Bus Laguazoi/ Falzarego Pas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Weet iemand waar ik kan zien of de Falzarego Pas open is en of de bus vanaf Armentorala gaat? Ik kan er zo op de website van Dolomiti Superski geen wijs uit worden. Google Maps geeft nu aan dat de pas gesloten is… Morgen wilde ik eigenlijk die kant op, maar zou het wel fijn vinden om het voor vertrek even te checken… (overigens heb ik vandaag gemerkt dat de borden van de het gebied waarop staat welke liften open zijn ook niet helemaal kloppen…)

EDIT En tot waar/ welke lift rijdt die bus door? Kan je vanaf daar ook de Super 8 beginnen of alleen de Laguazoi lift pakken? (ik vind de piste kaart wat lastig te lezen)

*bericht bewerkt door Nics op 28 feb 2024 21:34

Op de site kijken bij liften (Cortina) bus en pas staat aangeven staat nu op open ( pas Falzerego en lift Lagazoi)
Voor de super 8 ( cingue torri) heb je om terug te komen naar Falzerego de Cordaid Nedra lift nodig en die is dicht.
Super 8 gaat dus niet.
Lagazoi is zeer de moeite waard (landschappelijk) maar als je geen zicht heb is het zonde van de taxi rit ( heen met taxi/bus en terug of met de paarden, taxi of schaatsend.

Croda negra lift!

Ik heb mij wel eens laten afzetten bij Col Galina. Ietsjes verder dan Falzerego. Gewoon netjes gevraagd.

Aftellen maar!

Wat balen dat de Super 8 niet kan nu… Weet iemand of er een bus rijdt tussen Falzorego en Baie de Dones?

Je kunt over een skipad van Falzerego naar Col Galina. Daar met de lift omhoog om vervolgens gelijk weer af te dalen en via een mooi pad naar Baie de Dones. Geen bus nodig. Wel een kleine inspanning aan het begin.

*bericht bewerkt door Matthieu op 29 feb 2024 07:29

Aftellen maar!

Je kunt over een skipad van Falzerego naar Col Galina. Daar met de lift omhoog om vervolgens gelijk weer af te dalen en via een mooi pad naar Baie de Dones. Geen bus nodig. Wel een kleine inspanning aan het begin.

Matthieu op 29 feb 2024 07:28

Dank je, maar hoe kom ik weer terug van Baie de Dones naar Falzerego? Want de Croda Negra lift lijkt niet te gaan.

Vanaf Bai de Dones een taxi regelen. Bus rijdt slechts 1x in de middag, maar dan mis je de laatste Lagazuoi lift (https://dolomitibus.it/files/orari/invernali/stagionali/Linea%2030_Skibus-Borca-3Croci-Falz-var4.pdf ).

Alles staat op open op de site van Dolomiti Superski: https://www.dolomitisuperski.com/en/Experience/Ski-areas/Cor…

Wel een melding bij de gondel naar Lagazuoi: 28/02/24 alleen open voor voetgangers - pistes gesloten wegens lawinegevaar
Gisteren dus…???

Aftellen maar!

Is het nog wat geworden vandaag?

Aftellen maar!

Is het nog wat geworden vandaag?

Matthieu op 29 feb 2024 18:38

Ik kon t op de website niet zo goed vinden, dus dank. Vanmorgen bleek opeens de Croda Negra en de Laguazoi op te zijn… Wegens toch al wat moeheid in de benen van afgelopen dagen besloten om vanuit San Cassiano met de auto naar de pendelbussen te rijden en daar te parkeren. Geen plekje meer te vinden. En een afschrikwekkende rij voor de bussen. Dus de pas over met de auto. Eenmaal aan de andere kant van de pas, bleek het daar potdicht te zitten qua wolken en mist., zelfs wat regen. Grote drukte voor de Laguazoi en ook de andere kant op. We wilden de Super 8 doen voor de mooie vergezichten. Die waren er niet. Rechtsomkeert gemaakt en terug naar Alta Badia met af en toe zon. We zijn lekker gaan wandelen bij Badia (omhoog met Crusc lift).
Misschien Super 8 komende dagen nog…

Kijk vooral even naar het weer inderdaad. Onderstaande foto’s zijn op de zelfde plek gemaakt. (waarvan een in de zomer dan wel)

null
null

Plaats een reactie