Seiseralm voor skiërs en wandelaars?

Allen,
We zijn op zoek naar een skigebied waar ook goede winterwandelmogelijkheden zijn en waar we liefst smiddags ergens samen kunnen lunchen (periode: 28feb - 5 maart 2025). Ik kwam daarbij uit bij de Seiseralm. Lijkt jullie dit een geschikt gebied?
We zijn met 3 skiërs (2 volwassen gemiddelde skiërs en 1 kind van dan 7 jaar) - skiën gemiddeld 40km per dag.
Waar verblijven we dan best? Kant van Seis, Kastelruth of is kant Ortisei ook een optie?
We zijn totaal onbekend in Italië.
In het verleden zijn we met hetzelfde gezelschap in SFL, SHLF, brandnertal en kleinwalsertal geweest. Daar was er ook een speciale liftpas voor wandelaars. Is dit hier ook? Ik vind het niet meteen terug.
Tips voor andere gebieden voor dit gezelschap zijn natuurlijk ook welkom.

Seiseralm is niet heel groot. Dus als je de hele week op de alm skiet, zul je vaak dezelfde pistes zien. De pistes zijn relatief makkelijk. Uitdaging haal je door te werken aan je carving, niet uit steile muren waar je al slippend omlaag gaat.

Seis ligt mooi en rustig, kent wat vertier bij het dalstation en is een rustig dorpje. Met de bus of auto kan je voor de afwisseling naar Carezza voor een dagje. Wil je ook delen van Val Gardena erbij, dan is Ortisei makkelijker. Voor wandelaars is Seis denk ik makkelijker, kan je evt ook gelijk in de bus stappen boven. Vanuit Ortisei is het iets lastiger als wandelaar.

Als wandelaar kan je denk ik een punten kaart nemen. Op de alm zijn veel wandelaars en langlaufers wat voor een leuk sfeertje zorgt. De uitzichten zijn bij mooi weer heel goed.

Zoals gezegd, het is niet echt groot en de uitdaging zit niet in steile muren, maar ik vind het een fijn gebied en zou er zo een week heen gaan (om het te combineren met Carezza, Plose en Obereggen).

Het is natuurlijk fors kleiner (maar ook rustiger) dan SFL en SHLF. KWT is in totaal groter, maar niet qua deelgebieden (en ook drukker). Brandnertal ben ik niet bekend mee, ook niet indirect.

*bericht bewerkt door Roy83 op 03 mrt 2024 09:09

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij zijn net een week terug van de Seiser alm. Wat is dat super bevallen! Mijn man en kids skiën, ik wandel de hele week. De wandelpaden lopen regelmatig langs of met bruggetjes over de pistes heen, waardoor ik mijn gezin regelmatig tegenkwam. Ook vele hutjes zijn wandelend bereikbaar. Ik was persoonlijk na 1 week nog niet uitgewandeld! Je kunt als wandelaar ook de bus pakken naar de andere kant van de alm. De skiërs kunnen uitwijken naar Val Gardena. Ik heb een punten pas gekocht. Hele week volgens mij €85. Wij verbleven in kastelruth, hadden de skibus voor de deur en dan sta je met een kwartier bij de ingang van de skilift…ideaal. daar zijn ook best veel betaalbare accommodaties te vinden. Het is ons allemaal zo goed bevallen dat we direct voor volgend jaar weer gereserveerd hebben:)

Plaats een reactie