Ervaringen kinderskis?

Ik overweeg 2 setjes kinderskies van rond de 100, 110 cm te kopen voor mijn lichtgevorderde dochters.

Ik twijfel tussen twee typen:

  • Elan Sky, Star of Maxx (volgens mij allemaal identiek maar met een ander printje)
  • Atomic Redster J2

Iemand hier een ervaring of zinvolle toevoeging aan mijn afweging?

De kinder ski’s (let wel niet de junior race ski’s) zijn allemaal 't zelfde… alleen andere opdruk. ;-)

De lekkerste ski’s

null

Wij hebben deze. Waren de enige die ze bij Daka verkochten. Maakt voor jonge kids toch allemaal niet zo heel veel uit.
https://www.sport-conrad.com/en/products/fischer/rc4-race-fs…

Daka heeft Atomic J2’s liggen;
https://www.daka.nl/atomic-redster-j2-100-120-c-5-gw-sku_084…

Kan je gemakkelijk weer verkopen, binding is gemakkelijk in te stellen…

*bericht bewerkt door Gerjon op 04 mrt 2024 15:06

Misschien eens kijken bij https://www.goofkensport.be/nl/outlet/ski-2fjunior.html… in de outlet? Geen Elan, maar genoeg keuze Dynastar, Head, Rossignol en Volkl voor een mooie prijsje.

*bericht bewerkt door Oscar841 op 04 mrt 2024 15:09

De kinder ski’s (let wel niet de junior race ski’s) zijn allemaal 't zelfde… alleen andere opdruk. ;-)

Asterino op 03 mrt 2024 14:50

Hmm, dat is niet waar.
Zo had ik jaren geleden, toen mijn kids nog die maten skieden een K2 Kinder ski, die, in tegenstelling to de meeste andere in die maat, wel voor en achter rocker had en tip en tail taper(want het was een all-mountain ski). En een hout kern. Veel anderen waren dat allemaal niet.

Verder is er ook verschil in binding montages (bij systeem ski’s): sommigen zijn veel dunner in het midden van de ski, en sommige hebben een “vrij glijdende” binding plaat, zodat de flex behouden blijft. Daar wordt bij volwassenen over gediscussieerd, maar voor die korte kinder ski’s, waar de binding ongeveer de helft van de ski bedekt, maakt dat helemaal veel verschil.
Kortom: ook in die maat zit er all verschil inde ski’s: hout kern of foam, en wat voor shape.

Het enige waar ik wel voor wil waarschuwen, is dat de kinder ski’s (bijna) allemaal vernoemd zijn naar een volwassen model lijn, en dat de omschrijving op de website ook op is gebaseerd, maar dat is pure marketing.
Vaak wordt de naam en opdruk van de kinder ski dan wel veranderd, en de omschrijving, terwijl de ski hetzelfde blijft!

Lees dus goed naar de details van de constructie en binding, en vervolgens met de ski in de hand kijken of de shape en flex passen bij wat je wil.

De kinder ski’s (let wel niet de junior race ski’s) zijn allemaal 't zelfde… alleen andere opdruk. ;-)

Asterino op 03 mrt 2024 14:50

Hmm, dat is niet waar.
Zo had ik jaren geleden, toen mijn kids nog die maten skieden een K2 Kinder ski, die, in tegenstelling to de meeste andere in die maat, wel voor en achter rocker had en tip en tail taper(want het was een all-mountain ski). En een hout kern. Veel anderen waren dat allemaal niet.

Verder is er ook verschil in binding montages (bij systeem ski’s): sommigen zijn veel dunner in het midden van de ski, en sommige hebben een “vrij glijdende” binding plaat, zodat de flex behouden blijft. Daar wordt bij volwassenen over gediscussieerd, maar voor die korte kinder ski’s, waar de binding ongeveer de helft van de ski bedekt, maakt dat helemaal veel verschil.
Kortom: ook in die maat zit er all verschil inde ski’s: hout kern of foam, en wat voor shape.

Het enige waar ik wel voor wil waarschuwen, is dat de kinder ski’s (bijna) allemaal vernoemd zijn naar een volwassen model lijn, en dat de omschrijving op de website ook op is gebaseerd, maar dat is pure marketing.
Vaak wordt de naam en opdruk van de kinder ski dan wel veranderd, en de omschrijving, terwijl de ski hetzelfde blijft!

Lees dus goed naar de details van de constructie en binding, en vervolgens met de ski in de hand kijken of de shape en flex passen bij wat je wil.

Slim op 04 mrt 2024 15:57

Goh, kan zo zijn Slim… maar voor kindjes maakt het helemaal niet uit. We praten hier over echte kinderski’s (lengte 100-110 cm), als de lengte min of meer goed is en de binding in orde zijn ze gewoon ok. Moet je niet meer achter zoeken en niet meer van maken. Kleintjes skien op alles. Die van ons is 5 jaar en heeft al geskied op “volkl”, “salomon”, “atomic”, “dynastar”… alles in lengtes van 70cm tot nu 100cm. Die kleintjes voelen echt geen verschil, en maakt hun helemaal niet uit (de opdruk is belangrijker dan de ski).

Hier hebben we Atomic Redster j2 110cm uit 2022

Gaat als n trein en blijft staan voor de jongere zoon indien te kort - verder eens met Asterino

*bericht bewerkt door Jaguru op 04 mrt 2024 19:49

Plaats een reactie