Ski's belag onvoldoende wax? of belag te droog?

Hallo,

Deze winter via sport robl ski’s gekocht, namelijk de fisher rc one f18 (model 22/23).
Dit is allemaal goed gegaan en naar tevredenheid.
Halverwege januari 1 volle week geskied en ski’s waren daarna wel toe aan onderhoud, zodoende laten waxen + slijpen (machinaal, kleine beurt). Alvorens deze week dus voor het eerste gebruik de ski’s ook machinaal laten waxen.

Toch heb ik nu het idee dat het belag wat droog is (vooral linker ski)? Of zit er simpelweg onvoldoende wax op? Als ik over het belang strijk met mijn vingers voelt het niet echt stroef. Ook zijn de verticale langere krassen na de 1ste week wel opgevuld met de wax (de groef is niet meer voelbaar).

Hebben jullie nog advies? Handmatig waxen gaat nu niet meer lukken (as. weekend ga ik weer skiën). wellicht toch nog een extra laag wax machinaal?

null

*bericht bewerkt door kl93 op 19 feb 2024 14:47

Wellicht verschil in dikte wax of polijsten van belag na het waxen? Ofwel hou het geld in je zak en gewoon gaan skiën en als je merkt dat de ski’s slecht glijden of slechter dan je verwacht (op de vlakkere stukken) dan laten waxen.

*bericht bewerkt door Chonn op 19 feb 2024 15:14

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Als je belag wit uitslaat is het inderdaad te droog. Zeker bij de huidige slush omstandigheden is je wax heel snel weg en moet je echt vaker dan 1x per week waxen. Dus zeker niet zoals @Chonn zegt nog gewoon lekker doorskien maar gelijk gaan waxen.

Born to Ride

Het ook juist wit uitslaan van slecht geschraapte wax. Kun je het wit afschrapen met je nagel? Zoja dan is het gewoon een iets dikker laagje wax ;-)

Click. Click. Peace

Bedankt voor jullie reacties! Het lijkt inderdaad wat slecht geschraapte wax. Wat harder schrapen met de nagel en het is weer zwart. Ik ga gewoon lekker skiën en dan zien we wel weer.

Plaats een reactie