«Als je er leuk uitziet, ski je ook heter» 🤣

🤣 Kan het artikkel niet lezen helaas. Bij de foto’s: “Ik haal Nederlanders er qua kleding snel uit”…

Ik vind het wel grappig, want ik zie het zelf ook vaak. Hier in Noorwegen is alle skikleding gericht op warm & droog blijven. Elk jaar andere kleuren, maar zoiets als Goldbergh vind je hier echt niet. Behalve glitters, verraden ook een sjaal of helm met zonnebril de NLers (of soms een verdwaale Deen) 😉

null

*bericht bewerkt door DeiNorge op 18 feb 2024 15:53

Inderdaad! Daarom heb ik een fel oranje broek, knalgroene helm en oranje rugzak.
(O wacht dat is voor als ik in het ravijn ski)

Dus dan ski je eerst leuker. En kunnen ze je daarna makkelijker vinden??? 👍

Ik vind jouw kop van het artikel wel leuker:-)

Herkenbaar. Gisteren in Sölden al heel wat Nl’se modepopjes gespot.

Ik vind jouw kop van het artikel wel leuker:-)

SPAM op 18 feb 2024 16:14

🫣🤦‍♀️😂

Nou vandaag was het ook niet moeilijk de Nederlanders te spotten🤣

Thank God summer is over!

Vandaag hier een discobal als helm. Nederlands ja.

Een kind!!! dat een peuk opstak boven aan de lift. Ook Nederlands.

En een schaal met vapers. Ra ra welke nationaliteit.

*bericht bewerkt door Sebastiaan op 18 feb 2024 17:12

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

@DeiNorge ik zag op je profielfoto dat er zelf ook leuk uitziet met je rode jas.
Blijkbaar nu al klaar voor de kerstdagen 👏

Ik stijl ook altijd een mooie kuif voordat ik met helm de piste op ga want je moet er toch goed uitzien toch 😎

Alleszins heb ik alle Decathlon stuff buiten gegooid. Het was echt niet fijn om 10x dezelfde jas tegen te komen op de piste. Zelfs mijn schoonbroer had die.

Ideaal voor beginners maar je bent niet te enige op de piste die zo gekleed loopt.

Misschien heb ik toch ijdeler dan ook dacht. Fuck it.

Ik heb niet zoveel verstand van mode, maar ik vind dat wat de dames op de foto aanhebben nogal ongeinspireerd en neutraal. Er spat weinig mode, premium, ‘hip uitzien’, ‘mooi outfitje’ vanaf. Het komt op mij allemaal nogal crisis-achtig over.

En dan die sterren op de mouw… Ideetje uit de Libelle om je kringloopjas te personaliseren?

Maar misschien heb ik het mis en is het allemaal technisch gesproken premiumspul. En als ze ermee scoren op Instagram… tja, dan moet het wel goed zijn.

*bericht bewerkt door bj op 18 feb 2024 17:18

Ik moet alleen maar lachen met die decadente figuren. Hoe vaak ik niet van die Anne-Fleurs en Rodericks in gebrekkig Engels tegen de Oostenrijkers hoor brallen…

Nou, dan sta je sowieso met je dure outfit voor lul…

Mooi topic! Vandaag idd in de skilift twee dames ietwat gedateerd vergeleken met de dames op de foto (waarschijnlijk de moeders van Anne-Fleur en Roderick) één van hen had dezelfde ski jas als ene Monique. Nou die ging ze toch echt niet dragen, want stel je voor dat ze samen met dezelfde jas op insta en waar nog meer komen. Die had gewoon echt een nieuw jas gekocht gisteren🤨. Raar volk zijn wij😳

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Ik vind het dodelijk saai wat de dames op de foto aan hebben. Sowieso is het nieuws voor mij dat Nederlanders in modieuze outfits op de piste staan. Of waar dan ook. Nederlandse vrouwen staan juist bekend om hun keuze voor gemak.

Hoe langzamer je skiet in gezelschap, hoe felgekleurder je kleding moet zijn😄

Ik vind het dodelijk saai wat de dames op de foto aan hebben. Sowieso is het nieuws voor mij dat Nederlanders in modieuze outfits op de piste staan. Of waar dan ook. Nederlandse vrouwen staan juist bekend om hun keuze voor gemak.

DSvier op 18 feb 2024 18:14

Omdat jij niet in die gebieden komt waar het hier over gaat…

I can stick uphill ice, on my saucer...

null

Je kan ook nog altijd als t-rex gaan

Ik vind het dodelijk saai wat de dames op de foto aan hebben. Sowieso is het nieuws voor mij dat Nederlanders in modieuze outfits op de piste staan. Of waar dan ook. Nederlandse vrouwen staan juist bekend om hun keuze voor gemak.

DSvier op 18 feb 2024 18:14

Omdat jij niet in die gebieden komt waar het hier over gaat…

Shane op 18 feb 2024 18:43

Haha. Vorig jaar genoten in Serfaus 😉 En… «ze» komen hier ook 🤭

Ik moet alleen maar lachen met die decadente figuren. Hoe vaak ik niet van die Anne-Fleurs en Rodericks in gebrekkig Engels tegen de Oostenrijkers hoor brallen…

Nou, dan sta je sowieso met je dure outfit voor lul…

Harmke10 op 18 feb 2024 17:24

Hahahahaha moest hier hard om lachen, ik probeer zelf ook wel echt gebieden met veel Nederlanders/ballen te vermijden

*bericht bewerkt door Ry33 op 18 feb 2024 19:04

Decadent… in je bontjas champagne staan te drinken en je rolex showen.
Standaard te zien bij bv de umberella bar in gerlos. Je lach je rot als dat op een afstandje staat te bekijken!

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

🤣 Kan het artikkel niet lezen helaas. Bij de foto’s: “Ik haal Nederlanders er qua kleding snel uit”…

Ik vind het wel grappig, want ik zie het zelf ook vaak. Hier in Noorwegen is alle skikleding gericht op warm & droog blijven. Elk jaar andere kleuren, maar zoiets als Goldbergh vind je hier echt niet. Behalve glitters, verraden ook een sjaal of helm met zonnebril de NLers (of soms een verdwaale Deen) 😉

DeiNorge op 18 feb 2024 15:52

“…want als je niet leuk op Instagram staat, is je vakantie minder leuk…”

Wat een droevige bedoeling… 🤦
Doet me gelijk denken aan die lui in zo’n Dope anorak…
Wat een compensatie gedrag

*bericht bewerkt door KKJB op 18 feb 2024 20:30

🤣 Kan het artikkel niet lezen helaas. Bij de foto’s: “Ik haal Nederlanders er qua kleding snel uit”…

Ik vind het wel grappig, want ik zie het zelf ook vaak. Hier in Noorwegen is alle skikleding gericht op warm & droog blijven. Elk jaar andere kleuren, maar zoiets als Goldbergh vind je hier echt niet. Behalve glitters, verraden ook een sjaal of helm met zonnebril de NLers (of soms een verdwaale Deen) 😉

null

DeiNorge op 18 feb 2024 15:52

“…want als je niet leuk op Instagram staat, is je vakantie minder leuk…”

Wat een droevige bedoeling… 🤦
Doet me gelijk denken aan die lui in zo’n Dope anorak…
Wat een compensatie gedrag

KKJB op 18 feb 2024 20:15

Dope is een redelijk voordelig merk… Ik denk dat dit soort wannabe influencers daar niet mee op insta willen…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Omdat jij niet in die gebieden komt waar het hier over gaat…

Shane op 18 feb 2024 18:43

Ik ben heel blij dat ik niet in gebieden kom waar de Nederlanders het meest modieus zijn. Maar dat doet niets af aan dat de foto nou bepaald niet bewijst dat Nederlanders er een flitsende modeshow van maken op de piste.

Goldbergh of Bogner mensen (ja zijn ook gwn mensen) genieten op hen eigen manier van hun wintersport. Dat het niet de “jouwe” is is ook prima maar laat iedereen gewoon in zijn waarde (ook buiten de piste). Ik zeik ook niet over over enthousiaste skiers met soms veel te dure of te hoog gegrepen ski’s, of typetjes die alleen maar uitstralen dat ze “dope” zijn. Leven en laten leven noemen we dat.

Ook typisch Nederlands wellicht dat als een groep Nederlanders van alle standen en rangen geniet van hun vakantie dat de “thuis” media er alles aan doet om er een negatieve klank aan te geven.

Oja vrouw draagt Goldbergh, ikzelf Montec/Dope net als de andere helft op de berg 😀 en noem het smakeloos maar wij hebben altijd een wintersport waar we van genieten

MW Janssen

Ach, de Telegraaf. Als het in die krant over wintersport gaat, dan is het vaak onzin. Misschien moet ik erbij zeggen, dat het vaak ook onzin is wat er in die krant staat als het niet over wintersport gaat.

Peter Pos

Omdat jij niet in die gebieden komt waar het hier over gaat…

Shane op 18 feb 2024 18:43

Ik ben heel blij dat ik niet in gebieden kom waar de Nederlanders het meest modieus zijn. Maar dat doet niets af aan dat de foto nou bepaald niet bewijst dat Nederlanders er een flitsende modeshow van maken op de piste.

DSvier op 18 feb 2024 20:46

Modieus is inderdaad niet het juiste woord, maar je pikt de Nederlanders die dat pogen te zijn er wel met gemak uit. Net zo goed als dat je sokken in sandalen ziet in de zomer… Dan weet je ook genoeg.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Omdat jij niet in die gebieden komt waar het hier over gaat…

Shane op 18 feb 2024 18:43

Ik ben heel blij dat ik niet in gebieden kom waar de Nederlanders het meest modieus zijn. Maar dat doet niets af aan dat de foto nou bepaald niet bewijst dat Nederlanders er een flitsende modeshow van maken op de piste.

DSvier op 18 feb 2024 20:46

Bwa italianen kennen er toch ook iets van hoor… “m’as tu vu”… is in 't italiaans gewoon “fare bella figura” en daar doet elke italiaan wel aan mee, sommigen dus ook op de pistes ;-)

's Zomers kan ik echt niet tippen/volgen met de elegante italianen, grootste zonnebril, alles perfect in tune… dan loop ik erbij als een afgelikte boer… en 't toppunt van belediging is dan als ze me bv aan de zee in 't Duits aanspreken… zie ik er dan echt uit als zo’n witte sokken sandalen Duits?! ;-)

PS: DSvier… ik kom toch niet zoveel Bogner mensen tegen in de dolomieten, ik ken er maar eentje een beetje en die staat in de top tien lijst van meeste km’s per seizoen ;-) :-P

Bwa italianen kennen er toch ook iets van hoor… “m’as tu vu”… is in 't italiaans gewoon “fare bella figura” en daar doet elke italiaan wel aan mee, sommigen dus ook op de pistes ;-)

's Zomers kan ik echt niet tippen/volgen met de elegante italianen, grootste zonnebril, alles perfect in tune… dan loop ik erbij als een afgelikte boer… en 't toppunt van belediging is dan als ze me bv aan de zee in 't Duits aanspreken… zie ik er dan echt uit als zo’n witte sokken sandalen Duits?! ;-)

PS: DSvier… ik kom toch niet zoveel Bogner mensen tegen in de dolomieten, ik ken er maar eentje een beetje en die staat in de top tien lijst van meeste km’s per seizoen ;-) :-P

Asterino op 18 feb 2024 21:12

Ik denk dat het vooral een verzonnen verhaal is. Bladvulling. Nederlanders herken ik doorgaans aan dat ze Nederlands praten. Verder zijn ze echt niet specifiek herkenbaar… En dan zie ik ze juist vaak in Wedze of spul van Lidl. Net als heel veel andere nationaliteiten.

En er zijn natuurlijk altijd ijdeltuiten bij die zowel op als naast de piste met opvallender kleding rondlopen (guilty), maar dat geldt toch ook eigenlijk wel voor alle nationaliteiten.

Goldbergh of Bogner mensen (ja zijn ook gwn mensen) genieten op hen eigen manier van hun wintersport. Dat het niet de “jouwe” is is ook prima maar laat iedereen gewoon in zijn waarde (ook buiten de piste). Ik zeik ook niet over over enthousiaste skiers met soms veel te dure of te hoog gegrepen ski’s, of typetjes die alleen maar uitstralen dat ze “dope” zijn. Leven en laten leven noemen we dat.

Ook typisch Nederlands wellicht dat als een groep Nederlanders van alle standen en rangen geniet van hun vakantie dat de “thuis” media er alles aan doet om er een negatieve klank aan te geven.

Oja vrouw draagt Goldbergh, ikzelf Montec/Dope net als de andere helft op de berg 😀 en noem het smakeloos maar wij hebben altijd een wintersport waar we van genieten

mwjanssen op 18 feb 2024 20:53

Dope/montec heeft wel echt een enorm slechte reputatie overal (yt/fb/fora) zie mensen het alleen maar uitkotsen, maar ik snap niet zo goed waarom. Mijn ervaring is dat als mensen zich eenmaal vastbijten in zoiets dan wordt het in den treure gehaat zonder dat men uberhaupt in eerste instantie weet waarom 😕

Bwa italianen kennen er toch ook iets van hoor… “m’as tu vu”… is in 't italiaans gewoon “fare bella figura” en daar doet elke italiaan wel aan mee, sommigen dus ook op de pistes ;-)

's Zomers kan ik echt niet tippen/volgen met de elegante italianen, grootste zonnebril, alles perfect in tune… dan loop ik erbij als een afgelikte boer… en 't toppunt van belediging is dan als ze me bv aan de zee in 't Duits aanspreken… zie ik er dan echt uit als zo’n witte sokken sandalen Duits?! ;-)

PS: DSvier… ik kom toch niet zoveel Bogner mensen tegen in de dolomieten, ik ken er maar eentje een beetje en die staat in de top tien lijst van meeste km’s per seizoen ;-) :-P

Asterino op 18 feb 2024 21:12

Ik denk dat het vooral een verzonnen verhaal is. Bladvulling. Nederlanders herken ik doorgaans aan dat ze Nederlands praten. Verder zijn ze echt niet specifiek herkenbaar… En dan zie ik ze juist vaak in Wedze of spul van Lidl. Net als heel veel andere nationaliteiten.

En er zijn natuurlijk altijd ijdeltuiten bij die zowel op als naast de piste met opvallender kleding rondlopen (guilty), maar dat geldt toch ook eigenlijk wel voor alle nationaliteiten.

DSvier op 18 feb 2024 22:32

Meen je dit serieus? Ha, Ik pik mijn landgenoten er vaak overal ter wereld zo uit. Is uiteraard niet 1 ding waar dat in zit, zeker niet alleen in kleding (al is een bepaalde uiterlijke verzorging, al dan niet modieus, wel een factor) en zal er ongetwijfeld ook genoeg over het hoofd zien. Maar toch, ik vind Nederlanders een bij uitstek herkenbaar volkje…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie