Après ski muziek

Ik ski al bijna 40 jaar en kan de après ski muziek niet genoeg horen. Daarom vier ik binnenkort mijn verjaardag in stijl (Après ski thema, deuh). Nu is mijn schoonfamilie niet zo ervaren (mn schoonouders helemaal niet) met après ski, dus probeer een playlist te maken met meer dan genoeg ‘echte’ après ski nummers en deels niet.
Ik heb al wel 4 uur met ook wat normale nummers, maar zoek nog wat passende nummers.

Mijn vraag is dus: Wat vinden jullie nummers die goed kunnen mixen met après ski?

*bericht bewerkt door Apresski op 29 feb 2024 22:32

Dan moet ge komend weekend naar Lennik komen naar de après ski hutte.

Kijk eens in mijn lijstje die ik al best wat jaren bijhoud met nieuwe (Duitstalige!) après-ski muziek. Misschien kom je wat moois tegen: https://open.spotify.com/playlist/2nI5X4vuzUAT3J7SqMfq7z?si=…

Ab auf die Piste is tegenwoordig ook heel populair:

Origineel is uit de jaren 80 van Ricchi E Poveri „Sarà perché ti amo“.

Tegenwoordig ook het clublied van AC Milan: https://youtube.com/shorts/M4szXV0rb50?si=Iby1cLn5iZ58gHzd…

Ik heb dus al veel après ski nummers (waaronder bovenstaande nummers), maar zoek nog normale nummers. Bijvoorbeeld nummers die jullie ook weleens hebben gehoord bij een après ski tent

" Mijn Hillegom" van DJ Floris heb ik weleens gehoord bij een apres ski tent

Alle duitse schlagers uit de 70er en 80er jaren doen het hier wel goed tussendoor.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Ik word altijd vrolijk van ‘Bruttosozialprodukt van Geier Sturzflug’.

En anders heb je natuurlijk de hedendaagse remixes van oudere Duitse nummers, zoals bijvoorbeeld Major Tom van Hyperclap en Peter Schilling (völlig losgelost in een dance jasje).

Het is maar net waar je van houdt, maar hier doet een mooie polka het altijd goed.
Denk anders eens aan…

  • Neil Daimond: Beautiful noise
  • Sak Noel & Salvi ft. Sean Paul - Trumpets
  • Marilou, Niels Korsuize
  • Rob de Nijs, Malle babbe
  • Ferry de Lits - Viva Cerveza
  • Dokter bernhard
  • Donnie - Bon Gepakt ft. René Froger
  • Stef Ekkel - Jammer Dan
  • 10CC Dreadlock holiday
  • Show me Love, Robin S
  • Peter Kent, It’s a real good feeling
  • Boney M. - Ma Baker
  • George Baker Selection - Una paloma blanca
  • Frans Duijts - Jij denkt maar dat je alles mag van mij
  • The Cats, Be my Day
  • Vier zomers lang, Dirk Meeldijk
  • Shame and Scandal in the family, Shawn Elliott
  • Eilabd in de zee, Toon en de Rijoco’s
  • De Toreador
  • Naar de zon, Stephan Bax
  • Pronto Giuseppe, Die Jungen Klostertaler
  • Trompestisto, Sjaak

Etc, Etc, etc

*bericht bewerkt door breekebeentje op 01 mrt 2024 10:40

Wat je nog weleens hoort:

  • Goldband - Noodgeval
  • Andre Hazes jr - Leef
Thank God summer is over!

Sweet Caroline
Take me home country roads
Rasputin hoorde ik laatst ook nog voorbij komen
Cotton eyed Joe
Proud mary

Ik ski al bijna 40 jaar en kan de après ski muziek niet genoeg horen. Daarom vier ik binnenkort mijn verjaardag in stijl (Après ski thema, deuh). Nu is mijn schoonfamilie niet zo ervaren (mn schoonouders helemaal niet) met après ski, dus probeer een playlist te maken met meer dan genoeg ‘echte’ après ski nummers en deels niet.
Ik heb al wel 4 uur met ook wat normale nummers, maar zoek nog wat passende nummers.

Mijn vraag is dus: Wat vinden jullie nummers die goed kunnen mixen met après ski?

Apresski op 29 feb 2024 22:32

Is je schoonfamilie wel bekend met carnaval? Want veel Nederlandse carnavalshits die ze als ‘gewone’ muziek zouden kunnen kennen, zijn ook après-ski-hits. Sla je twee vliegen in één klap.

Een paar nummers die veel op de radio voorbij kwamen onderweg naar wintersport associeer ik ook met wintersport, terwijl het geen typische après-ski-hits zijn, bijvoorbeeld Cheerleader van OMI en Shotgun van George Ezra. Mixen voor mij prima.

En hierboven worden al wat voorbeelden genoemd zoals Hazes en De Nijs, maar veel Nederlandstalige klassiekers mixen ook wel goed met après-ski. Hier een playlistje daarvan: https://open.spotify.com/playlist/30oUmXvZ8t4WkpiMfBCSuU?si=…

Uitrusten doen we thuis wel!
Ojee hoe kom ik naar beneden? De piste die is rood!

Schirmbar Sölden playlist!
https://open.spotify.com/playlist/6ShtxA9HRTJr3vghGyTzio?si=…

SpaceMees020 op 02 mrt 2024 23:21

Jammer dat die maar tot half 8 open is😅

Herkenbare voorstellen.
Ik koop al aantal jaar Apres Ski Hits xxl omdat daar wat meer Duitse muziek op staat.
Ik zou aanvullen met wat originelen van apres ski hits. Die zijn wat instrumentaler en minder ‘up tempo’. Is beetje uitzoekwerk maar wel leuk.
Verder mag Schultenbrau, Hansi Hinterseer en Marcelino Wunderlich natuurlijk niet ontbreken. Succes!

Paar voorbeelden van originelen;
Take Me Home Country Roads van Toots & The Maytals
Sweet Caroline van Neil Diamond

En paar om men op verkeerde been te zetten;
Frankfurt Oder (Single Version) [feat. Anna Loos (SILLY)] van Bosse
Lass uns schwimmen van Wir Sind Spitze

*bericht bewerkt door tjaarts op 03 mrt 2024 20:22

Plaats een reactie