niet druk te maken over de pistes.
Meer over de aanwezigheid van een degelijke oefen piste in t dal.

s Ochtends hard en na de middag steeds meer slush. Prima om te snowboarden

vlam op 16 feb 2024 17:26

Dit. Toevallig vandaag geweest en wat een verademing na Flachau. Vrij lege pistes, overal gelijk de lift in en 's ochtends tot 12u bleven de pistes echt perfect. Daarna werd het wel echt slush en bulten, niet fijn om te leren boarden. Maarjah, wat wil je met 15 graden… Maar in de ochtend was het echt perfect.

Geen idee hoe druk het volgende week is, want dat scheelt ook heel heel natuurlijk: hoe drukker hoe sneller kapot geskied. En als het snachts weer wat gaat vriezen en overdag kouder wordt, wordt het ook beter natuurlijk.

Hij kan ook gewoon eerst 1 dag proberen toch? Hoeft niet gelijk voor een hele week les te reserveren, of wel?

@stan1 jeetje als je dit rustig vindt hoe ernstig druk is het dan wel niet in Flachau, ik vindt het af en toe net een mierenhoop. :( Hoop dat het komende week iets rustiger is. Maar tot het middag uur gaat het idd wel met de pistes, om 8.30 gelijk de piste op, 3.5 uur skiën en dan heerlijk op terras. Bij Dienten en Mulbach zijn de pistes wat beter als in MA, maar ook lastiger, veel rode pistes met bulten.
In Dienten boven op de Wastlhóhe is een blauwe piste met sleeplift, daar zou hij kunnen oefenen, weet niet in welk dorp jullie zitten.

Dienten Die Alte schule

We verblijven in Maria Alm en zoon gaat daar ook op les. Vanavond de knoop doorgehakt en 2 dagen les gereserveerd. Hij wil al een aantal jaren leren snowboarden, door omstandigheden is het er nog niet van gekomen en nu wil hij het niet nog een jaar uitstellen…

Dank aan iedereen die een constructieve bijdrage leverde in dit draadje!

We verblijven in Maria Alm en zoon gaat daar ook op les. Vanavond de knoop doorgehakt en 2 dagen les gereserveerd. Hij wil al een aantal jaren leren snowboarden, door omstandigheden is het er nog niet van gekomen en nu wil hij het niet nog een jaar uitstellen…

Dank aan iedereen die een constructieve bijdrage leverde in dit draadje!

t@sje op 16 feb 2024 23:01

Goed plan! Eerlijk is eerlijk, als beginnend snowboarder heb je niet zo veel nodig… Ze vinden daar vast de eerste twee dagen kinderheuvel in de schaduw waar hij 20m omhoog kan lopen en naar beneden kan glijden.
Ik ga hetzelfde proberen in de Franse Alpen! Succes en houd vol!

@Elly3 gisteren viel het echt heel erg mee vond ik. We konden overal gelijk de lift in. In Flachau sta je met gemak 5 a 10 minuten in de rij. Eerder deze week in Schladming geweest, daar was het net zo erg. Op de pistes ook echt veel drukker dan Mühlbach, Dienten, MA. We komen al jaren met de voorjaarsvakantie hier, maar ik heb het nog nooit zo druk meegemaakt. Denk ook omdat iedereen vanwege de zware sneeuw wat meer bovenin blijft.

Plaats een reactie