Schade aan snowboard verzekerd? Heeft iemand ervaringen?

Heehoi,

Vandaag is mijn snowboard in het skiruim op de grond gevallen, en de staalkant is beschadigd. Ik heb helaas geen foto gemaakt om te kunnen delen… Hij staat vannacht bij een rental shop ter reparatie, of dat gaan ze in ieder geval proberen. Maar heeft iemand ervaring met zo’n situatie met verzekeraars? Ik heb een kortlopende reisverzekering, en vroeg me af hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Gewoon melden bij de verzekeraar, dan merk je het vanzelf.

Hangt van je verzekeraar en je verzekering af. Van mij werd twee jaar geleden op de eerste dag na aanschaf één skistok ‘gestolen’ (verkeerd meegenomen) bij een berghut. In de winkel moest ik natuurlijk een setje van twee nieuw kopen. Reisverzekering gebeld met de vraag hoe ik dit kon declareren. Toen kwam eerst het standaard antwoord dat ik op m’n spullen had moeten letten, ze mee had moeten nemen het restaurant in, niet onbeheerd achterlaten etc. Alsof dat zo werkt op wintersport… Maar uiteindelijk kreeg ik de nieuwe set wel volledig vergoed.
Waarschijnlijk krijg jij ook eerst een opmerking als “had je het board zo gezekerd dat het niet om kon vallen?” of zo. Was helaas wel verstandig geweest om foto’s te maken van de schade. Kijk in ieder geval de polis van je reisverzekering even na. Daar staat meestal wel in wat er qua materiaal (schade, diefstal, vervangingswaarde) gedekt is.

Uitrusten doen we thuis wel!

Ik declareer alleen dingen als het echt om een substantieel bedrag gaat…zoiets als skistokken begin ik niet aan. (Daarom worden die verzekeringen ook zo duur).

Daarnaast houden verzekeraars ook bij hoevaak je claimt…als dat te vaak is volgens hun normen mogen ze je gewoon uit de verzekering zetten…

(Verzekeraars vragen ook altijd of je al eerder eens iets geclaimd hebt…)

Toch zuur als je ze een keer echt nodig hebt als je ,1000den euro’s schade hebt.

Deels eens met bovenstaande post. Kleine bedragen tot zeg maar €100/150 (even afhankelijk van wat het betreft), los ik liever zelf op. Als je dan een keer iets groots heb zul je denk ik beter geholpen worden.

Mijn huur stokken waren ook gejat maar dat was zo’n klein bedrag dat ik daar op het geheel niet wakker van lig.

Beetje een 10% regel aanhouden.

*bericht bewerkt door HvdB op 26 feb 2024 13:19

Je hebt toch ook nog eigen risico? Als de schade duidelijk hoger is, dan zou ik gewoon claimen. Daar is die verzekering toch voor. Geldt dat eigen risico trouwens per jaar of per gebeurtenis?
Ik hou hier de 0% regel aan (geen verzekering dus), van het bespaarde geld heb ik laatst een nieuw setje ski’s gekocht 😂

Ik declareer alleen dingen als het echt om een substantieel bedrag gaat…zoiets als skistokken begin ik niet aan. (Daarom worden die verzekeringen ook zo duur).

Daarnaast houden verzekeraars ook bij hoevaak je claimt…als dat te vaak is volgens hun normen mogen ze je gewoon uit de verzekering zetten…

(Verzekeraars vragen ook altijd of je al eerder eens iets geclaimd hebt…)

Toch zuur als je ze een keer echt nodig hebt als je ,1000den euro’s schade hebt.

orkaan1983 op 26 feb 2024 13:14

Snowboarders hebben geen skistokken, wel bedankt voor de input

Er is maar één manier: gewoon de schade indienen bij je verzekeraar, met het eerlijke verhaal. Dan hoor je het wel.

Wat maakt eigenlijk dat je dat niet gelijk gedaan hebt, maar eerst een topic aanmaakt?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Er is maar één manier: gewoon de schade indienen bij je verzekeraar, met het eerlijke verhaal. Dan hoor je het wel.

Wat maakt eigenlijk dat je dat niet gelijk gedaan hebt, maar eerst een topic aanmaakt?

Roy83 op 26 feb 2024 19:03

De site van de verzekeraar was gister offline, dus ik kon er helaas niet zoveel over vinden, en ik heb nog nooit eerder een verzekering benaderd over zoiets, maar ik heb nog weinig goede verhalen gehoord over verzekeringen, dus ik besloot wat ervaringen in te winnen. Ook omdat ik niet zeker weet of iets vergoed wordt wanneer je het “zelf veroorzaakt” (board viel om, shit happens, maar het lijkt me dat verzekeraars dat snel als “je moet beter opletten” afschuiven ofzo…)

Maar ben je van plan je verhaal aan te passen obv die ervaringen?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Maar ben je van plan je verhaal aan te passen obv die ervaringen?

Roy83 op 26 feb 2024 19:43

Ik denk dat ik uiteindelijk mijn verzekeraar niet inschakel. De shop heeft mn board heel netjes gerepareerd, dus verwacht er geen problemen meer mee :)

Bij mij is 10 jaar geleden een keer een board uit het skiraum gestolen. Aangifte gedaan en verzekering ingelicht. 2 dagen later was het geld van de nieuwe al gestort zonder vragen of gedoe.

Ik denk dat ik uiteindelijk mijn verzekeraar niet inschakel. De shop heeft mn board heel netjes gerepareerd, dus verwacht er geen problemen meer mee :)

Sabsab op 26 feb 2024 19:52

Maar waarom heb je dan een verzekering?

*bericht bewerkt door Micko op 27 feb 2024 10:26

Ik declareer alleen dingen als het echt om een substantieel bedrag gaat…zoiets als skistokken begin ik niet aan. (Daarom worden die verzekeringen ook zo duur).

Daarnaast houden verzekeraars ook bij hoevaak je claimt…als dat te vaak is volgens hun normen mogen ze je gewoon uit de verzekering zetten…

(Verzekeraars vragen ook altijd of je al eerder eens iets geclaimd hebt…)

Toch zuur als je ze een keer echt nodig hebt als je ,1000den euro’s schade hebt.

orkaan1983 op 26 feb 2024 13:14

Snowboarders hebben geen skistokken, wel bedankt voor de input

Sabsab op 26 feb 2024 16:26

Hehe tuurlijk hebben die geen ski stokken…dat hoef je mij niet te zeggen. Het was als voorbeeld van dingen die niet zo duur zijn en ik dus nooit zou claimen.

Plaats een reactie