Les Gets geschikt voor snowboarders?

Ik twijfel over fles Gets volgend jaar. Normaal is het Saalbach, wat ik fantastisch vindt, maar aangezien vrienden naar Les Gets gaan twijfel ik om daar eens te gaan kijken.
Dochter snowboart en wil dus geen sleepliften of veel vlakke stukken. Jullie ervaring met dat gebied?

Ik heb veel ervaring;)

Er zijn wel wat stukken. Vooral voor als je van les gets terug wil naar morzine. (Wij zitten in morzine)

Verder als ze een beetje goed(durft op de 2 skiwegen) is en je de weg kent dan hoef je in
principe niet te steppen.

Avoriaz en Zwitserland zelfde weinig stukken waar je moet steppen. Op een paar skiwegen na maar daar kan je omheen.

Ik zal eens kijken of ik dat eens een keer kan arceren.

Sleepliften hoef je niet te doen in les gets. Alleen als je in het snowpark wil komen.

In Zwitserland en chatel wel… daar ontkom je niet aan.

Maar ja als ze nog niet durft dan denk ik dat je wel eens moet steppen. Maar daar heb je een skiend familie lid voor toch?

Meeste kun je inderdaad wel omzeilen. Morgins zit wel wat vlakke stukken ook. Maar met een beetje goed je board waxen, kom je ook al een heel eind.
Sleepliften hoef je daar inderdaad ook niet te nemen.

Dank. Wat is in Les Gets dé skilift waar je dichtbij wilt zitten? :-)

Dank. Wat is in Les Gets dé skilift waar je dichtbij wilt zitten? :-)

femh op 27 feb 2024 20:30

De Chavannes Express.

Vorige week in Morzine gezeten, mijn maat en ik op snowboards, onze vriendinnen en kids op skis. Er is eigenlijk 1 vlak verbindingsstuk tussen Les Gets en Morzine maar die hoef je niet per sé te gebruiken, daarna heb je boven tussen 3 liften nog een vrij vlak/licht hellend stukje wat bij goede condities zeker zonder steppen te doen moet zijn . Ondanks de matige condities heb ik maar 1 keer een flink stuk moeten steppen op het vlakke stuk vanaf les Gets maar dat was omdat ik mijn zoontje even op weg moest helpen, je moet wel snelheid maken en een goed gewaxt board hebben. Boven deed ik het stukje meestal met losse binding tot de helling voldoende werd.

Wij hebben vanwege de skilessen van mijn zoon en de zoon van onze vrienden alleen de Morzine les Gets skipas genomen maar ik heb eigenlijk niet echt iets gemist geloof ik, mede door de matige condities vond ik het achteraf niet zo erg. Volgende keer zou ik wel de PDS skipas willen om ook via de supermorzine naar Avoriaz en verder te kunnen. Ik zou hier in ieder geval nog wel eens heen willen. Het is geen Saalbach Hinterglemm (daar ben ik ook iets van 6x geweest e) maar Morzine en les Gets zijn wel sfeervolle gezellig dorpen.

Voor snowboarders is het in echt wel geschikt en er waren ook veel snowboarders vond ik. In ieder geval een stuk meer dan ik gewend ben de laatste jaren wintersport.

Oh ja. Als je Saalbach gewend bent ben je ook verwend met mooie, nette, snelle liften, verwarmde zittingen, windkappen, zonneschermen massagestoelen 😉 en weet ik veel wat voor luxe je allemaal in Oostenrijk tegenkomt… Hier is het op een paar nieuwere liften na vooral oudere liften, kuitenkletsers en zeker geen windkappen enzo. Maar wat mij betreft is dat bijzaak…

🏂

Dank! Dus Saalbach is qua liften wel stuk luxer begrijp ik. Zolang de liften het doen en veilig zijn vind ik het prima.
Verder geen aftands dorpje toch? vergeleken met Saalbach.

Nee les gets is super sjiek spieker dan morzine.

Inderdaad kuiten kletsers. Nooit de achterste zijn bij instappen. Achterste binding plat en hand klaar om stoel op te vangen. Verder prima hoor. Maar met neerslag wat minder luxe. Ik vind het wel wat hebben. Maar ja ik doe er dan ook al 25jr mee. In het begin waren er nog 1 persoons met kettinkje.

Wij zijn er van 17 tot 24 februari geweest, 5 skiërs en 1 snowboarder. Bij Les Gets hoef je in principe niks te steppen, bij 1 piste moet je wel even doorhebben dat je vantevoren wat snelheid maakt.

Wij vonden het gebied rond Avoriaz en Les Crosets het mooiste en daar was, gezien de hoogte logischerwijs, de omstandigheden het beste. Neem de pas voor het hele gebied!!!
Bij Morzine was het ronduit slecht.

Qua sleepliften… we hebben op dag 3 (denk ik) bewust eens ergens een sleeplift gepakt voor de ervaring even, hoeft dus totaal niet

Dank! Dus Saalbach is qua liften wel stuk luxer begrijp ik. Zolang de liften het doen en veilig zijn vind ik het prima.
Verder geen aftands dorpje toch? vergeleken met Saalbach.

femh op 28 feb 2024 09:04

Heel leuk dorpje! Onder aan de piste bij de Chavannes lift (zoals gezegd wil je daarbij in de buurt zitten als je graag bij een skilift zit, wij zaten in de buurt La Turche waar de skibus om het kwartier ging en vonden we dikke prima). Spullen gehuurd bij sport 2000 contat sports, goeie snelle service bij halen en inleveren + je kan je spullen daar eind van een skidag inleveren en de volgende ochtend weer halen.

Black Bear, Irish Pub, kroegje waar je kan bowlen, darten, poolen, Barbylone. Gezelligheid zat.
Lekker gegeten bij o.a. Le Tyrol en Boomerang. Voor een simpele en snelle hap Pizzalino en Big Foot dikke prima!

Wij zijn er van 17 tot 24 februari geweest, 5 skiërs en 1 snowboarder. Bij Les Gets hoef je in principe niks te steppen, bij 1 piste moet je wel even doorhebben dat je vantevoren wat snelheid maakt.

Wij vonden het gebied rond Avoriaz en Les Crosets het mooiste en daar was, gezien de hoogte logischerwijs, de omstandigheden het beste. Neem de pas voor het hele gebied!!!
Bij Morzine was het ronduit slecht.

Qua sleepliften… we hebben op dag 3 (denk ik) bewust eens ergens een sleeplift gepakt voor de ervaring even, hoeft dus totaal niet

EdRaket op 28 feb 2024 16:29

Onze ervaring is dat als de sneeuw een beetje ok is dat het niet altijd voordelig is om 6 dagen pds te nemen. Vaak doen we dag passen via een online account. Dan neem je bijvoorbeeld de ene dag morzine les gets. Dan avoriaz of pds. Als je een gezin hebt aan passen dan heb je snel genoeg punten gespaard voor een gratis pds pas. Zeker als er een tegen dag ofzo tussen zit. Dan heb je het voordeel van een 6dagen pds pas al redelijk snel terug.

Online gaat redelijk makkelijk. Al hebben ze het dit jaar weer eens veranderd. Nadeel je kan op de morzine website niet de avoriaz pas kopen en anders om. Account is wel hetzelfde…

Wij zijn er van 17 tot 24 februari geweest, 5 skiërs en 1 snowboarder. Bij Les Gets hoef je in principe niks te steppen, bij 1 piste moet je wel even doorhebben dat je vantevoren wat snelheid maakt.

Wij vonden het gebied rond Avoriaz en Les Crosets het mooiste en daar was, gezien de hoogte logischerwijs, de omstandigheden het beste. Neem de pas voor het hele gebied!!!
Bij Morzine was het ronduit slecht.

Qua sleepliften… we hebben op dag 3 (denk ik) bewust eens ergens een sleeplift gepakt voor de ervaring even, hoeft dus totaal niet

EdRaket op 28 feb 2024 16:29

Onze ervaring is dat als de sneeuw een beetje ok is dat het niet altijd voordelig is om 6 dagen pds te nemen. Vaak doen we dag passen via een online account. Dan neem je bijvoorbeeld de ene dag morzine les gets. Dan avoriaz of pds. Als je een gezin hebt aan passen dan heb je snel genoeg punten gespaard voor een gratis pds pas. Zeker als er een tegen dag ofzo tussen zit. Dan heb je het voordeel van een 6dagen pds pas al redelijk snel terug.

Online gaat redelijk makkelijk. Al hebben ze het dit jaar weer eens veranderd. Nadeel je kan op de morzine website niet de avoriaz pas kopen en anders om. Account is wel hetzelfde…

mr_pds op 28 feb 2024 17:17

Hoeveel ben je dan pp (volwassene) kwijt voor 6 dagen?

Dank! Dus Saalbach is qua liften wel stuk luxer begrijp ik. Zolang de liften het doen en veilig zijn vind ik het prima.
Verder geen aftands dorpje toch? vergeleken met Saalbach.

femh op 28 feb 2024 09:04

Oostenrijk is denk ik over het algemeen een stuk luxer kwa liften dan Frankrijk. Maar mijn vergelijking gebaseerd op 5x frankrijk en meer dan 15x Oostenrijk dus niet helemaal eerlijk verdeeld.

Morzine en Les Gets zijn beide zeer leuke en gezellige dorpen. Ik ben o.a. in les deux alpes, les sybelles en Chamonix geweest en zeker in les deux alpes en sybelles vind je van die betonnen flatgebouwen. In morzine en les gets vind je authentieke chalets en mooie sjieke restaurants en bars.

Wat mij betreft zijn les gets en Morzine een aanrader! Of je de PDS pas neemt of alleen morzine les gets moet je voor jezelf afwegen.

🏂

Hoe was de sneeuw op de pistes dit jaar? Doen de sneeuwkanonnen hun werk?

Hoe was de sneeuw op de pistes dit jaar? Doen de sneeuwkanonnen hun werk?

femh op 28 feb 2024 19:34

Afgelopen week was het niet heel best. Maar dat was het overal onder de 2000? meter niet met die temperaturen… De kanonnen hebben wel gedraaid wanneer het kon, hieronder een foto waar je rond de sneeuwlanzen wel ziet dat ze gewerkt hebben. Vooral in het groen naast de piste zie je dat er sneeuw van de lanzen ligt. Dus zodra het kon stonden ze wel aan denk ik. De pistes waren afgelopen week vroeg vooral ijzig en rond 1030-11 begon het al echt slush te worden. 1 keer had het 's nachts een beetje gesneeuwd en dat merkte je meteen goed 's ochtends. Vrijdag was het eigenlijk gewoon meteen weer heel goed te doen nadat het donderdag gesneeuwd had.

Ik vond het eerlijk gezegd nog kano hoe ze de pistes nog open konden houden…

null

*bericht bewerkt door Martin9 op 28 feb 2024 19:49

🏂

Hoe was de sneeuw op de pistes dit jaar? Doen de sneeuwkanonnen hun werk?

femh op 28 feb 2024 19:34

Wij vonden het echt dikke prima. Alleen de pistes rond de laaggelegen dorpen waren aan het eind van de dag heel slecht (en bij Morzine de hele dag).
Bovenaan de Chavannes en het gebied aldaar, gebied rond Avoriaz en Zwitserland heerlijk kunnen skiën

Leuk leuk. Ik ben om. Nog tips voor hotels vlakbij dorp en skilift? Drie- of viersterren. Of appt met 3 slaapkamers

Kosten skipas kun je het beste online kijken. En je eigen rekensommetje maken. Wij hebben altijd seizoenpas. Maar mijn broer en zussen gaan eigenlijk altijd voor dagpassen. Want vaak zit er wel wat rustdagen in. Of dus wat ik eerder schreef dagje klein gebied.

Ik zou sowieso niet kiezen om 6dagen morzine les gets te kiezen want je weet nooit wat het weer doet en dan is het wel fijn om misschien het een dagje hoger op te kiezen.

Of als de sneeuw super is een dagje st Jean daulp. 15min verderop. Erg leuk gebiedje.

Dus voor jezelf inschatten wat je bij jou gezin past.

Plaats een reactie