Wat voor Spray voor stinkende binnenschoen

Welke moet ik dan hebben van HG of Dettol. Zijn namelijk veel verschillende soorten. En bij de meeste staat ook gebruik bij oppervlakken.

Is er ook een spray van? Omdat ik over 3 week weer op wintersport ga, ben ik bang dat het dan niet helemaal droog is voordat ik ga. Omdat het nu ook niet snel droogt. En als ik ze helemaal onder dompel dan duurt het wel even. Misschien een goeie optie van die week ernaar

Dettol spray is een groen-wit spuitbusje van 3-4€ voor het kleine formaat. Dat is overal te vinden. Binnenschoen uit de skischoen halen en de binnenzijde goed inspuiten zodat het wat vochtig aanvoelt en dan laten indrogen over 1-2 dagen. Eenmaal droog, 2 of 3 keer herhalen of tot het busje leeg is. Belangrijk is dat je de hele binnenkant hebt ingespoten, tot in de tip van de schoen. Dus niet gewoon van bovenaf even in de schoen spuiten. Best de zooltjes eruit halen en die apart behandelen.

*bericht bewerkt door Hupla op 26 feb 2024 23:36

Koop een skischoen droger. Met föhn. Niet alleen van die warmers

Ik begrijp dus dat het beste schoendrogers zijn? Voor het bestrijden van vocht en nare geurtjes. Met circulatie en UV

Ik was aan het eind van het seizoen de binnenschoenen en dat doe ik al jaren. Handwas, voorzichtig het sop door de schoenen knijpen, heel goed uitspoelen met koud water en dan HEEL LANG laten drogen. Ik laat ze hangend drogen aan de lijn(aan de treklipjes van de binnenschoen) en hier hangen ze dan een wwek als het moet. Is echt het belangrijkst, droog opbergen. Ze ruiken dan echt fris en het volgend seizoen komt er geen stank meer terug. En ik gebruik heel gewoon vloeibaar wolwasmiddel, niks bijzonders.

Life is what happens while you were checking your phone

Ik begrijp dus dat het beste schoendrogers zijn? Voor het bestrijden van vocht en nare geurtjes. Met circulatie en UV

Larsvdheide op 27 feb 2024 15:20

Als je consequent je schoenen droogt, zullen de bacteriën en geur wegblijven. Een warme lucht droger werkt m.i. beter om vocht uit de schoen te evacueren dan zo’n warmer met eventueel UV-C. Betwijfel ook of die UV-C heel effectief is. Alles wat niet in direct contact komt het licht blijft lekker verder woekeren zoals in de voering van de schoen of onder de zool.
Om die geur en bacteriën nu uit je schoen te krijgen, moet je gaan inspuiten of soppen met Dettol.

Ja oké, maar om snel na een skie dag die drogers erin leggen lijkt me wel te werken. En dan na het skie seizoen, dus 1x per jaar hem grondig reinigen.

Wij zijn tevreden van deze droger:

null

Circuleert gewoon lucht op kamertemperatuur en droogt zo je schoenen zonder dat ze watm worden.
Alternatief is zo een soort ‘bananen’ die gevuld zijn met korrels die vocht opnemen. Elke nacht in je schoenen steken zodat het vocht van je schoenen in de korrels trekt. Overdag op de verwarming leggen zodat de korrels kunnen opdrogen.
Daar heb je nu natuurlijk niets aan. Nu zou ik de schoenen voorzichtig drogen met een haardroger, als het kan met koude lucht. Anders maar kort in 1 schoen blazen en dan weer laten afkoelen. Als de nare lucht blijft er Dettol in sprayen, laten inwerken en dan terug drogen.
Of als het nog eens wil vriezen een nachtje op een droge plek buiten zetten.

Wat ook zeer goed helpt is sprays die in bokshandschoenen gebruikt worden. Die dingen stinken nog harder dan skischoenen.

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

2 Weken in de vriezer, vervolgens binnenschoenen wassen in de wasmachine op 60 graden (ging bij mij goed) en toen was het precies 3 weken goed. Begonnen ze weer te stinken. Idem handschoenen en zelfs de helm. Problemen ontstaan bij mij altijd bij langdurig nat weer.

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

@Larsvdheide had je op je vakantie bestemming dan geen skischoenen droogrek ?
De binnenschoenen van mijn zoon spuit ik ook altijd flink met Dettol (geconcentreerd hebben ze hier niet maar die is beter om mee te wassen) dan laat ik het een dag in trekken en gaan ze weer op de schoenendroger. En Merino wollensokken heeft hij ook ;)

Dienten Die Alte schule

Hadden we deze vakantie niet. Ja wel een hele warme ruimte, maar niet een stang waar je dan de skischoenen op kan schuiven. Maar ze waren ook klets nat na die dag. Ik denk dat ik zo eerst laat voor mijn vakantie over 3 week. En daarna kijk ik wel verder. Ik denk dat de dettol geur die ervan af komt het nog niet waard is. Nog een vraag: Welke soort Dettol spray gebruik je voor je zoon?

null

Ik heb deze aangeschaft. Deze zijn echt top. Het start met een schoen verfrisprogramma en dan het droogprogramma van max 8 uur. Ik was verbaasd hoe droog en fris de schoenen worden. Droger en comfortabeler dan een gemiddelde schoenendroger in een accommodatie of de binnenschoen op de verwarming leggen. Ik heb ze nu 4 volle skiweken gebruikt en elke ochtend had ik droge, frisse en warme schoentjes. Als ik na 20 min autorijden, ze aantrok waren ze nog lekker warm en comfortabel. Ideaal ook voor wintersporters die vanaf een centraal punt met de auto meerdere skigebieden bezoeken. En niet afhankelijk willen zijn of de accommodaties wel of niet een skischoen droger hebben.

Eco fresh shoe van Toko

Wat is een goede schoenendroger?

Larsvdheide op 26 feb 2024 16:43

Hoi Lars,

Ik gebruik voor mezelf deze: https://www.decathlon.nl/p/mp/therm-ic/schoenen-en-handschoe…

Dat is dus de zelfde als het plaatje van @Leokouter.
Edit: die lijkt erop, maar die van mij heeft geen UV.

Vorig jaar echt getest toen een jong kind in een zo diepe plas stapte dat haar skischoen vol liep.
Binnenschoen eruit en mijn droger de binnenschoenen in. Tot mijn verbazing (wordt niet echt heet) waren ze de volgende ochtend helemaal droog.

Normaal gebruik zorgt gewoon voor droge en niet stinkende schoenen. Daarbij vind ik het ook fijn dat de shell 's ochtends warmer is dan dat ze in het skihok staan, waardoor het aantrekken makkelijker gaat.

Groet,
Arjan

*bericht bewerkt door ArjanX op 01 mrt 2024 20:18

Wil nu wel graag naar de sneeuw

Oké bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga de schoenen droger van decathlon is bestellen en dan kijken of het helpt. Zonder UV. Want ze blijven toch voornamelijk vochtig nu, dus gaat me er meer om dat ze droog worden

De sprays die je koopt bij de drogist werken matig vind ik. Loop een skiwinkel in (of skihal) waar ze skimateriaal verhuren en vraag of zij een keer met hun profi spray in je schoenen willen spuiten. Dat werkt erg goed.

Rogier op 26 feb 2024 14:50

Prima tip, de skischoenen van mijn zoon kan ik meenemen als ik mijn skies van het onderhoud ophaal.

It is an amazing world

nachtje in de dettol zetten… goed laten drogen en ze blijven maandenlang fris ruiken. de eerste weken wel een erg zware, sterke ontsmettingsmiddellucht, maar die trekt wel weg…

ik doe trouwens hetzelfde met de voetbalschoenen van m’n zoons… nooit meer last van gore, stinkende schoenen…

Plaats een reactie