Ski schoenen in vliegtuig

Hallo,

Over een aantal ga ik met het vliegtuig op wintersport.
Neem alleen handbagage mee.

Dus geen ruimbagage .

Neem dus een koffer mee en wil me skischoenen mee als accessoire.
Op de site van transavia staat :

1 accessoire van max 40x30x20 cm (zoals een kleine handtas, cameratas of laptoptas)
Deze mag altijd mee aan boord en plaats je
onder de stoel voor je.

Iemand hier ervaring mee?

Groeten Mark.

Mischien skischoenen aantrekken? ;-)

Maar zonder dollen:
Je moet wel hele kleine skischoenen hebben om binnen de 40 x 30 x 20 cm te blijven…
Denk dat ze sinds de meest recente maatregel (betalen voor je rolkoffertje in cabine), op alles wat je bij je heb kritisch zullen zijn.

*bericht bewerkt door sneeuwzeker op 26 feb 2024 18:54

Als je de skischoenen in tas krijgt van 40x30x20… dan mag het

Let wel op dat je handbagage plus je accessoire max 10 kg mag zijn

*bericht bewerkt door reiziger14 op 26 feb 2024 18:59

Over een aantal wat? Aangezien de regels bij Transavia gaan veranderen mag je na 3 april alleen nog maar een handbagage 40x30x20 meenemen. Heb je al geboekt voordat dit bekend werd dan gelden nog de oude voorwaarden.

Zelf heb ik in januari nog gevlogen met Ryanair waar je al wel moet bijbetalen. Toen een koffertje en tas meegenomen. Dit keer (maart) ga ik het alleen met een handtas van 40/30/20 doen. Gelukkig heb ik mijn skischoenen al ter plekke. Een helm en wat kleren moet denk ik net lukken. Skischoenen passen denk ik net in zo’n koffer/trolley. Sokken en ondergoed erin proppen en je maakt ook effectief gebruik van de holle ruimte.

Succes.

Zoveel mogelijk aandoen, ook je skischoenen, jas (in je kap kan ook wat in), handschoenen, enz. Een paar kleine draagtassen mee en je kan daar alles in doen in de vlieger.
Uitstappen? Wachten tot de laatste weg is, buiten de vlieger: broekriem uit, alle tassen daaraan en riem terug aan. Joepie handen vrij.

Ik heb mijn skischoenen voor de zekerheid als Cabinebagage (voorheen handbagage) meegenomen. Ze pasten naar mijn idee niet in het formaat 40 x 30 x 20 cm. Misschien opmeten of jouw schoenen binnen de afmetingen blijven? En dan in een zo’n klein mogelijke tas meenemen?

*bericht bewerkt door Helga op 26 feb 2024 19:24

Verkeerde bezuiniging m.i.

Ik heb vorig jaar gevlogen met Transavia en ik had een rugzak mee met skischoenen, helm en verder sokken, t-shirts en dergelijke erin gepropt. Ging prima.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Verkeerde bezuiniging m.i.

Geraertshoven op 26 feb 2024 19:33

Met 1 koffer ruimbagage kun je tenminste ook nog je toiletspullen meenemen.

Aftellen maar!

Als ik niet naar familie zou gaan (wel in mijn geval) zou ik sowieso een extra koffertje meenemen. Skischoenen en helm zou ik toch voor een ruim bagage gaan.

Als ik niet naar familie zou gaan (wel in mijn geval) zou ik sowieso een extra koffertje meenemen. Skischoenen en helm zou ik toch voor een ruim bagage gaan.

HvdB op 26 feb 2024 13:01

Ski schoenen doe ik juist altijd in de handbagage. Als die kwijt/vertraagd zijn ben je de pineut. Helm doe ik ook vaak in de handbagage, om ruimte te sparen, en omdat ik bang ben dat hij beschadigd raakt.

@huus, je kunt het toch gewoon uitproberen? De tas/koffer die je wilt gebruiken voor dat doel en dan kijken of je schoenen er in passen. Zo nee, dan wordt het betalen voor cabine (of ruim) bagage, en dat is meestal goedkoper van te voren.

Waarom met vliegtuig.
Wintersport is bij uitstek geschikt voor gebruik van auto ook qua mobiliteit ter plaatste.

Laatst ook met Transavia gevlogen, ze zagen mijn rugzak+tasje samen aanvankelijk als accessoire toen ik om een handbagagelabel vroeg (voor de eerste 75 klanten).
Ik zou het gewoon proberen. Als ze toch moeilijk doen dan kun je altijd nog je skischoenen aantrekken en je normale schoenen als accessoire meenemen.

Waarom met vliegtuig.
Wintersport is bij uitstek geschikt voor gebruik van auto ook qua mobiliteit ter plaatste.

Hooykaas op 27 feb 2024 05:08

Ik geraakte anders vorige maand moeilijk in Japan met de wagen om te skiën

Vos in Gorssel heeft hele mooie skischoen tassen gemaakt waarbij de schoenen als jingjang in zitten. Als je geen hele grote schoenen hebt past dat misschien wel onder de stoel. En draagt het ook nog fijn.

Maar een shopper van de aldi kan ook.

Of het past… ik zou zeggen pak een liniaal.

Vorig jaar via bol 3 koffertjes besteld, in 1 ervan paste het (net aan, bsl 336). Andere 2 teruggestuurd, webshoppen heeft soms voordelen.

Edwin van Riel

Ik heb al meerdere keren op handbagage gevlogen mét skischoenen. De truc is om de schoenen gewoon in de trolley te doen. Daar past dan ook nog best wat bij.

Je mag inderdaad daarnaast ook nog een klein stuk bagage meenemen. Ik kies daarvoor altijd een rugzak. Daar past ook heel veel in.

Toiletspullen mogen gewoon mee in de handbagage, mits je je houdt aan de maximale hoeveelheden.

Ik vlieg zo’n 50x per jaar en ik check vrijwel nooit een koffer in, en zeker niet als ik via Schiphol vlieg. Ter plekke iets laten wassen is nog altijd veel goedkoper dan een koffer inchecken. En dat is echt zelden nodig, als je goed pakt. Kleding rollen i.p.v. vouwen scheelt ook heel veel.

*bericht bewerkt door havana op 27 feb 2024 08:15

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Je hebt 10 KG handbagage? Want wij hadden slechts 8 KG (andere vliegtuigmaatschappij). In de trolley van de mannelijke skischoenen (paste er net in) woog die teveel (het was een iets zwaardere trolley). Dus boven de 8 KG. Wij hebben dan gewoon een skischoentas (voldeed aan de afmetingen) meegenomen en daar kon eigenlijk veel meer nog ingepropt worden dan in die trolley + woog beduidend minder. Dus mocht je het op één zak willen houden, zou ik voor een lichte draagzak gaan ipv trolley.

Ik heb in > 500 vluchten nooit gehad dat handbagage gewogen werd. Je moet uiteraard wel ingecheckt zijn, maar dan loop je gewoon meteen naar de security…

*bericht bewerkt door havana op 27 feb 2024 09:09

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Ik heb nog nooit gehad dat handbagage gewogen werd. Je moet uiteraard wel ingecheckt zijn, maar dan loop je gewoon meteen naar de security…

havana op 27 feb 2024 09:08

Ik heb ook (maar dat was wel niet in de EU) een keer mijn handbagage moeten overladen op iemand met minder gewicht…
Vorige vlucht naar Italië werd inderdaad onze handbagage niet gewogen.
Mss een trucje: Doe je jas open zodanig ze je rugzakje niet zien. Wat ze niet zien (of weten) kunnen ze niet wegen :-D.

Meerdere keren mijn skischoenen meegenomen in het vliegtuig. Aantal weken geleden deze tas aangeschaft:
https://www.jumbosports.com/head-boot-carry-on-3453345499?ut…

Skischoenen passen er makkelijk in en nog wat andere accessoires indien nodig. Tas past perfect ‘under the seat in front of you’ zoals aangegeven door cabinepersoneel :)

Had je dan ook nog een trolley mee?? @Patrickm91

Had je dan ook nog een trolley mee?? @Patrickm91

huus op 27 feb 2024 10:54

Jazeker. Trolley in de overhead bin en de schoenen onder de stoel voor mij. Nog nooit problemen mee gehad. Het mooie van die tas is dat je hem ook als rugtas om kan doen waardoor het gewoon wordt gezien als accessoire.

Plaats een reactie