Betalen met kaart of cash in Via Lattea

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sauze d'Oulx

Over twee weken heb ik een 3-daagse skitrip voor 40 collega’s naar Sauze do’Oulx georganiseerd. Ik vroeg me af hoe de acceptatie van kaart betalingen is daar? Net zoals in Oostenrijk of gewoon overal mogelijk?

Wij hebben overal met de kaart betaald, en veel hutten bezocht dus ik denk dat de steekproef representatief was :-)

Nog nooit in Oostenrijk geweest (overmorgen wel), is dat echt moeilijk om met de kaart te betalen daar?

Nog nooit in Oostenrijk geweest (overmorgen wel), is dat echt moeilijk om met de kaart te betalen daar?

Domie op 06 mrt 2024 13:58

Nee hoor. Een uitzondering daar gelaten, maar je kan bijna overal met kaart betalen. Maar wat cash bij je is wel handig.
Waar je wel bijna altijd cash moet betalen zijn de bergalmen en dan vaak de wat kleinere. Maar deze zijn meestal in de winter gesloten.

Woont zo nu en dan in Kaunerberg

Nog nooit in Oostenrijk geweest (overmorgen wel), is dat echt moeilijk om met de kaart te betalen daar?

Domie op 06 mrt 2024 13:58

Nee hoor. Een uitzondering daar gelaten, maar je kan bijna overal met kaart betalen. Maar wat cash bij je is wel handig.
Waar je wel bijna altijd cash moet betalen zijn de bergalmen en dan vaak de wat kleinere. Maar deze zijn meestal in de winter gesloten.

kesman op 06 mrt 2024 14:08

Mijn ervaring is dat t meestal wel kan, soms doen ze moeilijk maar kan t wel wel maar er zijn ook echt wel plekken waar t gewoon niet kan. Ik was bijvoorbeeld een paar weken in Maria Alm bij een splinternieuwe super commerciele tent bovenop de berg: kaartbetalingen alleen vanaf 200 euro!
Denk er ook aan bij lokaal geld opnemen er vaak een flink bedrag aan kosten wordt berekend.

*bericht bewerkt door dft2 op 06 mrt 2024 14:14

Nog nooit in Oostenrijk geweest (overmorgen wel), is dat echt moeilijk om met de kaart te betalen daar?

Domie op 06 mrt 2024 13:58

Nee hoor. Een uitzondering daar gelaten, maar je kan bijna overal met kaart betalen. Maar wat cash bij je is wel handig.
Waar je wel bijna altijd cash moet betalen zijn de bergalmen en dan vaak de wat kleinere. Maar deze zijn meestal in de winter gesloten.

kesman op 06 mrt 2024 14:08

Mijn ervaring is dat t meestal wel kan, soms doen ze moeilijk maar kan t wel wel maar er zijn ook echt wel plekken waar t gewoon niet kan. Ik was bijvoorbeeld een paar weken in Maria Alm bij een splinternieuwe super commerciele tent bovenop de berg: kaartbetalingen alleen vanaf 200 euro!
Denk er ook aan bij lokaal geld opnemen er vaak een flink bedrag aan kosten wordt berekend.

dft2 op 06 mrt 2024 14:14

Ja vaak bij lagere bedragen (onder 20euro accepteren ze geen kaart betaling)
Pinnen kost 4,95 aan kosten over het algemeen (dat is mijn ervaring dit jaar 3x op wintersport geweest)

In Sauze d’Oulx twee wkn geleden overal met kaart kunnen betalen. Alleen niet overal mogelijk om er fooi erbij te doen, dus zelf het te pinnen bedrag te kiezen. Voelde soms wel onaardig, vooral als we enorm genoten hadden. Want lekker eten kun je er goed! En supervriendelijk. Daarom namen we soms wel wat cash mee.
1x deed pinapparaat het niet, toen ter plekke overgemaakt op de bankrekening.

Veel plezier! Vond het erg leuk gebied, zelfs met de matige sneeuw toen wij er waren. Dat is nu wel anders, wat een bergen sneeuw zijn er gevallen!

Aanrader: La Marmotta. Vlak onder aankomst stoeltjeslift Triplex.
De homemade ravioli…. De papardelle met hert… de tiramisu…. Heerlijk!

*bericht bewerkt door Marije77 op 06 mrt 2024 23:28

❄️

Nog nooit in Oostenrijk geweest (overmorgen wel), is dat echt moeilijk om met de kaart te betalen daar?

Domie op 06 mrt 2024 13:58

Nee hoor. Een uitzondering daar gelaten, maar je kan bijna overal met kaart betalen. Maar wat cash bij je is wel handig.
Waar je wel bijna altijd cash moet betalen zijn de bergalmen en dan vaak de wat kleinere. Maar deze zijn meestal in de winter gesloten.

kesman op 06 mrt 2024 14:08

Een uitzondering? Ik ken Oostenrijkse gebieden (en echt geen kleintjes) waar in minimaal de helft van de hutten alleen cash betaald kan worden. En het valt me op dat het eerder meer dan minder wordt.

*bericht bewerkt door paolie op 07 mrt 2024 13:37

Hier zijn al meerdere topics over volgeschreven, waaronder deze: https://www.wintersport.nl/forum/topic/527188.

Ik kom er net vandaan.
Je kan zover ik weet alles met de kaart betalen… maar de parkeerplaats bij de pistes dus niet. Dat apparaat werkt alleen met munten en dan ook nog alleen met 1 euro munten… kost maar 5 euro per dag en op t dorpsplein 7 euro… dus geen probleem … maar zorg dat je ze bij je hebt… Er is een wisselmachine voor briefjes maar ja die doet t niet altijd. En je kaart werkt echt niet…
Als je snel de berg op wilt en je hebt geen munten word je gek.

@Marije77 moet je reserveren in La Marmotte?

@Ponk moet je ook parking betalen in Claviere? Wij dachten ons daar te parkeren om vandaar naar Mongenèvre te gaan. We logeren in Sestrière

@anndebacker, geen flauw idee. We parkeerden alleen in sauze en dan naar sestriere geboard… maar dat kon niet altijd want we hebben een behoorlijke dump voor de kiezen gehad en toen was t afgesloten.

In Clavière moet je ook betalen, in Montgenèvre is het gratis (toch de eerste parkings bij het binnenrijden van het dorp).

Wij slaagden er meestal wel in om met de kaart te betalen bij de Sportinia parking in Sauze, maar het kon echt wel lang duren. Als je iedere dag gaat parkeren in Sauze of een ander dorp kan je een parkeerticket kopen voor meedere dagen.
Maar eerlijk: ik werd ook gek van die parkeerautomaten!

@Ponk moet je ook parking betalen in Claviere? Wij dachten ons daar te parkeren om vandaar naar Mongenèvre te gaan. We logeren in Sestrière

anndebacker op 07 mrt 2024 21:50

Wij parkeerden inderdaad in Claviere. Is betaald parkeren en voor het gemak heb ik de parkeerapp Flowbird gedownload.
Wij hadden accommodatie in Jouvenceaux

❄️

@Marije77 moet je reserveren in La Marmotte?

anndebacker op 07 mrt 2024 21:44

Deden wij wel (5 personen), maar dat was krokusvakantie. Of het nu ook nodig is?

❄️

@Marije77 moet je reserveren in La Marmotte?

anndebacker op 07 mrt 2024 21:44

Deden wij wel (5 personen), maar dat was krokusvakantie. Of het nu ook nodig is?

Marije77 op 08 mrt 2024 20:38

Wel als je met 40 mensen aankomt, lijkt me 😀

Plaats een reactie