Rossignol Experience 80 of 82?

Ik wens mij nieuwe ski’s aan te schaffen van Rossignol.

Ik twijfel tussen 2 modellen. Kunnen jullie mij de verschillen geven en mij advies geven welke ski het best bij mij past?

  • Alpiene Ski Experience 80 Carbon Xpress + binding
  • Alpiene Ski Experience 82 Basalt Konect + binding

Ik ben een intermediaire skier.
Gewicht 92kg, lengte 186cm.

Bedankt voor jullie advies.

Met jouw gewicht mag je de 82Ti wel doen. De 80 is de instap, de 82 basalt een stapje daarboven. Die voelt wel erg tam aan met wat meer gewicht erop; dan is het meer een licht gevorderdenski die liever niet te vlot gaat.

82 cm is 2 cm breder dan de 80. Zit niet veel verschil in.

Zou me verder niet te blind staren op titanal en lichaamsgewicht van de skiër. Menig carbon/ basalt ski is net zo stijf als een titanal en de vaardigheid van de skiër om druk te zetten is veel bepalender voor het buigen van de ski dan lichaamsgewicht

*bericht bewerkt door yoguido op 17 feb 2024 01:31

Met jouw gewicht mag je de 82Ti wel doen. De 80 is de instap, de 82 basalt een stapje daarboven. Die voelt wel erg tam aan met wat meer gewicht erop; dan is het meer een licht gevorderdenski die liever niet te vlot gaat.

Bennie op 16 feb 2024 13:03

*bericht bewerkt door Stefan68 op 18 feb 2024 08:54

82 cm is 2 cm breder dan de 80. Zit niet veel verschil in.

yoguido op 17 feb 2024 01:27

Ski’s van 82cm breed??? 😵😵😵😜

Bla, bla, bla.

Ik heb zelf sedert dit seizoen de Rossignol Experience 82 Basalt - 184 cm
Heb ze één weekje gebruikt en ben er zeer tevreden over. Ikzelf ben ook 190 groot en weeg 93 kg. Vorige week gewaxt en binnen 3 weken weer een paar dagen naar La Plagne ermee.
Zijn mijn eerste ski’s die ik aankocht maar dus tevreden over de aankoop en kan ze aanbevelen ;-)

Plaats een reactie