Week 12 voorkeur Italie waar moeten we heen?

Hoi,

Maandag 18 maart gaan wij richting de sneeuw maar waar is nog de vraag. Nog niets is geboekt. De voorkeur gaat naar Italie maar we houden alle opties open. Weerberichten houden we in de gaten maar we zijn geen geoefende weermannen, wel skiërs.

Wie heeft een goed idee. We willen uiterlijk vrijdag gaan boeken.

Vertel een beetje wat je in een skigebied zoekt en hoeveel jullie skiën. Dus of het een groot of klein gebied mag zijn, of een skiregio. Momenteel is het op veel plekken in Italië goed toeven.

Ik vertrek de 20e naar Kronplatz. Van daaruit zal ik denk ik nog wel een keertje het Sella gebied doen en wellicht 3 zinnen (lijkt mij wel eens wat om daar te skiën als het rustig is…).

Kronplatz was ik vorig jaar rond dezelfde tijd (ook warm) en toen was het top. Het is sowieso het gebied waar ze het licht aan doen en weer uit.

Tochten skiën, veel meters maken, houden van eten en drinken. Gevorderde skiërs. Ben nu in monta rosa/ champoluc aan het kijken. Vorig jaar in Val Gardena (top locatie en gebied) geweest in hotel Socher op de berg. Dit jaar moet het iets goedkoper. Apres ski mag maar is geen vereiste. Als het er is gaan we, zo niet dan niet.

Ik vertrek de 20e naar Kronplatz. Van daaruit zal ik denk ik nog wel een keertje het Sella gebied doen en wellicht 3 zinnen (lijkt mij wel eens wat om daar te skiën als het rustig is…).

Kronplatz was ik vorig jaar rond dezelfde tijd (ook warm) en toen was het top. Het is sowieso het gebied waar ze het licht aan doen en weer uit.

DSvier op 09 mrt 2024 21:44

Lijkt laag, ik denk dat we iets hoger willen zitten met hogere pieken

Italië en hoog is Cervinia, maar da’s niet goedkoop.

Maar in die periode kan echt prima in de Dolomieten.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Tochten skiën, veel meters maken, houden van eten en drinken. Gevorderde skiërs. Ben nu in monta rosa/ champoluc aan het kijken. Vorig jaar in Val Gardena (top locatie en gebied) geweest in hotel Socher op de berg. Dit jaar moet het iets goedkoper. Apres ski mag maar is geen vereiste. Als het er is gaan we, zo niet dan niet.

Tinusss op 09 mrt 2024 21:51

Monta Rosa doe je volgens mij niets verkeerd mee. Sneeuw in overvloed en het ligt hoog genoeg. Après ski is wel beperkt daar, maar dat stoort mij persoonlijk niet, integendeel 😄.
Het gebied is uitgestrekt, met die 3 valleien met mooie lange afdalingen, maar het is natuurlijk wel geen mega groot gebied a la 3 vallée e.a.

*bericht bewerkt door FrankB op 09 mrt 2024 22:17

Ik hoop er de volgende dagen te geraken, want er wordt weer een behoorlijke dump sneeuw verwacht. Fingers crossed

Monte rosa is inderdaad geen après ski. Qua km piste best prima, maar echt uitgestrekt, waardoor het als veel groter aanvoelt. Genoeg sneeuw daar nu. Zelfs wat teveel.
Deze keer ga ik echter de dolomieten eens proberen.

Ik vertrek de 20e naar Kronplatz. Van daaruit zal ik denk ik nog wel een keertje het Sella gebied doen en wellicht 3 zinnen (lijkt mij wel eens wat om daar te skiën als het rustig is…).

DSvier op 09 mrt 2024 21:44

3 Zinnen is leuk en eigenlijk altijd nogal rustig, zeker vergeleken met Kronplatz 👍

Let's Ride

3 Zinnen is leuk en eigenlijk altijd nogal rustig, zeker vergeleken met Kronplatz 👍

Schussboelie op 09 mrt 2024 23:00

Niet mijn ervaring. Het was de laatste keren dat ik er was echt druk. In Januari zelfs zodanig dat ik uit ben geweken naar Kronplatz vanwege de drukte.

Overigens zie ik ineens dat ik de 20e schrijf. Het is toch echt een week later. De 20e zit ik nl een stuk zuidelijker… zal wel mijn ongeduld zijn. ;)

Ik zou zeker naar Aosta of Piemonte gaan.
Heeft sowieso mijn voorkeur, maar helemaal nu, want er zijn 2 retours d’ est geweest de laatste 2 weken. Betere condities dan dit, krijg je niet.

Via Lattea (Sestriere etc) lijkt mooi maar zou ik niet adviseren. Teveel verhalen de laatste tijd op diverse fora dat ze liften die hele sectoren bedienen, domweg dicht houden uit krenterigheid.

Zelf zou ik naar MonteRosa gaan. Bucketlist gebied. Gressoney la trinite, niet Stafal (helemaal niets te doen). Wanneer je apres ski belangrijk vindt, Champoluc, meer te doen en daar zitten ook redelijk wat Engelsen ook doordeweeks.
Qua piste kilometers kleiner dan Cervinia, maar de kwaliteit van de hellingen is fenomenaal. Laaaaange pistes, per helling 1 (niet 3-4). En de off piste vanaf de Indren ligt er fenomenaal bij.

The older I get, the better I was

Ik zou zeker naar Aosta of Piemonte gaan.
Heeft sowieso mijn voorkeur, maar helemaal nu, want er zijn 2 retours d’ est geweest de laatste 2 weken. Betere condities dan dit, krijg je niet.

Via Lattea (Sestriere etc) lijkt mooi maar zou ik niet adviseren. Teveel verhalen de laatste tijd op diverse fora dat ze liften die hele sectoren bedienen, domweg dicht houden uit krenterigheid.

Zelf zou ik naar MonteRosa gaan. Bucketlist gebied. Gressoney la trinite, niet Stafal (helemaal niets te doen). Wanneer je apres ski belangrijk vindt, Champoluc, meer te doen en daar zitten ook redelijk wat Engelsen ook doordeweeks.
Qua piste kilometers kleiner dan Cervinia, maar de kwaliteit van de hellingen is fenomenaal. Laaaaange pistes, per helling 1 (niet 3-4). En de off piste vanaf de Indren ligt er fenomenaal bij.

Onnem op 10 mrt 2024 10:47

Ik denk dus ook monta rosa. Temperaturen liggen rond of onder het vriespunt de komende week. Moet alleen nog even bepalen of we in Champoluc gaan zitten of dat we een vd berghutten met kamertjes nemen. Half pension wordt dat dan. Kan je savonds ook nergens meer heen.

De 18e gaan we rijden dus de 19e skiën.

In de avond kun je wel nog uit eten in sommige andere berghutten. Je wordt dan per sneeuwscooter opgehaald en weer terug gebracht. Fantastische ervaring kan ik je vertellen!
Wij zaten in een huis in Cuneaz, daar zit ook een goede berghut: Rifugio L’Aurola. Daar een paar keer gegeten en was er goed en gezellig daar. Per sneeuwscooter zijn we toen naar Rifugio Baita Belvedere gegaan om te eten.

In de avond kun je wel nog uit eten in sommige andere berghutten. Je wordt dan per sneeuwscooter opgehaald en weer terug gebracht. Fantastische ervaring kan ik je vertellen!
Wij zaten in een huis in Cuneaz, daar zit ook een goede berghut: Rifugio L’Aurola. Daar een paar keer gegeten en was er goed en gezellig daar. Per sneeuwscooter zijn we toen naar Rifugio Baita Belvedere gegaan om te eten.

Tiny-M op 10 mrt 2024 12:03

Aurola heb ik contact mee. Lijkt ons een fantastische ervaring. Hoe wordt je met je spullen bij de gondel opgehaald dan? Vorig jaar zat ik nl naast de gondel.

Monte Rosa is geweldig! Tip: ga ook een dagje naar Pila.

Mr. Slow

Voor het geval je deze hebt gemist, van de collega’s op wepowder https://wepowder.com/nl/forum/topic/29beb1e6

The older I get, the better I was

In de avond kun je wel nog uit eten in sommige andere berghutten. Je wordt dan per sneeuwscooter opgehaald en weer terug gebracht. Fantastische ervaring kan ik je vertellen!
Wij zaten in een huis in Cuneaz, daar zit ook een goede berghut: Rifugio L’Aurola. Daar een paar keer gegeten en was er goed en gezellig daar. Per sneeuwscooter zijn we toen naar Rifugio Baita Belvedere gegaan om te eten.

Tiny-M op 10 mrt 2024 12:03

Aurola heb ik contact mee. Lijkt ons een fantastische ervaring. Hoe wordt je met je spullen bij de gondel opgehaald dan? Vorig jaar zat ik nl naast de gondel.

Tinusss op 10 mrt 2024 12:07

Dat ging ook per sneeuwscooter, 1 gewone en 1 met een aanhanger.

null

*bericht bewerkt door Tiny-M op 10 mrt 2024 12:36

Check ook even sauze d oulx, is leuk skigebied en dutchweek vanaf 20maart.

Check ook even sauze d oulx, is leuk skigebied en dutchweek vanaf 20maart.

RobertK2 op 10 mrt 2024 20:02

Zie mijn opmerking boven. Inderdaad leuk gebied, ik was er lang erg enthousiast over. Helaas de onhebbelijke gewoonte om buiten hoogseizoen weekenden, hele sectoren doodleuk dicht te gooien

*bericht bewerkt door Onnem op 10 mrt 2024 21:00

The older I get, the better I was

Plaats een reactie