ervaringen Kleinwalsertal eind maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal

Hallo allemaal,
Door prive omstandigheden heb ik met mijn oudste zoon helaas onze wintersport in de voorjaarsvakantie halverwege moeten afbreken.
Nu komt het qua werk en school ineens uit om met pasen. 29-3 tm 2-4 nog even te kunnen gaan skien.
Afgelopen jaar was ik met mijn oudste zoon een week in KWT en dat beviel ons erg goed.
Deze keer ga ik niet alleen met mijn oudste zoon, maar ook met mijn vriendin en de jongste van 4. Omdat het een shortski wordt dacht ik aan KWT omdat dit snel aan te rijden is vanuit nederland.

Nu zit ik met aantal vragen.
Wat kan ik verwachten rondom bovengenoemde datum? is het dan nog te doen in het KWT of zijn er betere alternatieven? Het idee is namelijk om de jongste voor het eerst op de ski te gaan zetten. Dit kan ik zelf doen (ben zelf skileraar geweest), maar als er nog les is voor de kleintjes dan is dat misschien ook nog een optie. Alleen kan ik mij voorstellen dat de dalen compleet groen zijn en daar dus geen kinderlanden meer staan. Ik kan mij even niet voor de geest halen of er ergens hogergelegen ook kinderlanden zijn of mooie plekjes (redelijk vlak stuk dus) waar ik met hem kan beginnen.

graag hoor ik jullie ervaringen / tips / alternatieven.
Alvast dank.
rene.

Hoogte is rond die tijd wel van belang. Zelf voor het paasweekend in Montafon gekozen. Veel pistes boven de 1800-2000m. Niet superhoog; Ischgl is een veiliger keus. Wel meer kans op stevige sneeuw dan in KWT. De Heuberg is dan geen doen meer en waarschijnlijk al lang dicht bijvoorbeeld.

Zelf paar keer in KWT geweest, maar niet zo laat in de winter.
Het ligt wel in een redelijk sneeuwzekere hoek, maarja het is wel redelijk laat.
Met Pasen keer in Obergurgl geweest, maar is wat verder weg.
Ook met Pasen in See geweest, was een top weekend met verse sneeuw.
Hier heb je iig wel Ischgl op kwartiertje afstand liggen. (bij KWT geen alternatief in de buurt)
(Montafon, Gargellen is wel een aanrader met kleine kinderen vind ik)

begin april (22) top omstandigheden gehad in KWT, maar ja t blijven momentopnames natuurlijk.

Edwin van Riel

Isgchl en montafon heb ik idd ook als opties op andere forums langs zien komen.
Dank voor de reacties tot nu toe. 👍🏻

Er ligt wel een oefenpiste / kinderland op de Ifen nog, waar je uit de bus komt. Allicht dat ze daar heen gaan met de klasjes. KWT is een heel leuk gebied vind ik!

Zelf geen ervaring in die periode met KWT, zaten er wel aan te denken dit jaar te gaan ivm een extra studiedag maar helaas al andere verplichtingen met pasen.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

zie de site met huidige situatie van KWT en de webcams + Schneesport bericht.

Mijn zoon is daar nu leraar in Hirschegg. De Burmiclub bij Ifen en boven bij Ifen is nog goed. Heuberg en Parsenn gaat rap achteruit en is erg slecht.

Mijn zoon is daar nu leraar in Hirschegg. De Burmiclub bij Ifen en boven bij Ifen is nog goed. Heuberg en Parsenn gaat rap achteruit en is erg slecht.

LuckyMountain op 12 mrt 2024 15:03

Dank voor je informatie. Ik denk dan toch aan een hoger gebied, aangezien we nog 2 weken moeten wachten. thanks.

Plaats een reactie