Waterdichte handschoenen

Zit nu in La Rosiere, afgelopen dagen veel zon gehad, vandaag veel natte sneeuw…
Draag zelf lederen Hestra’s, zijn nu zeiknat.
Wil er een extra paar bij kopen.
Iemand tips voor goede waterdichte skihandschoenen?

Waterdicht is meestal niet ademend. Komt het vocht niet van buiten maar van binnen :-)

Zit nu in La Rosiere, afgelopen dagen veel zon gehad, vandaag veel natte sneeuw…
Draag zelf lederen Hestra’s, zijn nu zeiknat.
Wil er een extra paar bij kopen.
Iemand tips voor goede waterdichte skihandschoenen?

SimonW op 22 feb 2024 16:11

Het enige wat helpt is een (of meer) extra paar handschoenen/wanten. Even tijdens de lunch wisselen indien mogelijk…

Wij zitten in Valloire en door de zwabberende sneeuwgrens was ook alles hier aan de buitenkant zeiknat. Mijn Dakine Sequoia’s (Goretex) waren van binnen nog droog terwijl ik de buitenkant letterlijk kon uitknijpen.
Heb voor de kids ook Dakines met Goretex en die bleven ook goed droog. Mijn tip is dus Dakine met Goretex;)

Hestra heeft ook Pull over mittens…
Gebruik deze bij zware regen/sneeuwval met iets dunnere liner onder… nog nooit een drupje water door gekomen

null

Nog nooit natte handen gehad met Dakine Heli Gore-Tex… Al tien jaar en zelfs zonder inspuiten.
Dat in alle omstandigheden, zelfs één keer regen.

Het is o zo hard genieten.

Ook hier, verschillende GTX / Gore-tex handschoenen voor de natte dagen.
Als het echt regent komt er vaak toch vocht binnen langs je mouwen, over de middag wissel ik dan met een 2de paar.

Glide on!

Ik ook nog nooit natte handen gehad, ik heb de Mammut La Liste handschoenen, met Gore-Tex. Daarnaast trek ik de mouwen van mijn hardshell jas over mijn handschoenen heen en doe ze dan strak dicht, dat bleek voor mij altijd voldoende. Ook niks nat na een zeiknatte dag met regen en slush. Pas nat na een warme dag, maar dan van het zweet ;)

Plaats een reactie