Breder alternatief voor Atomic redster S9

Ik heb de afgelopen twee jaar veel plezier gehad op een setje Atomic redster S9, korte carvebochten op hoge snelheid, alleen voor off piste vond ik ze erg smal. Welke ski doet het ook lekker in korte carvebochten, maar is wat breder, zo rond de 80mm? Met mijn toerskis van 90mm breed kom ik poeder prima uit de voeten, maar die neem ik meestal niet mee op piste-vakantie.

Redster q9 of q9.8
Heb vorige week q9 geskied en gaat heerlijk. Zou oon het meer all-mountain gerichte variant van de redsters moeten zijn dacht ik

Je gaat met een compromis altijd inleveren op het korte gesneden werk en gevoel dat een SL op de piste levert.
Ga je echt zo vaak over skiroutes, of heb je af en toe zo’n dag dat je lekker wil spelen? Dan kun je beter een breder, speels paar zoals de Nordica Enforcer voor erbij nemen. En dan dagje het één, dagje het ander.

Je gaat met een compromis altijd inleveren op het korte gesneden werk en gevoel dat een SL op de piste levert.
Ga je echt zo vaak over skiroutes, of heb je af en toe zo’n dag dat je lekker wil spelen? Dan kun je beter een breder, speels paar zoals de Nordica Enforcer voor erbij nemen. En dan dagje het één, dagje het ander.

Bennie op 23 feb 2024 10:01

De Enforcer 88 kun je zelfs overal voor inzetten. Ok palenrammen wellicht niet maar het is echt een breed inzetbare all-rounder met een hoog plafond. Zelf ook veel (en ook op de piste) met de Enforcer 100 geskied. Dat gaat ook prima. Is wel iets meer werk.

Mijn ervaring is dat het altijd een compromis is, en dan kies ik ski’s voor waar ik ze het meeste inzet, op de piste.
Dat zijn dus smalle latten.
Ik heb een tweede paar voor de echte off-piste (109mm onder de voet) maar voor het sporadische kantje doe ik het gewoon met de SL’s.
Iets harder werken maar 80-90% van de tijd dat ik op die ski’s sta knal ik toch gewoon op de piste.
Ik kies ervoor om niks aan kwaliteit tijdens die 90% in te boeten voor die andere 10%.

Let's Ride

Plaats een reactie