Welk skigebied met gemêleerde groep in de voorjaarsvakantie?

Hallo allen,
vanwaar deze oproep? Wij gaan al jaren skien met een groep, hebben het enorm gezellig met elkaar, maar er zijn wel verschillende wensen. Wellicht kunnen we ook teveel wensen hebben, maar ik dacht: 'Wie weet bestaat het skigebied wel écht die aan alles voldoet, dus ik stel mijn vraag graag hier.
-We hebben ten eerste een aantal erbij die niet skien. Zij wandelen graag en lunchen graag mee op de berg met de groep. Gezellige (bij voorkeur geen self-service) restaurants die te voet (of per auto) te bereiken zijn op de berg, zou fijn zijn voor hen!
-Zij vinden het ook leuk als we ons in een gezellig dorp bevinden. Hoeft niet perse apres-ski te zijn (een plek voor een borrel aan het eind van de middag is altijd leuk, maar meer niet nodig), maar meer de winkeltjes en de bedrijvigheid zeg maar.
-Een (betaalbare) locatie aan de piste is natuurlijk ook top!
-We hebben kinderen die nog skiles hebben. Zij vinden skien super maar vinden het wel leuk als er meer Nederlandse kinderen in de groep zitten. Wij zijn zelf gek van Italie (Dolomieten) maar onze ervaring daar is, dat de kans wat minder groot is dan bijv in Oostenrijk…?
-Het liefste geen dorp waar maar één lift naar boven gaat waar de hele bups 's morgens mee naar boven moet…liefst een beetje spreiding. Uberhaupt graag een gebied waar het niet waanzinnig druk is.
-Dit jaar was het natuurlijk wel erg warm in de vakantie, wie weet zal dat vaker voorkomen door klimaatverandering, dus de hoogte van het skigebied is ook wel een dingetje (zo hoog mogelijk).
-Ikzelf hou enorm van carven, brede pistes en lange afdalingen

Ik weet…heel veel eisen, maar nogmaals, als je het niet vraagt… Dank alvast voor jullie adviezen:)

*bericht bewerkt door CH76 op 28 feb 2024 18:52

Drukte is een lastige met je wens. Ortisei is nog altijd de meest logische keuze, hoewel het wandelen omhoog vrij beperkt is.

Al eens naar Bad Kleinkirchheim gekeken?

Dank Bennie, Ortisei ken ik. Prachtig. Bad Kleinkirchheim ken ik niet, ga eens kijken.

Kijk overigens ook eens naar plekken als Oulx/Via Lattea, Monterosa ski als bruisende dorpen minder belangrijk zijn dan wandelen in woeste natuur of La Clusaz. Bij die laatste zijn de pisterestaurants niet top (ook niet slecht), maar wandelen en skiën voor kinderen weer wel. En de drukte is zeer te overzien. Plaatsje is niet onaardig en Annecy is ook zo bereikt als de niet-skiërs eens wat anders willen.

Hochkonig?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik dacht ook aan Ortisei.
Pisterestaurant Val d’Anna heel gezellig en met de auto of te voet bereikbaar.
link : https://www.valdanna.com/it/

Bekijk de kaarten van Livigno eens😘

Born to run. B.S.

Ik denk meteen aan Obertauern.

Let's Ride

Bij de wens voor een enigszins betaalbaar, gezellig dorp met lange en brede pistes denk ik nou absoluut niet aan Obertauern.
Wel sneeuwzeker en aardig qua aanzien. Ook de wandelmogelijkheden zijn al gauw wat pittiger door de hooggebergteligging.

*bericht bewerkt door Bennie op 29 feb 2024 10:48

Bij de wens voor een enigszins betaalbaar, gezellig dorp met lange en brede pistes denk ik nou absoluut niet aan Obertauern.
Wel sneeuwzeker en aardig qua aanzien. Ook de wandelmogelijkheden zijn al gauw wat pittiger door de hooggebergteligging.

Bennie op 29 feb 2024 10:45

Concessies ga je sowieso moeten maken.
Over de betaalbaarheid kan ik me recent niet uitspreken maar die stond dan ook tussen haakjes, ondergeschikt aan het niet hoeven te rijden.
In Obertauern kan je wél makkelijk samen eten op de piste, op verschillende plaatsen zelfs (Kringsalm/Seekarhaus, Lurzer Alm, alles langs de Edelweiss piste en met één lift gezellige kaasfondue op de Grunwaldkopf).
Om na het skiën eentje te drinken zijn er ook mogelijkheden zat.
En voor de niet-skiërs, die zich naar verluid ook met de wagen voortbewegen, kan je makkelijk richting Tamsweg of Radstadt gaan om leuke stadjes, kastelen, bossen binnen de 15’ te bezoeken en nog op tijd terug zijn om samen te lunchen.
Tevens kan je aan de lift logeren, kan je op een vijftal plaatsen instappen én zitten er wel wat Nederlanders.

Maar goed, jij mag daar gerust anders over oordelen.

Let's Ride

Dank allen voor het meedenken. Ik duik er morgen eens in. Goed weekend!

Plaats een reactie