Einde ski?

“Lang doen met een paar ski’s” - wat betekent dat? Als we het hebben over de frequentie waarmee ik nieuwe gear koop, dan hou ik het niet lang vol. Dat heeft echter zelden te maken met het feit dat een ski ‘op’ is (meestal kan ik het nog goed doorverkopen), maar meer met het feit dat ik iets nieuws/anders wil.

Een amateur is gewoon een liefhebber

Ik denk dat het er voornamelijk mee te maken heeft dat het niveau iets is verbeterd. Echt op is een ski of snowboard niet zomaar hoor. Ja laat je het 6x per seizoen machinaal slijpen, dan kan het hard gaan. En bij de goedkopere types kan de voorspanning minder worden. (Vooral bij foam kern)
Heb zelf enkele wat oudere snowboards en 1 is er nu echt wel afgeschreven na meerdere keren door meerdere personen de boel te laten lijmen. Als het delamineren eenmaal is begonnen lijkt het wel een onomkeerbaar proces. Maar heb ook nog mijn eerste custom build snowboard en die is nog net zo stijf als toen hij nieuw was. Gekocht rond 2007 en wekelijks gebruikt om slalom te rijden en jaarlijks mee op vakantie te gaan.
Ik ben ook niet te bang om 2e hands boards te kopen. Zolang het belang er nog goed uit ziet en de kanten nog niet op zijn durf ik het wel aan.

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie