Welk gebied kiezen?

Wie kan ons helpen met een geschikt gebied waar de verse sneeuw valt. We gaan 16 tm 20 maart. Wensen: betaalbaar, mooie blauw en rode pistes, voldoende barretjes en eettentjes aan de piste.

null

*bericht bewerkt door Geoff079 op 07 mrt 2024 14:03

Wie kan ons helpen met een geschikt gebied waar de verse sneeuw valt. We gaan 16 tm 20 maart. Wensen: betaalbaar, mooie blauw en rode pistes, voldoende barretjes en eettentjes aan de piste.

null

Geoff079 op 07 mrt 2024 13:59

Livigno

16 maart is 9 dagen vooruit. Geen enkele weersverwachting die je nu kan vinden is erg zeker voor die periode. Het is buiten het seizoen, accommodaties zat, geen noodzaak om zo lang van te voren te boeken. Beslis 3 dagen van te voren of zo. Dan weet je veel meer en zijn de verwachtingen over de periode dat je wil gaan een stuk zekerder.

*bericht bewerkt door Biggie op 07 mrt 2024 20:11

Een amateur is gewoon een liefhebber

Misschien kan je La Foret Blanche overwegen. Wij hadden begin februari best goede condities. Lekker hoog, grootste deel deel boven de 2000 meter. Ondertussen is er al een bak sneeuw bijgevallen. En vanaf morgen zou er volgens deze site nog pakje bijvallen De condities zullen nog een pak beter zijn. Groot gebied met over heel het gebied veel blauwe pistes. Zeker aan de Risoul kant zijn er heel wat eet en drinkgelegenheden.

Wat ik een hele belangrijke factor vind voor een shortski is bereikbaarheid en afstand. Ik ben net een week naar Briançon geweest. Weliswaar samen met de Franse schoolvakanties. Wat een ramp om daar overdag heen en weer weg te rijden!
Risoul zou ik dan toch zeker niet doen.
Waar is de sneeuw info wel betrouwbaar? Dat is blijkbaar niet zo simpel. Damuls mag dan wel spreken van een microklimaat. Volgens de mailings met de sneeuwinfo is er de hele winter minstens 100 cm sneeuw in het dal op 710m.
Wij gaan voor onze trip van 20/03-24/03 op de laatste moment kijken waar we best heen gaan. Dit is wel de allereerste keer ook met een camper. Ik hoop op verse sneeuw in Engelberg en Interlaken. Lekker dichtbij.

Als het nog wat verder opknapt met de sneeuw van de week, dan zijn plekken als Evasion Mont Blanc, Montafon, maar ook Kitzbühel vrij vlot bereikbaar. Voldoende goede hutten op de pistes daar en nog enigszins betaalbaar. Zeker rond St Gervais.

Plaats een reactie