Via Lattea verbinding

Dit onderwerp gaat over de bestemming Via Lattea

Klopt het dat de verbindings liften tussen de dorpen in Via Lattea enkel in het weekend open zijn?
Ben je dan in de week genoodzaakt de hele dag in hetzelfde dorp te blijven skiën?
En als je naar een ander dorp wil moet je je dan verplaatsten met de wagen? We logeren de eerste week van april in Sestriere

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 12 mrt 2024 15:37: Skigebied gekoppeld

Alle verbindingen zijn vandaag geopend, dus dat dat alleen in het weekend zou zijn klopt niet. https://www.vialattea.it/en/slopes-and-facilities/

De verbindingen zijn open, behalve bij sterke wind of lawine gevaar. De via lattea app geeft aan wat er open is en wat niet. Skiën in een ander dorp: kan altijd met de wagen, Montgenèvre is niet zo ver vanaf Sestrière. Er is geen goed georganiseerde skibus die je van het ene naar het andere dorp brengt.

Vorige week waren ze in het weekend dicht vanwege de vele sneeuwval en lawinegevaar. Daarna waren ze gewoon open.
Wat Elfje zegt, het is makkelijker om bijvoorbeeld vanaf Sauze naar Claviere of Montgenevre met de taxi te gaan (we betaalden vorige week 160 euro voor een retourrit met 8 Personen in een busje)

we waren al van plan om met de wagen tot aan Clavier te rijden, ons daar parkeren en van daar naar Montgenèvre te gaan.

Je kan dan wellicht beter de auto bij het dalstation in Cesana parkeren, en daar de lift richting Claviere nemen. Dat is sneller en scheelt de Col de Montgenèvre oprijden.

@paolie, ok, thanks

@paolie: Voor zover ik er iets van vind zijn het in Cesana betaalparkings aan ± 25 euro/dag; In Claviere zie ik geen betaalparkings. Klopt dat?

Waar lees je dat? Toen ik er was was parkeren er in ieder geval gewoon gratis.

@paolie, heb gezocht op parkings Cesana. Ik vond zoiets zoals wij hier Interparking hebben.
Ik kijk er in ieder geval naar uit om zelf te ontdekken wat er van alle negatieve en positieve reacties is.

@paolie, heb gezocht op parkings Cesana. Ik vond zoiets zoals wij hier Interparking hebben.
Ik kijk er in ieder geval naar uit om zelf te ontdekken wat er van alle negatieve en positieve reacties is.

anndebacker op 12 mrt 2024 16:49

In het dorp zelf misschien, maar bij het dalstation kun je gewoon gratis parkeren. Zijn ook maar gewoon een paar kale parkeervelden: https://www.google.nl/maps/@44.9466965,6.7964256,3a,47.3y,16…

Plaats een reactie